Jasir Ebu Šebab – novi “Robin Hood” izraelske propagande u Gazi

IslamBosna.ba – Dok se nastavlja međunarodna rasprava o putevima dostave humanitarne pomoći u Gazu, izraelske i američke vlasti intenziviraju propagandnu kampanju kojom pokušavaju predstaviti novu “humanitarnu” strategiju, onu koja se u suštini oslanja na kontrolisanu glad i politički pritisak. U tom kontekstu, ime Jasira Ebu Šebaba, kontroverznog lica s kriminalnim dosjeom iz Refaha, ponovo se pojavilo, ali sada u ulozi navodnog “lokalnog garanta” raspodjele pomoći.

Prema brojnim izvještajima, Ebu Šebab vodi naoružanu grupu od oko 100 ljudi, mahom bivših zatvorenika i kriminalaca, koja djeluje uz zaštitu izraelske vojske na istočnim prilazima Refahu, posebno u blizini graničnog prelaza Kerem Ebu Salem. Ova grupa, kako navode izvori iz UN-a i humanitarnih organizacija, odgovorna je za nasilje nad vozačima pomoći, pljačke i ubistva, ali izraelske snage ne samo da ne reaguju, već ih, prema tvrdnjama, i aktivno štite.
Ebu Šebab je pripadnik plemena Tarabin, koje se proteže između Gaze, Negevske pustinje i Sinajskog poluostrva.
Iako je pokušavao koristiti plemensku pripadnost kao zaštitu, uglednici plemena su se više puta ogradili od bilo koga ko krši prava ljudi ili sarađuje s okupacijom, naglašavajući da su Tarabini uvijek davali šehide u palestinskom otporu.
Ebu Šebab je poznat po snažnom neprijateljstvu prema Hamasu, a ranije je bio uhapšen od strane Hamasovih sigurnosnih snaga zbog optužbi za šverc zabranjenih supstanci i kriminalne aktivnosti. Pušten je u prvim danima rata, nakon što su izraelski napadi uništili nekoliko sigurnosnih objekata u Gazi.
Iskoristio je sigurnosni vakuum i haos da formira naoružanu miliciju.
Pokušaj legitimizacije Ebu Šebaba kao “lokalnog partnera” dolazi nakon propasti izraelskih pokušaja da stvore prihvatljiv civilni alternativni autoritet u Gazi. Bez ikakvog uspjeha u stvaranju domaćeg “dana poslije”, Tel Aviv sada pokušava da ulogu civilnog autoriteta prepusti oružanoj grupi čiji je lider bio poznat po švercu, pljačkama i saradnji s okupacijskim snagama.
Poseban problem predstavljaju pokušaji medijske manipulacije, širenje fotografija i video snimaka koji prikazuju Ebu Šebaba i njegovu grupu kao organizovanu snagu koja “štiti” raspodjelu pomoći. U stvarnosti, sve upućuje na to da se radi o propagandnoj konstrukciji, čiji je cilj prikazati uspjeh američko-izraelske “humanitarne” strategije u Gazi, uprkos sveopćem odbacivanju od strane lokalnog stanovništva i palestinskih institucija.
Istovremeno, pokušaji izraelskih propagandista da kriminalca predstave kao novog “Robina Hooda” u Gazi nailaze na prezir i osudu. Ebu Šebab je poznat po svojim napadima na civile, vezama s izraelskom vojskom i nasilnim metodama, te njegovo pozicioniranje kao “garanta pomoći” predstavlja moralni i politički sunovrat pokušaja okupacije da se legitimizira putem “alternativa”.
Palestinske političke snage jasno poručuju da nikakva “humanitarna konstrukcija” bez nacionalnog konsenzusa ne može dobiti legitimitet. Slučaj ebu Šebaba tako postaje ogledni primjer propasti pokušaja da se okupacija predstavi kao “rješenje”, a pljačkaši kao spasioci.
IslamBosna.ba