Da bi iskreno priznao svoje nedostatke i preispitao svoje stanje neophodno je da se riješiš nekoliko pogubnih osobina.

Riješi se oholosti

Brate, budi ponizan jer ti oholost ne dozvoljava da priznaš svoje greške. Ona te tjera da nipošto ne priznaješ svoje nedostatke i na taj način te udaljava od pokajanja. Kaže Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem: „Oholost je odbijanje istine i omalovažavanje ljudi.“ (Muslim, br. 91) Prije nego li zaploviš ramazanskim vodama moraš se riješiti ohoosti jer će te ona odvesti u ponor grijeha a naposlijetku u ponor džehennema jer zasigurno u džennet neće ući onaj ko u svome srcu bude imao i trunku oholosti. Dakle, riješi se oholosti.

Riješi se umišljenosti i zadivljenosti sobom

Mjesec ramazan je mjesec posta, praznih stomaka i tjelesne slabosti pa ne priliči čovjeku da bude umišljen i zadivljen samim sobom. Zadivljenost sobom sprječava te da vidiš svoje stvarno stanje i da priznaš svoje greške. Svjedoci smo da je u ovom vremenu mnogo onih koji su zadivljeni samim sobom i zadovoljni svojim stanjem. U knjizi ‘Medaridžu-Salikin’ Ibn Kajjim veli: „Kada tvoja duša i djelo budu zadovoljni samim sobom onda znaj da Allah nije zadovoljn tobom jer onaj ko spozna svoga Gospodara i spozna sebe neće nikada biti zadovoljan svojim djelima.“ Prije nego li odlučiš da zaploviš ramazanskim vodama ne smiješ nikako biti zadivljen samim sobom niti zadovoljan svojim djelima jer je konačni uspjeh moguć samo ako ti se Allah smiluje pa se stoga riješi umišljenosti i zadivljenosti samim sobom.

Riješi se gurura

Ako zapadneš u gurur ti si onda od onih koji svoja loša djela vide dobrim. Uzvišeni Allah kaže: „Kako bi mogao biti isti onaj kome su njegova ružna djela prikazana lijepim, a i on ih smatra lijepim. Allah u zabludi ostavlja onoga koga hoće, a na pravi put ukazuje onome kome hoće.“ (Fatir, 8) I kaže Uzvišeni: „Reci: ‘Hoćete li da vam kažem čija djela neće nikako priznata biti, čiji će trud u životu na ovome svijetu uzaludan biti, a koji će misliti da je dobro ono što rade.“ (El-Kehf, 103-104) Velika je nesreća da čovjek bude u zabludi a da tu zabludu smatra istinom. Da bude ohol a da smatra da ej od onih koji su skromni i skrušeni. Da čini nepravdu i nered misleći da je to sprovođenje pravde i uspostavljanje reda. Kaže Uzvišeni: „Kada im se kaže: ‘Ne remetite red na Zemlji’ – odgovaraju: ‘Mi samo red uspostavljamo!“ Zar?! A, uistinu, oni nered siju, ali ne opažaju.“ (Bekare, 11-12) Onaj koga je gurur ophrvao taj ne prihvata savjet pa tako kroči u propast misleći da ide ka uspjehu.
Ako si uspio da savladaš svoju dušu i riješiš se gore spomenutih osobina onda si spreman da priznaš svoje nedostatke. Kaže Uzvišeni: „Pa tako mi Gospodara tvoga, sigurno ćemo ih sve pitati, o onom šta su radili.“ (El-Hidžr, 92-93) Gdje je tvoje djelo nakon priznanja? Činjenje dobrih djela nakon priznanja je kao uzimanje dodatnih lijekova nakon operacionog zahvata na tijelu. Kaže Uzvišeni: „Ali oni koji su se pokajali, i vjerovali, i dobro činili, njima se neće nikakva nepravda učiniti, oni će u Džennet ući.“ (Merjem, 60) I kaže Uzvišeni: „Ja ću sigurno oprostiti onome koji se pokaje i uzvjeruje i dobra djela čini, i koji zatim na Pravome putu istraje.“ (Ta-ha, 82) Dakle, činjenje dobrih djela uz napuštanje griješenja očistit će tvoje srce i učiniti ga spremnim za ramazan a samo čista srca, neuprljanja od grijeha, oholosti, umišljenosti, mogu da kušaju slast ramazanskog ibadeta. Potrudimo se i pripremimo naša srca već danas jer slast ramazanskog ibadeta nećemo osjetiti osim ako srce očistimo i produhovljenim ga učinimo kako bi bilo spremno kušati nemjerljivu slast iskrene pokornosti Uzvišenom Allahu.

Preveo i prilagodio: Fahret Kadrić

Iz knjige ‘Kalb džedid li men jurid’, šejh Muhammed Husejh Ja’kub

Minber.ba

Leave a Reply

*

captcha *