Samo 10 odsto studenata ima koristi od predavanja

0

Samo 10 odsto studenata ima koristi od predavanjaTradicionalno predavanje na kojem predavač predstavlja štivo kroz monolog je generacijama glavna nastavna metoda kada je u pitanju više obrazovanje. Ako ćemo vjerovati rezultatima novog istraživanja, ovakva predavanja su bezvrijedna.

 

Dva naučna članka koja su objavljena u Science 2.0 i Journal of Science Education and Technology ukazuju da je izmjena, odnosno prenošenje znanja na taj način neučinkovito. U oba istraživanja sprovedena među studentima fizike, nakon petnaestominutnog predavanja su se mogli sjetiti samo 10% prezentovanog štiva.

Istraživači mozga su došli do saznanja da je informacija koja se spremi u kratkotrajnoj memoriji upravo to, kratkotrajna. Da bi se nešto treba zapamtilo na duže vrijeme, mora se spremiti u odjelu mozga odgovornom za dugoročnu memoriju. Metode kojim bi se ovo postiglo su osim ostalih, mijenjanje monologa za dijalog, odnosno uključivanje studenata u „predavanje”.

Jedan primjer je metoda koja se počela koristiti pri Univerzitetu u Oslu, odjel za medicinu, koja sadrži opremanje studenata sa „clickerima”. O čemu se radi? Naime, prilikom predavanja profesor bi postavio neko pitanje, a studenti bi pritiskali određeno dugme na svojim clickerima, zavisno od odgovora za koji misle da je tačan (multiple choice). Tako bi profesor dobio graf koji bi mu prilično tačno oslikao da li su studenti razumjeli novo štivo ili ne, na osnovu čega bi mogao prilagoditi svoju prezentaciju.

STUDIRAJeu

(studirajeu)

Leave a Reply