Davudovo kamenje… simbolika imena i učinak na terenu

IslamBosna.ba – Nakon što je izraelska vojska pogazila sporazum o prekidu vatre u martu ove godine, uslijedila je nasilna i sveobuhvatna ofanziva protiv otpora u Gazi i njenog civilnog stanovništva. Cilj izraelske strategije bio je da stanovnike prisili da biraju između dobrovoljne predaje ili istrebljenja, kroz ubijanja, glad i teror nad mladima i starima, prenosi Palestine Online.
U tom kontekstu je okupaciona vojska pokrenula kopnenu operaciju “Gideonova kočija”, koristeći psihološke i propagandne trikove kako bi stvorila sliku strateške nadmoći, dok je istovremeno aktivirala unutrašnje kriminalne strukture koje su trebale obavljati tzv. „prljave zadatke“ i smanjiti izloženost izraelskih trupa na terenu.
Nasuprot toj operaciji, palestinski otpor pružio je žestok odgovor „Davudovim kamenjem“, simboličnim nazivom za seriju operacija otpora koje su se oslonile na hrabrost i odlučnost, a ne na sofisticirano oružje. Ime je preuzeto iz kur’anskog i biblijskog narativa Davud, a.s., koji je pobjedio Džaluta koristeći kamen i praćku, što izraelska okupaciona vojska ironično koristi kao naziv za svoju proturaketnu odbranu „Davidova praćka“, iako predstavlja oružje najmodernije tehnologije i ubilačke moći.
Duh otpora
Dr. Mahmud en-Naffar, stručnja za usuli fikh i politički šerijat, navodi da pravo na ime i simboliku Davuda pripada palestinskom otporu, a ne vojsci koja „ubija djecu i širi nered po Zemlji“.
On kaže: ‘Palestinski otpor najdostojniji je Davudove praćke.’ David, a.s., kada je bacao kamenje iz praćke, bio je mladić koje je štitilo svoj narod i težilo dobru. Zato je Uzvišeni Allah povezao Davudovo ubistvo Džaluta praćkom s otklanjanjem pokvarenosti na Zemlji. Nasuprot tome, okupatorska vojska ubija djecu i širi pokvarenost, pa je Allahova blagodat prema nama velika kroz ovaj otpor koji se tome suprotstavlja i bori protiv toga. Davud je bio u manjini koju su hiljade napustile i ostavile da umre, kako su mislili, a palestinski otpor također je izdan od strane više od milijardu muslimana i milijardi ljudi širom svijeta. Okupatorska vojska, pak, predstavlja ogromnu većinu, ali kao što su vjernici iz Talutove vojske rekli:”Koliko su puta malobrojne čete, Allahovom voljom, nadjačale mnogobrojne čete!”
Ovdje je otpor vodio borbu Davudovim kamenjem, i iz ove stvarnosti i prizora, koji svakome ko ga pažljivo promatra izgleda kao sigurna smrt i uništenje za malobrojnu opkoljenu skupinu, iznjedrio je novu jednačinu, ispisanu krvlju i razbijenim oklopima Golijatove vojske. Otpor se naoružao ‘Jakubovim vidom, Jusufovim tumačenjem, Musaovim štapom, Harunovom rječitosti, Davidovom praćkom, Zekerijjinim mihrabom, Jahjinim šehadetom i Isaovim spasenjem, neka je mir na sve njih.
Genijalnost borbe na terenu: „Davudovo kamenje“ zadalo je strateški udarac osnovama na kojima su zasnovane posljednje okupacione operacije u Pojasu Gaze, kao i ciljevima poput ‘trajne kontrole, smanjenja gubitaka među vojnicima, i stvaranja grupa unutar samog društvenog tkiva Gaze koje bi se suprotstavile otporu’.
Taj udarac je natjerao donosioce odluka u okupatorskom vrhu da izgube vjeru u mogućnost ostvarivanja bilo kojeg od velikih vojnih ciljeva unutar Gaze, te ih gurnuo u stanje „izbezumljenosti“ u pogledu same svrhe rata – koji se pretvorio u začarani krug bez rezultata osim sve dubljeg tonjenja u živi pijesak.
