Gubici građevinskih firmi tek se procjenjuju. Dosadašnja istraživanja već su pokazala da su samo gubici po osnovu dohotka zaposlenih zbog obustave radova sedam miliona maraka. Malobrojni radnici na gradilištima, koji ne rade od početka februara, spašavaju što se spasiti može.
Na dionicama autoputa 5C mehanizacija miruje. Dvadeset stepeni ispod nule ostavilo je trag i na opremi. Štete su ogromne jer se ništa ne radi gotovo dva mjeseca.
Poslodavci su bili primorani raskidati ugovore s radnicima, a veći dio njih je umjesto na gradilišta otišao na prinudni godišnji odmor. Privredna komora Federacije slanjem upitnika građevinskim firmama nastoji dobiti uvid u razmjere štete.
“Dobijali smo odgovore pojedinih firmi gdje navode da su bili primorani otpuštati 40 posto svojih kapaciteta”, kaže Dženana Hodžić, sekretar Udruženja građevinara Privredne komore FBiH. U novonastaloj situaciji, prolongiranje dogovorenih rokova je neminovno.
Direktor JP Autoceste FBiH Ensad Karić kaže da očekuje da će već sredinom naredne sedmice radovi biti u punom jeku. Za ublažavanje krize i osiguravanje konkurentnosti domaćih firmi na tržištu, građevinari traže podsticajna sredstva Razvojne banke po minimalnim kamatama i prolongiranje uplate doprinosa za prva dva mjeseca ove godine.
(indikatorba)