ForumIslamBosnaTražiKontaktŠuraLoginRegistruj se

Privatni kutak

IB - Dućan:

Zadnji tekstovi:

Podrži IB:

Zadnji postovi:

Poruke dana
Aferim dana:
Re: stara vremena od valentino +1

Bezze dana:


Statistika
Poruka: 617817
Tema: 65180
Članova: 57045
Najnoviji član: RaymondKn


Popularno

+  IslamBosna Forum
|-+  Forum na bosanskom jeziku
| |-+  Islam (Moderator: Ummu_abdullah)
| | |-+  Ucenje tevhida!!!
0 Članova i 1 Gost citaju ovu temu. « prethodno sljedeće »
Stranica: [1] Idi dolje Printaj
Tema: Ucenje tevhida!!!  (Čitanja 10135 puta)
islam.e
Oflajn
Muško
1398
Vidi Profil
« u: Januar 16, 2010, 23:04:57 »


kako se uci tehvid i sta se uci na tehviduu....molim da neko napise...Allah ga nagradio...molim vas
« Last Edit: Januar 19, 2010, 12:47:21 od islam.e »
*
0
*
0
Logged

ثلاث تثبت لك الود في صدر أخيك : أن تبدأه بالسلام وتوسع له في المجلس ، وتدعوه بأحب الأسماء إليه
Tri su stvari koje će učvrstiti ljubav u srcu tvoga brata: da počneš sa selamom, da mu napraviš prazno mjesto u sjelu i da ga zoveš sa najljepšim imenom koje on voli. Ibnul Kajim.
Walter
Oflajn
1717
Vidi Profil
« Odgovori #1 u: Januar 16, 2010, 23:16:49 »


 
 Nema tehvidalaugh
*
0
*
-1
Logged
sister
*
Oflajn
2132
Vidi Profil
« Odgovori #2 u: Januar 16, 2010, 23:21:25 »



 Nema tehvidalaugh
kratko - jasno  police

*
0
*
-1
Logged

"Kič je uvreda za inteligenciju"
radikal
*
Oflajn
Žensko
7945
Vidi Profil WWW
« Odgovori #3 u: Januar 17, 2010, 01:28:23 »


kako se uci tehvid i sta se uci na tehviduu....molim da neko napise...allah ga nagradio...molim vas

Najbolje da pošalješ pitanje Islamskoj zajednici koja ih najčešće i organizuje.
*
0
*
0
Logged

Neki ljudi vide stvari koje postoje i pitaju - zasto?. Drugi sanjaju o stvarima koje nikad nisu postojale i pitaju - zasto ne?
sablja
Oflajn
Muško
6304
Vidi Profil
« Odgovori #4 u: Januar 17, 2010, 10:39:22 »


kako se uci tehvid i sta se uci na tehviduu....molim da neko napise...allah ga nagradio...molim vas

Najbolje da pošalješ pitanje Islamskoj zajednici koja ih najčešće i organizuje.

 bra
*
0
*
0
Logged

Omer, radijallahu anhu, je na jednoj hutbi pričao što su ljudi postigli od dunjaluka, pa je rekao: "Vidio sam Allahovog Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, kako se cijeli dan previja a da nije imao ni najlošijih hurmi da njima utoli glad"
(Muslim, br. 2075)
Allahov rob
Oflajn
407
Vidi Profil
« Odgovori #5 u: Januar 17, 2010, 14:22:22 »


kako se uci tehvid i sta se uci na tehviduu....molim da neko napise...allah ga nagradio...molim vas

hajd sve ali Allah malim slovom
pazi bar na to
*
0
*
0
Logged

\\\"On je Allah – nema drugog boga osim Njega, Vladar, Sveti, Onaj koji je bez nedostataka, Onaj koji svakoga obezbjeđuje, Onaj koji nad svi bdi, Silni, Uzvišeni, Gordi. Hvaljen neka je Allah, On je vrlo visoko iznad onih koje smatraju Njemu ravnim!\\\"
bosna
Oflajn
1849
Vidi Profil WWW
« Odgovori #6 u: Januar 17, 2010, 15:27:14 »


islam.e,
Nas su stariji ucili jednostavno ovako:Ako ne znas,sjednes negdje iza i zacepis usta sa tri flastera i otvoris cetvere usi,pa kako god mudriji,stariji i pametniji od tebe tako polako,tiho, i ti za njima i ne dizi glasa nad onima kojima je Allah dao da znaju vise Smiley
evo na ovom linku ima sta se uci:
http://ikre.islambih.net/forum/index.php?page=Thread&postID=41447#post41447



maksuz selam.
*
0
*
0
Logged

Allah te posmatra.