Tri ključna efekta operacije „Davudovo kamenje“
Raskrinkavanje iluzije kontrole
Otpor je izveo niz povezanih operacija na sjeveru Pojasa Gaze pod nazivom „Lomljenje mača“ i na jugu pod nazivom „Davudovo kamenje“, vrlo blizu razgraničenja između Gaze i teritorija okupiranih 1948. godine. Te su operacije izvedene unutar pojasa za koji je okupacija dvije godine tvrdila da će ostati pod njenom kontrolom tokom i nakon rata. Istakle su se izuzetnom smjelošću, uključujući direktne sukobe s okupatorskim patrolama, naročito u Han Junisu, gdje su borci otpora pokušali otvoriti transporter tokom zasjede usmjerene na liniju snabdijevanja okupatorske vojske u području ez-Zinna (14. juni 2025). Kasnije je otkriveno da je ciljano vozilo prevozilo dvojicu visokih oficira iz okupatorske brigade za Gazu
Produbljivanje okupacionih gubitaka
Otpor je u okviru svojih operacija nastojao nanijeti što veće ljudske gubitke među oficirima i vojnicima okupatorske vojske, smatrajući to ključnim sredstvom za sprečavanje produženja rata koji okupacija vodi protiv Pojasa Gaze. Grupe otpora su se taktički povlačile i napredovale tokom posljednjih upada, s ciljem da identifikuju slabe tačke i zone komfora unutar neprijateljskih redova, kako bi mogle nanijeti što veće gubitke u ljudstvu i opremi. Time su nastojale spriječiti sigurnu kontrolu nad bilo kojom geografskom tačkom unutar Gaze i nametnuti stvarnost u kojoj okupacija, iako možda može prodrijeti u bilo koji dio Pojasa, od sjevera do juga, nikada neće moći ostati sigurna ni na jednom mjestu, bez obzira na trajanje.
Neutralizacija lokalnih agenata i infiltriranih elemenata
Paralelno s operacijom „Davidovo kamenje“, otpor je direktno ciljao novoosmišljene alate okupacije unutar sektora, poznate kao „musta’ribin” (prikriveni agenti koji se predstavljaju kao lokalno stanovništvo). Otpor je pažljivo radio na sužavanju njihovog uticaja i sprječavanju širenja tog modela na druge oblasti, što je dovelo do njihovog ograničenja na uski prostor povezan s prisustvom okupatorske vojske.
Visok nivo društvene svijesti i otpornosti unutar Pojasa odigrao je ključnu ulogu u sprječavanju širenja ove metode, sve do tačke u kojoj je okupacija izgubila vjeru u efikasnost tog novog „aduta“, na koji je Shin Bet polagao nade kao potencijalnu zamjenu za stvaranje unutrašnje sile koja bi imala ulogu u zamišljenim planovima za „dan poslije“ rata u Gazi.
Poruka i simbolika
„Davudovo kamenje“ nije samo niz vojnih operacija to je ideološki, duhovni i historijski odgovor. To je otpor koji se, kako tekst navodi, „naoružao vizijom Jakuba, tumačenjem Jusufa, štapom Musaa, rječitošću Haruna, praćkom Davuda, mihrabom Zekerije, šehadetom Jahjaa i spasenjem Isaa, mir s njima svima.“
Kroz svoje akcije, pokret otpora razbio je sliku o nepobjedivosti izraelske okupacione vojske, poremetio strateške planove i vratio vjeru u mogućnost pobjede. Svaki snimak borca koji napada tenk automatskom puškom evocira arhetipsku borbu Davuda i Džaluta, ali u modernom ruhu.
Medijsko dokumentovanje operacija u okviru Davudovog kamenja nosilo je poruke koje prevazilaze granice i tokove samog rata, povezujući se s historijom prvih osvajača u islamskoj historiji. Ti snimci probijaju osjećaj euforije koji je okupatorska vojska postigla na nekim frontovima u proteklim mjesecima, oslanjajući se na savremenu tehnologiju.
Ipak, nekoliko sekundi snimka u kojem se laka pješadija sukobljava s oklopnim vozilom sažima duboko značenje korijenito povezano s historijskim okršajem Davuda s Talutovom vojskom, sve do konačne, jasne pobjede.
IslamBosna.ba