Postojat će zračne luke iz kojih ili neće biti teretnog prometa (u EU) ili će se provoditi stopostotni pregled, rekao je njemački ministar novinarima nakon sastanka ministara prometa i unutarnjih poslova EU-a u Bruxellesu.
Europske države i Europska komisija trebale bi uskoro uspostaviti kriterije za crnu listu. De Maiziere je izjavio da bi kriteriji trebali uključiti vjerodostojnost lokalnih provjera, sigurnost osoblja i tehničke opreme te skeniranje.
Dodao je da bi na drugom popisu trebale biti zračne luke čiji se sigurnosni standardi tebaju poboljšati, ali koje ne zaslužuju potpunu zabranu.
Na paralelnim sastancima u četvrtak ministri unutarnjih poslova i ministri prometa fokusirali su se na pitanje kako poboljšati sigurnost teretnoga zračnog prometa.
Prema europskim pravilima, ministri unutarnjih poslova odgovorni su za sigurnost putnika u zračnom prometu, a ministri prometa za teretni zračni promet. Međutim, oko 60 posto ukupnoga teretnog zračnog prometa odvija se u putničkim zrakoplovima, čime nestaje granica između ta dva sektora.
Na sastanku je EK predstavio akcijski plan o tome kako ojačati provjeru tereta, bez nametanja dodatnog tereta industriji i zračnim lukama. Plan uključuje uspostavu novih definicija za teret koji predstavlja poseban rizik: stvaranje europskog sustava procjene prijetnje, poboljšanje razmjene informacija između zemalja članica te zahtjev da tvrtke koje prevoze teret u EU poboljšaju svoju sigurnost.
Hina