www.sadake.com
Hajrullah
Oflajn
689
Vidi Profil
« Odgovori #7 u: Januar 17, 2010, 15:50:08 »


islam.e,
Nas su stariji ucili jednostavno ovako:Ako ne znas,sjednes negdje iza i zacepis usta sa tri flastera i otvoris cetvere usi,pa kako god mudriji,stariji i pametniji od tebe tako polako,tiho, i ti za njima i ne dizi glasa nad onima kojima je Allah dao da znaju vise Smiley
evo na ovom linku ima sta se uci:
http://ikre.islambih.net/forum/index.php?page=Thread&postID=41447#post41447



maksuz selam.
Navod
'Jetmiš bin tevhid' također se ubraja u nafile, odnosno u dodatni i dobrovoljni ibadet. Ustanovljen je još davno ali je vremenom potisnut na marginu vjerskog života, kao i mnogi drugi oblici ibadeta
Poshto si ti preporucio morash (poshto nije autor izvodzenja i nacina sa FORUMA Ikre) sada objasniti i dokazati od kolko "davno" je ustanovljen,od koga?Po kojem Osnovu?Gdjemuje uporishte u praksi Allahova s.a.w.s. poslanika.ashaba,tabijjina...
*
0
*
0
Logged
ensarija_
Oflajn
669
Vidi Profil
« Odgovori #8 u: Januar 17, 2010, 16:24:39 »


Hajrullah svi oni znaju da je tevhid novotarija,al ce se onako reda radi raspravljat s tobom,odgovor pokretacu teme NISTA jer tevhid je NOVOTARIJA.........
*
0
*
0
Logged
Hajrullah
Oflajn
689
Vidi Profil
« Odgovori #9 u: Januar 17, 2010, 17:27:02 »


Hajrullah svi oni znaju da je tevhid novotarija,al ce se onako reda radi raspravljat s tobom,odgovor pokretacu teme NISTA jer tevhid je NOVOTARIJA.........
Ma tosam ja samo zbog Islam e. da vidi mora paziti od koga uzima znanje o vjeri.
*
0
*
0
Logged
AbdulFaatir
*
Oflajn
23623
Vidi Profil
« Odgovori #10 u: Januar 17, 2010, 17:38:08 »


Navod
Hajrullah svi oni znaju da je tevhid novotarija

tevhid nije novotarija. poslanik s.a.w.s. je zbog tevhida poslat svjetovima. kada hoćeš da govoriš o tzv, tehvidu, onda fino opiši to o čemu pišeš
*
0
*
0
Logged

"I ne služite se zakletvama svojim zato da biste jedni druge varali, da se ne bi pokliznula noga koja čvrsto stoji, i da ne biste nesreću iskusili zato što ste od Allahova puta odvraćali; a patnja velika vas još čeka."
ensarija_
Oflajn
669
Vidi Profil
« Odgovori #11 u: Januar 17, 2010, 18:54:08 »


Navod
Hajrullah svi oni znaju da je tevhid novotarija

tevhid nije novotarija. poslanik s.a.w.s. je zbog tevhida poslat svjetovima. kada hoćeš da govoriš o tzv, tehvidu, onda fino opiši to o čemu pišeš
Jel moras spamat svaku temu,od pocetka se pominje isti kontekst tevhida,i pokretac teme zna sta je pitao tako da nema smisla da objasnjavati sve ponovo............hvala na paznji  bra
*
0
*
0
Logged
crnileptir
*
Oflajn
13393
Vidi Profil
« Odgovori #12 u: Januar 17, 2010, 18:56:25 »


Pitanje: Molim vas da mi objasnite stav islama o učenju Kur‘ana (hatmi) za pare, zatim učenje tevhida, sedmina, četeresnica, godišnjica, učenja na kaburu itd. Da li umrli od toga imaju koristi?

