Ben Gvir dopustio ples i pjesmu u džamiji el-Aksa: Šta slijedi?

Ben Gvir

IslamBosna.ba – Ministar sigurnosti izraelske okupacije Itamar Ben Gvir naredio je policiji da dozvoli naseljenicima ples i pjesmu unutar džamije el-Aksa, što mnogi tumače kao najnoviji i opasni pokušaj promjene statusa svetog mjesta, prenosi Al Jazeera.

Na portalu lista Israel Hayom 30. juna objavljeno je da je izraelska policija prvi put dozvolila Jevrejima da plešu i pjevaju unutar džamije el-Aksa. Potez dolazi neposredno nakon Ben Gvirove najave da će se „status quo“ dodatno mijenjati, a uslijedila je i invazija grupe ilegalnih naseljenika, među kojima su bili i mladenci, koji su na esplanadi džamije slavili pjesmom i plesom.

Prema pisanju lista, riječ je o „značajnoj promjeni“, jer su mladenci ranije pokušavali ući u džamiju da bi obilježili vjenčanje ili se pomolili, ali im to nije bilo dopušteno. Ekstremistički aktivista Tom Nisani, direktor organizacije BeYadeinu, godinama ranije u tajnosti je objavio vlastiti brak unutar džamije.

U junu je Ben Gvir rekao policijskoj jedinici zaduženoj za tzv. “Brdo hrama” (što je okupacioni termin za džamiju el-Aksa) da dozvoli ples i pjesmu. Iako je policija to privremeno zabranila, situacija se promijenila nakon okupacione vojne operacije protiv Irana, izvijestio je Israel Hayom.

Organizovani upadi i blagonaklonost policije

Učesnici upada potvrdili su da je okupaciona policija bila fleksibilnija nego ranije, niko nije izbačen niti uhapšen zbog pjevanja i plesa. Mnogi naseljenici su se zahvalili policiji što je omogućila da se el-Aksa „osvoji u miru, radosti i sigurnosti“.

Organizacija „Uprava Brda hrama“ saopćila je da je na dan upada prisustvovalo više mladenaca koji su, po njihovim tvrdnjama, prvi put nakon „dvije hiljade godina“, imali čast da u el-Aksi pjevaju Tužaljke Jeremijine – tekstove žalosti zbog rušenja „hrama“.

„Uprava Brda hrama“ (Temple Mount Administration) nije zvanična državna institucija, već se odnosi na desničarske grupe koje zagovaraju jevrejsko prisustvo i kontrolu nad kompleksom džamije el-Aksa. Ove grupe često djeluju pod različitim imenima, ali ih u medijima i izvještajima nazivaju zajedničkim terminom „Uprava Brda hrama“ zbog njihove koordinirane aktivnosti i ciljeva. Neke od organizacija su Temple Institute, Temple Mount Faithful, Beyadenu te Khozrim La-Har (Povratak na Brdo hrama).

Strategija promjene statusa džamije

Abdullah Maruf, bivši šef za odnose s javnošću džamije el-Aksa, izjavio je za Al Jazeeru da su objavljene snimke naseljenika koji otvoreno, glasno i provokativno pjevaju i plešu unutar svetog mjesta, što ukazuje da je izraelska vlada donijela stratešku odluku da tretira el-Aksu kao jevrejsku sinagogu.

“Sljedeći korak, prema ovoj logici, jeste unos vjerskih predmeta i rekvizita, što bi značilo kraj dosadašnjeg statusa”, rekao je Maruf.

Dodao je da izraelska vlada koristi stanje šoka izazvano genocidnim ratom u Gazi kako bi nametnula punu suverenost nad džamijom el-Aksa.

“Bojim se da nećemo vidjeti samo simbolične promjene, već potpuni strateški zaokret, naročito jer se približava 3. august, kada Izraelci obilježavaju „dan rušenja hrama”, upozorio je Maruf.

Na društvenim mrežama ekstremističkih jevrejskih grupa objavljen je plan organiziranih upada u džamiju tokom jula. Najavljeno je učešće 12 vodećih rabina i direktora vjerskih instituta, koji planiraju „zahvaliti Bogu na čudu rata“, misleći na nedavni okupacioni napad na Iran.

Maruf kaže da su ovakve objave još jedan dokaz da Izrael sprovodi temeljitu promjenu u el-Aksi pred očima arapskog i muslimanskog svijeta.

“Sljedeći korak je normalizacija prisustva doseljenika kroz „vjerski okvir“, a ako se to desi bez odgovora iznutra i izvana, uslijedit će promjena unutrašnjih granica džamije, uključujući i pokušaje da se izgradi sinagoga unutar nje”, zaključuje Maruf.

IslamBosna.ba