St. Petersburg Times –

Piše Sherry Day "“ 09.02.2008

TAMPA – Prije nego što počnu, žene moraju prvo klanjati. Naslonjene na jastuke, one sjede na podu u krugu. Dlanovi ruku gledaju u nebo, oči su zatvorene. "Allahu, podari nam iskrenost”, moli jedna žena. "Pokaži nam istinu i pomozi nam da uspijemo u našoj skrušenoj misiji.” Ove žene su  članice društva "Piedad", islamske zajednice iz džamije u Tampa Bayu, koje predstavljaju rastući broj ljudi unutar zajednice američkih muslimana – latinoameričke muslimane.

Velik broj novih muslimana

Hatidža Rivera, 57-godišnjakinja, zamijenila je Bibliju Kur’anom. "Islam nije samo vjera Arapa”, kaže Rivera, koja je iz Puerto Rika i koja predvodi grupu. "Islam je počeo kao vjera Arapa. Ali mi nismo svi Arapi.” Od 2001. godine Latinoamerikanci u sve većem broju prelaze na islam. Brojke variraju, najviše zbog toga jer džamije ne vode liste, a i mnogi novi konvertiti u islam kriju svoju novu vjeru iz straha od represalija od porodice i prijatelja. Ali, sociolozi kažu da se u SAD-u nalazi oko 75.000 do 200.000 latinoameričkih muslimana, što predstavlja povećanje od 88% u odnosu na 1997. godinu kada je American Muslim Council objavio prvu pouzdanu studiju o ovoj skupini. Islam se širi među Latinoamerikancima u Floridi, kao i u New Yorku i Chicagu te i u pograničnim saveznim državama Kaliforniji i Teksasu. "Najbrže rastuća vjera na svijetu je islam”, kaže Hjamil A. Martinez-Vasquez, profesor religija na teksaškom kršćanskom univerzitetu, koji piše knjigu o latinoameričkim muslimanima. "A najbrže rastuća skupina unutar prelaznika na islam su Latinosi. I nema načina a da ne vidite vezu jednog s drugim.” Prvi veći val prelaska Latinoamerikanaca na islam dogodio se 60-ih i 70-ih godina prošlog stoljeća, kada su se pojavile mnoge skupine muslimana, španskog govornog područja i kada je pokret "Crnih muslimana” bio na svome vrhuncu. Najnoviji val prelaska na islam sociolozi povezuju sa – što je zanimljivo – napadima 11. 9. "Prirodan je proces da Latinosi, koji su nezadovoljni Crkvom, sopstvenim duhovnim stanjem i stepenom morala, traže odgovore izvan svojih naslijeđenih vjerskih tradicija”, kaže Ihsan Bagby, profesor islamskih studija na Univerzitetu Kentaki. "Pored toga, islam je konzervativan i u tome ima sigurno mnogo dodirnih tačaka sa latinoameričkom kulturom.”

Logika mi kaže da se trebam moliti Bogu, a ne svijećama

Većina Latinoamerikanaca u SAD-u su žene. Njihov dijapazon seže od studentica pa do starijih žena koje su se udale za muslimane preuzimajući vjeru svojih muževa. Rivera procjenjuje da se u okolini grada Tampa nalazi 60 latinoameričkih muslimanskih porodica. Ona je prešla na islam kad su joj bile 32 godine, tražeći odgovore izvan katoličanstva. Ona kaže da joj nova vjera nudi bolje razumijevanje Boga i bolju vezu s Njim. "Islam je logičnija vjera”, kaže Rivera, koja radi kao činovnik. "A logika mi kaže da se trebam moliti Bogu, a ne svijećama niti kipovima… Prije sam se molila Mariji da se ona moli Isusu, da se on moli Svetom Duhu, a ovaj Bogu. Danas se jednostavno molim Allahu.”
Kratko nakon prelaska na islam, Rivera se preselila u New York i udala se za muslimana iz Egipta. Primijetila je da su mnoge radne kolege njezinog muža bili oženjeni latinoameričkim ženama kojima su nedostajale informacije da bi razumjele islamsku kulturu. Da bi im pomogla, Rivera je 1988. godine osnovala  "Piedad”, što na španskom znači  "čistoća”. "Tada smo ih podučavale kako da vode islamsko domaćinstvo, kako da prepoznaju svinje-
tinu u prehrambenim namirnicama, kako da spremaju jelo za vrijeme ramazana”, kaže Rivera koja je razvedena.

"Islam es Para Todas"

 "Piedad” danas ima 5 ogranaka i preko 300 članova diljem Amerike. Ali njihovo polje djelovanja se promijenilo. Danas oni pomažu latinoameričkim konvertitima na islam da se snađu u društvu koje im je neprijateljski nastrojeno. U gradu Tampa one imaju 30 članica svih nacija i etničkih grupa. Njihova potpredsjednica je Jill Finney, 34-godišnja bjelkinja koja je prešla na islam 2006. godine. Njezina porodica,  članovi crkve "Assemblies of God Denomination”, još uvijek ne prihvata njezinu odluku. "Sestre Arapkinje, sestre iz Palestine ne znaju s kakvim poteškoćama se suočavam”, kaže Finney, koja radi kao gradski planer u urbanističkom zavodu u Tampi. "Ali (Latinoamerikanke) znaju jer su se i one suočavale s tim. Uistinu smo postale kao porodica odnosno sestre jedna drugoj."
"Ova grupa je nešto posebno”, kaže Norma Shah, Ekvadorka koja je udata za Pakistanca. "Družimo se, razmjenjujemo iskustva.” Na njihovom zadnjem sastanku u džamiji, Norma je pokazala kako pravi tašne od starih farmerki i pelerine od reciklirane plastike. Prodajom one skupljaju sredstva da bi finansirale dalje projekte. Članice "Piedada” su aktivne i u službi siromašnima. Jednom u mjesecu organiziraju raspodjelu hrane za beskućnike. I šta im serviraju? Latinsko jelo "arroz con pollo” – piletinu s rižom.
Rosana Torres, Š panjolka i nekadašnja katolkinja, rado je u kontaktu s drugim latinoameričkim muslimankama. "Svi mi imamo nešto zajedničko, a to je vjera islam. Ali ako još uz to imate i sličnu kulturnu pozadinu, onda je veza još jača”, kaže 44-godišnja Torres. "Za nas je to naša hispanska kultura i naš jezik.” Na muslimanskom vašaru, organiziranom prošlog mjeseca u islamskom centru, bile su prisutne i članice "Piedada”. Nudile su CD-ove sa prijevodom Kur’ana na španski i islamsku literaturu na tom jeziku. Također su prodavale majice s natpisom "Islam es Para Todas” ili "Islam je za svakoga”, kako bi skupile novaca da bi se podučavali imami koji bi govorili tri jezika: arapski, engleski i španski.

Leave a Reply

*

captcha *