Odgovor: Allah, dž.š, kaže: ”Vi u Allahovom poslaniku imate divan uzor za onoga koji se nada Allahovoj milosti i nagradi na onom svijetu, i koji često Allaha spominje.” (El-Ahzab, 21.) Ne prenosi se da je Poslanik, s.a.v.s, učio Kur‘an umrlima. U vezi sa pitanjem da li umrli ima koristi od takvog učenja učenjaci su se razišli. Razlog razilaženju je u činjenici da postoje vjerodostojni hadisi koji govore da sevapi za obavljeni hadž i post dolaze umrlom. Oni koji su rekli da umrli ima koristi od tog učenja, a to je preferirajuće mišljenje, analogizirali su učenje Kur‘ana sa hadžom i postom. (Vidi opširnije u Šerhul-akide et-tahavije, 2/671-672.)
Međutim, što se tiče učenja Kur‘ana za pare o tom pitanju nema relevantnog razilaženja. Učenjaci se slažu da je zabranjeno (haram) Kur‘an učiti za pare. Poznati hanefijski učenjak Ibn Ebul-Izz, komentator Tahavijeve poslanice kaže: ”Iznajmljivanje nekoga da uči Kur‘an i to poklanja umrlom nije radio niko iz prvih generacija muslimana (selefa), niti je to naredio neki od imama u vjeri, niti dao olakšicu u tom pogledu.” (Šerhul-akide et-tahavije, 2/672.) Ibn Abidin u svojoj Hašiji (6/56-57) navodi mišljenja hanefijskih učenjaka o ovom pitanju pa kaže da je Tadžuš-šeri‘a u komentaru Hidaje rekao: ”Učenjem Kur‘ana za pare sevap ne zaslužuje niti umrli niti onaj koji uči.”»El-Ajni u komentaru Hidaje kaže: ”Treba spriječiti onoga koji uči za dunjaluk (tj. za pare). Onaj ko uzima i ko daje su griješni...”, da bi rekao: ”Od onih koji su to izjavili je imam El-Berkevi na kraju (knjige) Et-Tarika el-Muhammedijje. Rekao je: ”Treće poglavlje: O novotarijama koje su batil (neosnovane, ništavne, lažne), a koje je svijet prihvatio misleći da su to dobra djela. U ovo se ubraja oporuka umrlog da se sprema hrana i ugošćavaju gosti na dan njegove smrti ili poslije, zatim plaćanje nekog ko će učiti Kur‘an njegovoj duši, ili tespihati ili tehlil činiti (tj. govoriti Allahu ekber.). Sve su to novotarije, haram, i nevažeća (batil) djela. Ono što se za to uzme je haram onome ko to uzme, a on sam je nepokoran (asin) zbog toga što uči (Kur‘an) i zikr čini radi dunjaluka.”
Isto tako, ne prenosi se da je Poslanik, s.a.v.s, učio na kaburu umrlog. Kada bi završili s ukopom umrlog Poslanik, s.a.v.s, bi govorio ashabima, kako prenosi Osman b. Affan, r.a,: ”Tražite oprost (činite istigfar) za svoga brata i molite za njega da imadne čvrst odgovor, jer on se sad ispituje.” (Ebu Davud, Sunen, ”El-Dženaiz”, br. 2804.) Svoje ashabe Poslanik, s.a.v.s, podučio je da kada prolaze pored mezaristana, ili ih posjećuju, umrlima nazovu selam i prouče dovu govoreći: ”Es-selamu alejkum stanovnici ovih kuća, mu‘mini i muslimani. Mi ćemo se, inša-Allah, vama pridružiti. Molim od Allaha spas i za nas i za vas.” (Muslim, Sahihu Muslim, ”El-Dženaiz”, br. 975.) U komentaru na Ebu Hanifin El-Fikh el-ekber str. 198 stoji: ”Učenje kod kabura je mekruh po Ebu Hanifi, Maliku i Ahmedu (po jednom predanju), da im se Allah smiluje, zato što je to novotarija koja nije zabilježena u sunnetu.” Imam Malik kaže: ”Nisam saznao da je iko od njih (tj. ashaba) to radio.” (Iktidaus-sirat el-mustekim, str. 380.)
Što se tiče sedmina, četeresnica, godišnjica, a vjerovatno ćemo uskoro imati i dvogodišnjica, trogodišnjica itd., to nije bilo poznato prvim generacijama muslimana. To su kršćanski običaji. Pogledajte ”Tužna sjećanja”, na bilo kojoj lokalnoj televiziji pa ćete vidjeti kako se rodbina prisjeća svojih umrlih Jovana, Marka, Stjepana itd. obilježavajući sedmine, četeresnice i godišnjice njihove smrti. To su prihvatili i muslimani, tako da se i za Muhammede, Hasane i druge pripremaju sedmine, četeresnice i godišnjice. Istinu je rekao Poslanik, s.a.v.s, kada je kazao: ”Vi ćete, uistinu, slijediti postupke onih koji su bili prije vas, pedalj po pedalj, aršin po aršin, tako da kad bi oni ušli u gušterovu rupu vi biste ih slijedili.” Rekli smo: ”Allahov Poslaniče, jevreje i kršćane?” ”A koga drugog”, odgovorio je.” (Buhari, Sahihul-Buhari, ”El-I‘tisam bil-kitabi ves-sunne”, br. 6775.)
I na kraju, treba napomenuti da smo svi odgovorni što ove novotarije žive među muslimanima. Ja imam razumijevanje za mnoge imame. Teško materijalno stanje mnoge je nagnalo da egzistenciju obezbjeđuju putem ovih harama. Štaviše, džamijski odbori ih vrlo često na to prisiljavaju. Međutim, sve to možda i nije dovoljno opravdanje jer nije farz biti hodža, ali je hodži farz ispravno tumačiti islam. Nije dostojanstveno svjesno ljude varati. Danas je to malo i teže, jer ljudi imaju priliku da upoznaju propise islama i preko drugih izvora, a ne samo preko svoga imama. Moja preporuka svim imamima jeste da se vrate Kur‘anu i sunnetu. Mutevelijama i džamijskim odborima skrećem pažnju da su griješni što ponižavaju imame dajući im male plate, što ih tako tjeraju da žive od harama, što ih tjeraju da rade poslove koje imam ne bi trebalo da radi, a sve na uštrb poslova koji bi trebalo da budu imamova osnovna briga i preokupacija. Žalosno je da se o imamima, onima koji treba da budu najugledniji među nama, koji treba da budu naši lideri u svakom pogledu, žalosno je da se o njima u mnogim našim sredinama priča kao o džeparošima, pa ih čak takvim imenom i nazivaju. Imami koji su svjesni svoje uloge moraju udruženim snagama pokušati vratiti ugled imamu time što će se boriti da mu se omogući da radi posao koji treba da radi i koji mu dolikuje. Svjesni muslimani znaće vrijednost i značaj pravog imama i sigurno će ga dostojanstveno nagraditi. Molim Allaha, dž.š, da ih u tome pomogne.


