Slovačka asocijacija potrošača utvrdila je da isti proizvodi koje multinacionalne prehrambene kompanije prodaju u različitim zemljama nisu jednake kvalitete, a rezultate istraživanja proslijedili su evropskom povjereniku za zaštitu potrošača.

Proizvodi koji su ušli u istraživanje su Coca-Cola , čokolada Milka, papar i crvena paprika tvrtke Kotanyi, instant kahva Nescafe Gold, kahva u zrnu Jacobs Krönung i espresso kahva Tchibo.

Svi su testirani u akreditiranim laboratorijima slovačkog nacionalnog veterinarskog i prehrambenog instituta, a utvrđeno je da je samo čokolada Milka jednaka na svim tržištima.

Zakinuti potrošači

Potrošači nikada ne mogu znati u kojoj se kategoriji nalazi njihova zemlja. Niže kvalitete su uglavnom bili proizvodi namijenjeni novim članicama EU.

Ni u jednom slučaju se nije dogodilo da su lošije kvalitete bili proizvodi namijenjeni nekom od najrazvijenijih tržišta EU, poput njemačkog ili austrijskog, izjavio je predsjednik slovačke asocijacije Miloš Lauko. Testirani proizvodi kupljeni su u supermarketima u Njemačkoj, Austriji, Poljskoj, Slovačkoj, Češkoj, Mađarskoj, Bugarskoj i Rumunjskoj, a istraživanje je financiralo predstavništvo EU u Slovačkoj.

Ilija Rkman, predsjednik Hrvatskog saveza potrošača, potvrdio nam je da i kod nas postoje sumnje da velik broj proizvoda multinacionalnih kompanija nisu isti kao oni što se prodaju u EU, no na žalost hrvatska udruženja nemaju novca da to provjere.

– Analiza jednog proizvoda stajala bi od 6000 do čak 8000 eura, a za tako nešto nemamo novca – rekao je Rkman.

(jutarnjihr)

Leave a Reply

*

captcha *