Misa pod palestinskom zastavom: Don Rito Maresca protiv šutnje i genocida

Don Rito

IslamBosna.ba – Iz italijanske Mortore, naselja u blizini Piano di Sorrenta, u pokrajini Napulj, svećenik don Rito Maresca poslao je snažnu poruku mira. Na misi za blagdan Tijelova (Corpus Domini), don Maresca je nosio palijum u bojama palestinske zastave. Ovu odluku nije donio samo kao svećenik, već i kao čovjek, kako bi izrazio ljudsku i duhovnu bliskost s narodom koji prolazi kroz masakr, prenosi italijanski Il Mattino.

Video mise brzo se proširio internetom, izazivajući brojne pozitivne komentare, ali i kritike te javna ograđivanja.

Propovijed don Maresce

Sa crkvenog propovjedaonice, don Rito je uputio teške optužbe na račun Izraela, optuživši ga da želi “uništiti jedan narod”.

“Možda je ovo prljava misa, neortodoksna, neprimjerena, kako bi neki rekli”, rekao je okupljenim vjernicima.

Don Rito je govorio jasno:“Ali pitam se: kada je Isus bio ‘primjeren’ u Evanđelju? Dok mi štujemo lomljeni hljeb, sakrament Tijela Kristova, u Gazi se slamaju nevina tijela. I ne možemo se praviti da to ne vidimo.’

Te riječi, izgovorene mirno, nosile su snagu koja je prostrujala crkvom. Njegova poruka bila je jednostavna, ali radikalna: “Evanđelje nije utočište od stvarnosti, već sredstvo za njezino razumijevanje.

Dodao je da mu se prilikom pripreme za blagdan Tijelova stalno vraćala slika tih slomljenih tijela, ne na oltaru, nego pod ruševinama, raznesena eksplozijama.

“Ono što se danas odvija u Gazi je brutalna i anonimna euharistija. Ako zaista vjerujemo da se Riječ utjelovila, onda je svako tijelo sveto, čak i ono koje umire bez imena. Ako vjerujemo u žrtvu Kristova Tijela prisutnog u razlomljenom hljebu, onda gdje god se lome nevina tijela, ondje možemo vjerovati da je prisutan i Kristov Sakrament.”

Don Rito se tu nije zaustavio. Nazvao je ono što se dešava pokušajem uništenja jednog naroda. Naveo je podatke: Gaza je u kolapsu 92% stambenih kapaciteta uništeno, 95% škola oštećeno, 94% bolnica pogođeno. „Niko se više neće vratiti kući,” rekao je.

“A u međuvremenu, Izrael, uz aktivno saučesništvo SAD-a i kukavičje šutanje mnogih evropskih vlada, izvozi rat i u Iran, skrećući pažnju svijeta sa onoga što se dešava u Palestini. To je strategija koja ima za cilj da odvrati pogled. Ali mi, kao kršćani, moramo ostati tamo gdje čovječanstvo trpi.”

Naglasio je da se ne radi o ideološkoj poziciji, već o ljudskoj i duhovnoj savjesti: „Nositi ovaj palijum znači biti uz nevine ne uz Hamas, niti protiv jevrejskog naroda. To znači slušati i one Izraelce koji traže mir. To znači reći da svaki život vrijedi pogotovo onaj koji neko pokušava izbrisati.”

I možda najdublji trenutak bio je ovaj:“Misa koju danas slavim je misa nečista. Uprljana krvlju i istinitim pričama. Misa koja bi mogla sablazniti one koji žele sterilni, zaštićeni obred. Ali to je i misa zbog koje se osjećam kao da stojim uz Krista, onog Krista koga je osudio i vjerski i imperijalni autoritet.”

Izabrao da bude slobodan

Don Ritova propovjed naišla je i na pohvale i osude, međutim nije se pokolebao i na svome Facebook profilu je napisao: “Hvala onima koji još uvijek vjeruju, hvala mojoj divnoj župi Mortora, hvala onima koji vjeruju da svako od nas može napraviti razliku u svom životnom prostoru. Hrabro!!! PS: ponekad su mi govorili: ‘Uskoro ćeš otići jer će te učiniti biskupom.’ Budite bez brige, danas sam odlučio da ne pravim karijeru, ali sam sretan jer sam slobodan…”

Na istoj društvenoj mreži, don Maresca je uputio i niz vrlo otvorenih poruka o Gazi, sa jasno zauzetom stranom, koje su mnogima djelovale kao prelazak granice između evanđelja i čiste politike:

“Moramo naučiti zauzeti stav, ne protiv nekoga, ne nasiljem, već u odbrani života i onih koji se ne mogu sami braniti. Misa postaje prazan ritual ako ne dodiruje život, ako nas ne izlaže, ako nas ne izaziva da se mijenjamo i preuzimamo rizike.”

I dalje je naveo: “Istina je da ima mnogo ratova, ali u Gazi to nije rat, to je masakr civila. Istina je da je 7. oktobar bio pokolj, zločin protiv čovječnosti, čin rata nezamislivih razmjera, ali od tada je Izrael pokrenuo kampanju smrti i razaranja bez ikakve mjere. Ono što se događa u Gazi nije, ili više nije (ako ikada jeste bilo) rat, već etničko čišćenje, pravi genocid koji se događa pred našim očima, i to zahvaljujući saučesničkoj tišini naših vlada.”

Uslijedila je i izravna poruka “njegovoj” Crkvi: “Kažu da to nije prikladno… A ja se pitam: kada se to Krist brinuo za prikladnost? Ako me neko iz klera pokuša cenzurirati ili ako mi čak policajac dođe tražiti dokumente (kao što se već dešava po Evropi mladima koji mirno nose palestinsku zastavu) bit ću sretan što prvi put ličim na Isusa: osuđenog od vjerske moći i pogubljenog od političke vlasti, koja nije služila istini i siromašnima, već kontroli i zaštiti moćnih.”

IslamBosna.ba