Muslimanska braća pozivaju šejha el-Azhara da interveniše zbog kršenja prava zatvorenika u zatvoru Bedr 3

IslamBosna.ba – Vršilac dužnosti vrhovnog vođe Muslimanske braće, Salah Abdulhak, uputio je hitnu poruku šejhu el-Azhara Ahmedu et-Tajibu, pozivajući ga da intervenira kako bi se zaustavila nepravda nad političkim zatvorenicima u egipatskom zatvoru Badr 3 – sektor 2.
U pismu se ističe da su zatvorenici više od 12 godina lišeni prava na posjete porodica i advokata, te da su od 20. juna ušli u štrajk glađu u znak protesta protiv, kako je navedeno, nehumanih uvjeta i uskraćivanja osnovnih pravnih i ustavnih prava.
Abdulhak upozorava da takvo ponašanje krši egipatski zakon i osnovne vrijednosti ljudskosti, te predstavlja osvetničku represiju koja, kako kaže, “ne odražava snagu vlasti već sljepoću i bijes onih koji je sprovode”.
U poruci se poziva na kur’ansku etiku prema zatvorenicima, podsjećajući na ajete iz sure el-Insan u kojima se vjernici opisuju kao oni koji hrane siromaha, siroče i zarobljenika, i to “isključivo radi Allahova lica”.
“Ako su zarobljenici u tom ajetu bili neprijateljski nastrojeni mušrici, kako da se onda danas postupa s muslimanima koji nisu počinili nikakav zločin osim što su politički neistomišljenici?”, navodi se u poruci.
Abdulhak dalje naglašava da uloga učenjaka i uleme, a posebno ugled el-Azhara, obavezuje na moralnu odgovornost da dignu glas protiv nepravde, kako je to činio kroz historiju, bilo prema stranim okupatorima ili domaćim tiranima.
U poruci je navedeno: “Zaista, učenjaci imaju najuzvišeniji položaj i najčasnije mjesto; oni su nasljednici Poslanika u njegovom narodu i baštinici njegove mudrosti. Zato ih je Uzvišeni Allah uzeo kao svjedoke svoje jednoće i iskrenosti vjere prema Njemu, pa je rekao: Allah svjedoči da nema drugog boga osim Njega, a i meleci i učeni, postupajući pravedno. Nema boga osim Njega, Silnog i Mudrog! (Ali Imran, 18.)
Dalje se navodi: “Ako je el-Azhar časni središte islamskih nauka, to je direktna posljedica činjenice da je kroz svoju slavnu historiju bio dom učenjaka. Mnogi potlačeni i uplašeni ljudi iz Egipta su se obraćali el-Azharu u teškim vremenima, jer su njegovi učenjaci uvijek bili poput zvijezda u tami, glas istine, savjest naroda, i oni koji govore u ime Egipta i njegovog naroda pred okupatorima i tiranskim vladarima kroz historiju.”
Abdulhak dalje piše: “Zahvaljujemo Allahu što smo u stavovima časnog el-Azhara pod vašim vodstvom vidjeli nadahnuće iz slavne prošlosti, te potvrdu njegove velike uloge u odbrani islama i njegove šerijatske osnove pred napadima islamofobije, kampanjama zapadnjačenja i pokušajima nametanja zakona koji se sukobljavaju s temeljnim načelima fikha i šerijata, kao i u čvrstom i časnom stavu prema zločinima izraelske okupacije u Gazi, na Zapadnoj obali i u svetom Kudsu.
Allah je Sebi zabranio nepravdu, i učinio je zabranjenom među ljudima. On se obavezao da će vapaj potlačenog uzdići iznad oblaka, i zakleo se da će mu pomoći, makar nakon nekog vremena. Vaš časni položaj, kao i položaj el-Azhara, najpozvaniji su da djeluju u pravcu uklanjanja nepravde nad potlačenima, i da podsjete nepravedne da je nepravda tama na Sudnjem danu, te znak propasti civilizacije na ovom svijetu.”
Pismo se završava upozorenjem da nastavak unutrašnje represije može destabilizirati zemlju, te ajetom iz Kur’ana: “a oni koji dobro uzvrate zlim neće nikad uspjeti.” (Jusuf, 23).
IslamBosna.ba