svečana proklanjavanja temeljito rekonstruisanih i novosagrađenih džamija u džematima: Liskovac (Medžlis IZ-e Bosanska Gradiška), Bagdale -Ahmetaši (Medžlis IZ-e Gradačac), Seljublje (Medžlis IZ-e Kalesija), Jordanske džamije na Grbavici (Medžlis IZ-e Sarajevo); u Bijeljini uhapšen, a potom pušten Rajko Banduka, sekretar zločinca Mladića, zbog sumnje u umiješanost u antidejtonske aktivnosti; pred Haškim sudom nastavljeno suđenja Krajišniku…

Allah dž.š. govoreći o munaficima, u 142. ajetu Sure En-Nisa, kaže:
إِنّ الْمُنَافِقِينَ يُخَادِعُونَ اللّهَ وَهُوَ خَادِعُهُمْ وَإِذَا قَامُواْ إِلَى الصَّلاَةِ قَامُواْ كُسَالَى يُرَآؤُونَ النَّاسَ وَلاَ يَذْكُرُونَ اللّهَ إِلاَّ قَلِيلاً (سورة النساء: 142) 
Munafici misle da će Allaha prevariti, a On će ih za varanje njihovo kazniti. Kada ustaju da namaz obave, lijeno se dižu i samo zato da bi se pokazali pred svijetom, a Allaha gotovo da i ne spomenu. (Suretun-Nisa: 142)

 Munafici po svojoj dvoličnoj logici smatraju da, kao što uspijevaju varati ljude, da tako mogu prevariti i Allaha dž.š., a nema sumnje u to da Allah dž.š. neće biti prevaren, jer On zna sve tajne.

Jedna od karakteristika munafika je da se lijeno dižu na namaz, a namaz spada u red najčasnijim, najodabranijim i najboljim djela. Oni se samo drugima prikazuju da su vjernici i mnogo izostaju sa namaza na kojima neće biti viđeni, kao što su jacija i sabah, što potvrđuje hadis koji bilježe dva sahiha:
عَنْ أَبِي هُرَيْرَةَ أَنَّ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّه عَلَيْهِ وَسَلَّمَ قَالَ: إِنَّ أَثْقَلَ صَلَاةٍ عَلَى الْمُنَافِقِينَ صَلَاةُ الْعِشَاءِ وَصَلَاةُ الْفَجْرِ وَلَوْ يَعْلَمُونَ مَا فِيهِمَا لَأَتَوْهُمَا وَلَوْ حَبْوًا وَلَقَدْ هَمَمْتُ أَنْ آمُرَ بِالصَّلَاةِ فَتُقَامَ ثُمَّ آمُرَ رَجُلًا فَيُصَلِّيَ بِالنَّاسِ ثُمَّ أَنْطَلِقَ مَعِي بِرِجَالٍ مَعَهُمْ حُزَمٌ مِنْ حَطَبٍ إِلَى قَوْمٍ لَا يَشْهَدُونَ الصَّلَاةَ فَأُحَرِّقَ عَلَيْهِمْ بُيُوتَهُمْ بِالنَّارِ. (بخاري و مسلم)
Prenosi Ebu Hurejre r.a. da je Poslanik s.a.v.s. rekao: Najteža dva namaza za munafike su jacija i sabah, a da znaju njihovu vrijednost oni bi na njih dolazili makar puzeći. Bavio sam se mišlju da naredim klanjanje namaza i odredim jednog ashaba da imami umjesto mene, a da ja odem sa grupom ljudi koji će ponijeti bremena drva kod onih koji ne dolaze u džemat, pa da zapalim njihove kuće dok su oni u njima! (Buharija i Muslim)

A u drugom predanju stoji:
وَ الَّذِي نَفْسِي بِيَدِهِ، لَوْ عَلِمَ أَحَدُهُمْ أَنَّهُ يَجِدُ عَرْقٌا سَمِينٌا أَوْ مَرْمَاتَيْنِ حَسَنَتَيْنِ، لَشَهِدَ الصّلاَةَ، وَ لَوْ لاَ مَا فِي الْبُيُوتِ مِنَ النِّسَاءِ وَ الذُّرِّيَّةِ لَحَرَقْتُ عَلَيْهِمْ بُيُوتَهُمْ.
 Tako mi Onoga u Čijoj ruci je moja duša, kad bi neki od njih znao da će naći oglodanu masnu kost ili dobru žlipicu između papaka ovce, prisustvovao bi namazu. A kada u kućama ne bi bilo nikoga od žena i čeljadi, zapalio bih im kuće vatrom.

Uzvišeni Allah kaže: قَلِيلاً وَلاَ يَذْكُرُونَ اللّهَ إِلاَّ a Allaha samo malo spominju, tj. na namazu nisu bogobojazni, niti su prisebni nego su rasijani, zabavljaju se i okreću.

