ministar vanjskih poslova Bosne i Hercegovine, Mladen Ivanić izjavio da će on i njegova stranka, PDP (Partija demokratskog progresa – ja kakvog li demokratskog progresa) pokrenuti pitanje naziva Bošnjak i korišćenja imena bosanski jezik; Proklanjavanje u četiri temeljito rekonstruisane džamije; Poljska obilježila 60. godišnjicu Varšavskog ustanka, kada je u borbi protiv nacističkih okupatora život izgubilo više od 200 000 boraca Poljske unutrašnje armije i na desetina hiljada stanovnika njenog glavnog grada; savkodnevne teške saobraćajne nesreće, koje odnose mlade živote, a najčešći uzrok je vožnja u pijanom stanju (Susjedna nam Hrvatska je donijela Zakon kojim se za vozača za kojeg se ustanovi da ima najmanji mogući promil alkohola u krvi, da mu se oduzima vozačka na šest mjeseci, te da plaća novčanu kaznu u visini od oko 400,00 EURA. – Šta onda čekaju naši parlamentarci ili se boje da ako donesu isti Zakona, da će ih Zapad proglasiti fundamentalistima i prijetnjom za globalni mir!?)… 


Munafici su neodlučni kome će se priključiti i njih Allah dž.š. ostavlja u jasnoj zabludi, što potvrđuju ajeti od 143 – 146., Sure En-Nisa:
مُّذَبْذَبِينَ بَيْنَ ذَلِكَ لاَ إِلَى هَـؤُلاء وَلاَ إِلَى هَـؤُلاء وَمَن يُضْلِلِ اللّهُ فَلَن تَجِدَ لَهُ سَبِيلا (سورة النساء: 143)
Neodlučni su kome će se priključiti, da li ovima ili onima. A onoga koga Allah u zabludi ostavi – ti nećeš naći načina da ga na pravi put uputiš. (Suretun-Nisa: 143)


Prema citiranom ajetu munafici su neodlučni, pa niti su sa vjernicima, niti sa nevjernicima. Oni samo naizgled vjeruju, a u suštini su nevjernici i nevjerovanje im je bliže od vjerovanja. 

Prenosi Abdullah ibn Omer r.a. da je Allahov Poslanik s.a.v.s. rekao:
عَنْ عَبْدَ اللَّهِ بِنِ عُمَرَ رَضِىَ اللَهُ عَنْهُمَا أَنَّ النَّبِيَّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ سَلَّمَ قَالَ: مَثَلُ الْمُنَافِقِ كَمَثَلِ الشَّاةِ الْعَائِرَةِ بَيْنَ الْغَنَمَيْنِ، تَعِيرُ إِلَى هّذِهِ مَرَّةً وَ إِلَى هَذِهِ مَرَّةً، وَ لاَ تَدْرِي أَيَّتَهَمَا تَتْبَعُ. (مسلم)
Prenosi Abdullah ibn Omer r.a. da je Poslanik s.a.v.s. rekao: Primjer munafika je kao primjer smetene ovce između dva stada. Trči jednome, pa drugome, ne znajući koje da slijedi. (Muslim)

Lijepog li primjera koji navodi Poslanik s.a.v.s., za one koji su dvolični. Koliko je samo ovaca u redovima Bošnjaka bilo i ostalo, koje čas idu jednom čas drugom stadu? Koliko li je samo Bošnjaka umjesto drugom stadu, čak išlo u naručje krvoločnim vukovima i bilo pojedeno, bez uzimanja pouke? Koliko li su po savremenoj terminologiji dresova promijenili pojedini Bošnjaci, a uvijek su iznova bili sve slabiji igrači i ostajali su uglavnom da sjede na klupama, koje su vodili drugi???

U 144. ajetu Sure En-Nisa’, Allah dž.š. zabranjuje vjernicima da sebi za zaštitnike uzimaju nevjernike, mimo vjernika:
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ لاَ تَتَّخِذُواْ الْكَافِرِينَ أَوْلِيَاء مِن دُونِ الْمُؤْمِنِينَ أَتُرِيدُونَ أَن تَجْعَلُواْ لِلّهِ عَلَيْكُمْ سُلْطَاناً مُّبِيناً) سورة النساء: 144)
O vjernici, ne prijateljujte sa nevjernicima umjesto s vjernicima! Zar hoćete da pružite Allahu očigledan dokaz protiv sebe? (Suretun-Nisa: 144)

Oni koji to i pored jasne zabrane budu činili, na sebe prizivaju Allahovu dž.š. srdžbu.  Zbog čega se odgovorni pojedinci i institucije u islamskom svijetu nemarno odnose prema ovom ajetu, kada je zabrana do kraja jasna!? Razmišljaju li oni o Danu polaganja računa, u Kojem će se posljedice patnji ummeta strovaliti na njihova pleća, jer su upravo oni odgovorni za njihove nedaće?!

U 145. ajetu Allah dž.š. potvrđuje da će munafici biti u najnižim nizinama džehennema: 
إِنَّ الْمُنَافِقِينَ فِي الدَّرْكِ الأَسْفَلِ مِنَ النَّارِ وَلَن تَجِدَ لَهُمْ نَصِيراً   (سورة النساء: 145) 
Munafici će na samom dnu džehennema biti i ti im nećeš zaštitnika naći.(Suretun-Nisa: 145)
 Prenosi Ibn Ebi Hatim od Ibn Mesuda r.a. da je pitan za munafike, pa je rekao: Oni će biti stavljeni u sanduke od vatre, u koje će biti zatvoreni na najnižem dnu džehenemske vatre. Isfahani na osnovu cititranog ajeta kaže da su munafici gori od nevjernika.


