Predstavnici ovog instituta danas su u Vanjskotrgovinskoj komori BiH u Sarajevu, predstavljajući stručni bilten i statističke podatke o izvršenim tehničkim pregledima vozila u 2011. godine, istaknuli da je doprinos tome dao od protekle godine odobreni uvoz automobila iz inozemstva starijih od sedam godina.

Muhamed Barut, stručni saradnik IPI-ja za analizu i savjetovanje, rekao je da je u 2011. godini prosječna starost autobusa do pet tona 14,56 godina, a autobusa čija je najveća dozvoljena masa veća od pet tona 18,39 godina, zatim motocikala čija je zapremina veća od 50 cm3 11,39 godina, a radnih mašina 14,34 godine.

Prosječna starost traktora, također u zavisnosti od klasifikacije, je od 15,36 do 25,26 godine, a teretnih vozila od 12,85 do 19,34 godine. Također je ustanovljeno da je 40,07 posto cjelokupnog voznog parka u FBiH starije od 20 godina te da je putničkih automobila starijih od 20 godina 42,40 posto.

U 2011. godini u Federaciji BiH je bila 161 ovlaštena stanica tehničkih pregleda i ukupno su obavljena 598.932 pregleda, odnosno 3.720 pregleda po stanici tehničkog pregleda. Ukupno je evidentirano 19.640 neispravnosti, a najveći broj otkriven je na kočionom sistemu – 13.704. Slijede elementi ovjesa, osovine, točkovi, uređaji za osvjetljivanje i svjetlosnu signalizaciju. Broj nesipravnih vozila na prvom pregledu u 2011. u FBiH je 9.324, a na ponovljenom pregledu 186.

Na osnovu podataka o broju obavljenih redovnih pregleda dobiven je podatak da je najviše pregleda obavljeno na vozilima marke Volkswagen – 181.763 te da je bio najzastupljeniji model “golf” i na vozilima marke Opel – 45.361, čiji je o najzastupljeniji model bio “astra”.

Semir Selimović iz IPI-ja, govoreći o videonadzoru u stanicama tehničkih pregleda, ovom je prilikom podsjetio da ovaj institut posjeduje certificirani informacioni sistem aTEST po svim zahtjevima standarda ISO 27001:2005, standarda o zaštiti podataka koji su u njemu, a što je rijetkost u regionu.

Selimović je istaknuo da je IPI, između ostalog, u protekloj godini provodio edukaciju za pripadnike stanica tehničkog pregleda, osiguravajućih društava i MUP-ova i vršio provjeru stanica tehničkog pregleda, a neke su, kako je kazao, bile i zatvorene zbog određenih nedostataka.

(FENA)

Leave a Reply

*

captcha *