عَنْ أَنَسِ ابْنِ مَالِكَ، أَنَّ الرَّسُولَ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ سَلَّمَ قَالَ: تِلْكَ صَلاَةُ الْمُنَافِقِ، تِلْكَ صَلاَةُ الْمُنَافِقِ، تِلْكَ صَلاَةُ الْمُنَافِقِ، يَجْلِسُ يَرْقُبُ الشَّمْسَ حَتَّى إِذَا كَانَتْ بَيْنَ قَرْنَيِ الشَّيْطَانِ، قَامَ فَنَقَرَ أَرْبَعٌا لاَ يَذْكُرُ اللَّهَ إِلاَّ قَلِيلاٌ. (مسلم)
Prenosi Enes r.a., da je Poslanik s.a.v.s. rekao: To je namaz munafika, to je namaz munafika, to je namaz munafika! Sjedi i posmatra Sunce sve dok ne bude između rogova šejtana, ustane i na brzinu obavi četiri rekata, samo malo spominjući  Allahovo ime. (Muslim)

Muhammed s.a.v.s. nas podstiče na zajedničko obavljanje namaza, pa i onda kada se u jednom mjestu nalaze samo tri muslimana ili će ih u protivnom savladati šejtan, jer vuk jede od stada odvojeno bravče:

عن أبي الدَّرْدَاءِ أنه قال: سَمِعْتُ رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللَّه عَلَيْهِ وَسَلَّمَ يَقُولُ: مَا مِنْ ثَلَاثَةٍ فِي قَرْيَةٍ وَلَا بَدْوٍ لَا تُقَامُ فِيهِمُ الصَّلَاةُ إِلَّا قَدِ اسْتَحْوَذَ عَلَيْهِمُ الشَّيْطَانُ فَعَلَيْكُمْ بِالْجَمَاعَةِ فَإِنَّمَا يَأْكُلُ الذِّئْبُ الْقَاصِيَةَ. (نسائي)
 Prenosi Ebu Derda r.a.: Čuo sam Poslanika s.a.v.s. kada reče: Nema trojice muslimana u selu ili pustinji, a ne obavljaju džematile namaz,  a da šejtan njima nije ovladao! Držite se džemata,  jer vuk jede od stada ono što je na kraju! (Nesaija)

Jedan slijepi musliman dolazi do Poslanika s.a.v.s pa ga pita, može li izostajati iz džemata, pa mu Poslanik s.a.v.s. dozvoljava, a kada se ovaj okrenu da ide kući, upita ga: Čuješ li ezan?” Ovaj odgovara potvrdno, a Poslanik s.a.v.s kaže: لاَ أَجِدُ لَكَ رُخْصَةٌ Ne nalazim ti opravdan razlog za olakšicu. Brate i sestro! Gdje je opravdanje za moj i tvoj nedolazak u džemat? Gdje smo mi, koje je Allah dž.š. počastio blagodati vida i zbog čega oklijevamo?
Poslanik s.a.v.s. navodi primjer munafika na Sudnjem danu, pa kaže:

عَنْ  عَبْدَ اللَّهِ بْنِ عُمَرَ رَضِىَ اللَّهُ عَنْهُ أَنَ النَّبِيَّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ سَلَّمَ قَالَ: إِنَّ مَثَلَ الْمُنَافِقِ يَوْمَ الْقِيَامَةِ كَالشَّاةِ بَيْنَ الرَّبِيضَيْنِ مِنَ الْغَنَمِ، إِنْ أَتَتْ هَؤُلاَءِ نَطَحَتْهًا، وَ إِنْ أَتَتْ هَؤُلاَءِ نَطَحَتْهَا. (أحمد)
Prenosi Abdullah ibn Omer r.a. da je Poslanik s.a.v.s. rekao: Primjer munafika na Sudnjem danu je kao primjer ovce koja luta između dva stada; ako dođe do jednog oni je otjeraju, a ako dođe do drugog i oni je otjeraju. (Ahmed)

إِنَّ اللَّهَ يَأْمُرُ بِالْعَبْدِ إِلَى الْجَنَّةِ فِيمَا يَبْدُو لِلنَّاسِ وَ يَعْدِلُ بِهِ إِلَى النَّارِ.
Allah dž.š. će narediti da se čovjek odvede u džennet zbog onoga (djela) što su ljudi vidjeli, ali će potom narediti da se odvede u džehenemsku vatru.

Čuvajmo se munafikluka i odazivajmo se na pozive muezzina, kako bi zaslužili dobro obadva svijeta!!! 

Gospodaru, pomozi mudžahidima ma gdje bili, ne iskušavaj nas sa onim što nećemo moći podnijeti, učini nas od onih koji se samo Tebe boje i samo Tebi na sedždu padaju, učini nas u našim očima malim, a u očima ljudi i kod Tebe velikim, sačuvaj nas svojstava munafika i od nas otkloni zlo munafika i kafira, oprosti nam grijehe i počasti nas u džennetu, društvom sa: poslanicima, šehidima i dobrim ljudima!

Sarajevo: 13. džumade-l-ula 1425.h.  30. juli 2004.g.           
Hutba: Džamija Kralj Fahd
                                    
Nezim Halilović  Muderris

 

Leave a Reply

*

captcha *