إِلاَّ الَّذِينَ تَابُواْ وَأَصْلَحُواْ وَاعْتَصَمُواْ بِاللّهِ وَأَخْلَصُواْ دِينَهُمْ لِلّهِ فَأُوْلَـئِكَ مَعَ الْمُؤْمِنِينَ وَسَوْفَ يُؤْتِ اللّهُ الْمُؤْمِنِينَ أَجْراً عَظِيماً (سورة النساء: 146
Ali oni koji se pokaju i poprave i koji čvrsto Allaha prihvate i vjeru svoju u Allaha iskreno ispolje, biće s vjernicima, a Allah će sigurno vjernicima veliku nagradu dati. (Suretun-Nisa: 146)

Allah dž.š. iz svoje prevelike milosti prema ljudima, nagovještava onima koji se iskreno pokaju i poprave, koji čvrsto uzvjeruju u Allaha dž.š. i koji budu svoju vjeru iskreno ispoljavali, da će im oprostiti grijehe i da će ih nagraditi džennetom, u kojem će mumini uživati. Ako ljudi zamijene licemjerstvo iskrenošću, biće im od koristi dobro djelo, makar i neznatno bilo. U tom smislu je i hadis: 


عَنْ مُعَاذٍ بْنِ جَبَلَ رَضِىَ اللَّهُ عَنْهُ أنَّ النَّبِيَّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ سَلَّمَ قَالَ: أَخْلِصْ دِينَكَ، يَكْفِكَ قَلِيلٌ مِنَ الْعَمَلِ. (إبن حاتم)
Prenosi Muaz ibn Džebel r.a. da je Poslanik s.a.v.s. rekao: Budi iskren u svojoj vjeri, biće ti dovoljno malo djela. (Ibn Hatim)

 Poslanik s.a.v.s. u slijedećoj predaji govoreći o vrstama ljudskih srca, kaže:
عَنْ أَبِي سَعِيدٍ رَضِىَ اللَّهُ عَنْهُ أَنَّ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّه عَلَيْهِ وَسَلَّمَ قَالَ: الْقُلُوبُ أَرْبَعَةٌ: قَلْبٌ أَجْرَدُ فِيهِ مِثْلُ السِّرَاجِ يُزْهِرُ وَقَلْبٌ أَغْلَفُ مَرْبُوطٌ عَلَى غِلَافِهِ وَقَلْبٌ مَنْكُوسٌ وَقَلْبٌ مُصْفَحٌ فَأَمَّا الْقَلْبُ الْأَجْرَدُ فَقَلْبُ الْمُؤْمِنِ سِرَاجُهُ فِيهِ نُورُهُ وَأَمَّا الْقَلْبُ الْأَغْلَفُ فَقَلْبُ الْكَافِرِ وَأَمَّا الْقَلْبُ الْمَنْكُوسُ فَقَلْبُ الْمُنَافِقِ عَرَفَ ثُمَّ أَنْكَرَ وَأَمَّا الْقَلْبُ الْمُصْفَحُ فَقَلْبٌ فِيهِ إِيمَانٌ وَنِفَاقٌ فَمَثَلُ الْإِيمَانِ فِيهِ كَمَثَلِ الْبَقْلَةِ يَمُدُّهَا الْمَاءُ الطَّيِّبُ وَمَثَلُ النِّفَاقِ فِيهِ كَمَثَلِ الْقُرْحَةِ يَمُدُّهَا الْقَيْحُ وَالدَّمُ فَأَيُّ الْمَدَّتَيْنِ غَلَبَتْ عَلَى الْأُخْرَى غَلَبَتْ عَلَيْهِ. (أحمد)
Prenosi Ebu Seid r.a. da je Poslanik s.a.v.s. rekao: Ima četiri vrste srca: čisto srce kao svjetiljka koja blista; srce koje je umotano u omotač; obrnuto (bolesno srce); spljošteno srce. Što se tiče čistog srca, to je muminsko (vjerničko) srce, čija svjetiljka je nur (svjetlo); što se tiče umotanog srca, to je srce kafira (nevjernika); što se tiče bolesnog srca, to je srce munafika, koji spozna, pa zaniječe; što se tiče spljoštenog srca to je srce u kojem ima i imana (vjerovanja) i nifaka (dvoličnosti). Primjer imana u njemu je kao primjer biljke koja se natapa vodom, a primjer nifaka je kao primjer rane iz koje curi gnoj i krv, pa koje od njih nadjača, ono ostaje!¨ (Ahmed)

Braćo i sestre! Čuvajmo se dvoličnosti i očistimo naša srca od želje da svoja djela uljepšavamo radi ljudi!

Gospodaru, pomozi mudžahidima ma gdje bili, ne iskušavaj nas sa onim što nećemo moći podnijeti, učini nas od onih koji se samo Tebe boje i samo Tebi na sedždu padaju, učini nas u našim očima malim, a u očima ljudi i kod Tebe velikim, sačuvaj nas svojstava munafika i od nas otkloni zlo munafika i kafira, oprosti nam grijehe i počasti nas u džennetu, društvom sa: poslanicima, šehidima i dobrim ljudima!

Sarajevo: 20. džumade-l-uhra 1425.h. 06. avgust 2004.g.   
Hutba: Džamija Kralj Fahd                        

Nezim Halilović  Muderris

Leave a Reply

*

captcha *