Sagledavanjem nastale (nepotrebno izazvane) problematične situacije iz svih uglova, pronađeno je kompromisno rješenje za učenike koji ne pohađaju vjeronauku – uvođenjem alternativnog predmeta. I kad su svi građani pomislili da je problemima ove vrste kraj, ministar Suljagić se ponovo dosjetio nekih “novih diskriminacija” i odlučio da napravi konfuziju među nastavnicima i roditeljima, stvarajući nove probleme otvaranjem mogućnosti koja dosad nikako nije bila spominjana, pri tom se pozivajući na zakon koji još ne postoji. Zanemarujući mišljenja stručne službe nadležnog Ministarstva i Prosvjetno – pedagoškog zavoda, u svom stilu, ministar izjavljuje: “…A ovo što ja kažem, to će stajati u zakonu!” te se poziva na zakon koji još nije donesen!

 

Osim Rijaseta Islamske Zajednice u Bosni i Hercegovini na ovo je reagirao i Katehetski ured Vrhbosanske nadbiskupije. Pročelnik Katehetskog ureda monsinjor Petar Jukić je rekao da je odluka na sjednici Vlade bila jasna – da učenici moraju ići na jedan od ova dva predmeta: vjeronauka ili alternativni predmet.

Ovaj neodgovorni potez najbolje je jučer u svome komentaru opisala gospođa Almasa Hadžić u kome kaže: ‎”Kako to da se u Tuzlanskom kantonu već punih 16 godina učenici nesmetano mogu opredjeljivati između vjeronauke i religijske kulture i da ti predmeti imaju ravnopravan tretman, a da nikada nikome nije palo na pamet da vjeronauku promovira kao problem? Pa, lahko! U TK su ovo pitanje rješavali skupa roditelji, vlast i vjerske institucije, a ne pojedinci!”

Islamska vjeronauka problem u Srbiji i Sarajevu

S druge strane, nametanje političke volje je i u Republici Srbiji ugrozilo rad vjeroučitelja islamske vjeronauke i to od strane Ministarstva vjera i dijaspore i Ministarstva nauke i prosvjete Republike Srbije. Veliki broj vjeroučitelja islamske vjeronauke je nezakonito isključen iz procesa nastave. Tim povodom je i predsjednik Bošnjačkog nacionalnog vijeća sazvao hitno zasjedanje Svebošnjačkog sabora Sandžaka.

Kako smo saznali od predsjednika Udruženja vjeroučitelja Tuzlanskog kantona Alema Dedića, ovo udruženje u potpunosti podržava nastavnike iz Udruženja nastavnika islamske vjeronauke u Novom Pazaru koje ima predstavnike svih medžlisa Sandžačkog, Preševskog, Beogradskog i Novosadskog muftijstva u borbi za prava vjeroučitelja i osuđuje nezakonito isključenje vjeroučitelja islamske vjeronauke iz odgojno – obrazovnog procesa.                  

Mersada Nuruddina Agović

 

(rijasetba)

Leave a Reply

*

captcha *