U zemlji najpoznatijoj po mini bikinima i ekstravagantnom karnevalu, gdje se predstavljau oskudno obučene žene, mala ali narastajuća zajednica Brazilaca različitog porijekla zove sebe muslimanima.
Već decenijama praktikovanje islama u Brazilu bilo je rezervisano za porodice libijskih, palestinskih i sirijskih doseljenika. Omar, koji je do prije četiri godine obavljao obrede kao katolički sveštenik u lokalnoj crkvi pojasnio je zbog čega je prihvatio islam. „U islamu sam pronašao sve za čim sam tragao. Upoznao sam Boga onakvog kakav je bez ikakvih adaptacija“, izjavio je ovaj tridesetčetvorogodišnji grafički dizajner za AFP.
Noseći tradicionalnu galabiju odbio je da kaže svoje zvanično ime otkrivajući samo muslimansko Omar Israfil Davud bin Ibrahim.
„Na seminaru učite da je islam jedna od monoteističkih religija. Nema predrasuda o islamu“, rekao je Omar dok je stajao pored svoje supruge – Alessandra Faria, koja je nakon prelaska na islam uzela ime Fatima i počela nositi maramu. „Na početku, moju mamu je ponižavala pomisao da izađe na van sa mnom, nosim maramu kako bi pokazala da sam muslimanka i pokažem da pripadam manjini“, kaže ona.
Fatimina marama može da naiđe na neugodne poglede u Riu, gdje je uobičajeno vidjeti žene kako šetaju ulicama u bikinijima, ali ona kaže da njena uvjerenja su prihvaćena. „Brazil je mješavina od nekoliko različitih kultura koja doprinosi tome da su Brazilci veoma prihvatljivi i tolerantni.“ Omar i Fatima planiraju sljedeće godine otputovati u Saudijsku Arabiju kako bi učili arapski jezik i dobili su stipendiju od Saudijske vlade.
Renoviranje džamije koju posjećuju u Tijuca, sjevernom Riu, traje već četiri godine uz pomoć donacija vjernika. Uskoro će moći da primi 400 vjernika. “Broj muslimana se stalno povećava, i većina njih jesu Brazilci koji prelaze na islam. Naša dava se mahom odvija preko interneta“, kaže Sami Isbelle, glasnogovornik Dobrotvonog muslimanskog udruženja (SBMRJ). “U Riru trenutno živi oko 500 muslimanskih porodica, 85 odsto su brazilski konvertiti koji nemaju veze s Arapima“, dodaje Isbelle.
Stvari su drugačije u oblasti Sao Paulo i južnim oblastima Brazila, gdje žive muslimani i često su arapskog porijekla. Brazilski popis stanovništvva ne daje podatke o muslimanima već samo o katolicima, evanđelistima, Jevrejima, spiritualistima i drugim sljedbenicima afro-brazilskih religija. „Muslimani spadaju pod kategoriju “ostali” skupa s budistima, naprimjer“, kaže stučnjak za islam Paulo Pinto iz Federalnog univerziteta Fuminese, koji procjenjuje da je Brazil dom za oko milion muslimana.
Najbolji indikator porasta sljedbenika islama u zemlji jeste brzi porast broja objekata za islamsko bogosluženje, prema Pintou. Sada u Brazilu postoje 127 džamija, četiri puta više nego što je to bilo 2000. godine. Nakon napada od 11. septembra na SAD „poraslo je interesovanje za islam, i mnogi ljudi su odlučili da konvertiraju”, dodaje Pinto. „Islam je viđen kao novi oblik otpora.“
Ali tu je i udio “telenovele” ili sapunice koja se emitovala samo tri sedmice nakon napada iz 2001. „Klon“ koja je potakla pojedine Brazilce da se “zanesu” islamom. „Postoji mišljenje da je brazilska kultura u svom liberalizmu i putenosti potiv pravila islama, ali u biti postoji mnogo konzervativnih pravila koja su dio moralne i seksualne kontrole. Pogledajte samo koliko evanđelista je uspješno u Brazilu“, završava Pinto.
IslamBosna.ba