Dr. Šukrija Ramić

Pitanje: Muftijstvo u Sandžaku donijelo je odluku kojom se imamima zabranjuje zapisivanje i učenje Kur′ana za pare. Ako to smatrate pozitivnim želio bih da to javno podržite.
Odgovor: Smatram da je to ispravan korak i sigurno je za dobrobit prije svega imama, a zatim i svih ostalih muslimana, jer dobro je u slijeđenju šerijata, a nevolja u kršenju šerijatskih propisa. Ono što bi me još posebno obradovalo bilo bi da čujem: a) kako je Sandžačko muftijstvo zaštitilo instituciju imama kroz dostojne plate; b) kako je obezbijedilo da imami plate primaju na dostojanstven način onako kako svi radnici u savremenom svijetu dobivaju naknadu za svoj rad, a ne u vidu neke milostinje koju moraju moljakati od svojih džematlija; c) kako imami rade po naučno utemeljenom i dobro razrađenom programu, a ne po volji, htijenju i nahođenju mutevelije ili nekog džematlije, d) kako se kroz razne seminare i kurseve imami stalno obrazuju kako bi mogli ići ukorak s vremenom i biti istinski imami (vođe) svojim džematlijama.
U cjelini, drago mi je da su Sandžaklije smogle snage da se uhvate ukoštac s reformama. Nadam se da će drugi u njima imati pozitivan primjer i smoći snage da krenu njihovim stopama. Reforme nisu lahke, ali ako su ispravne donose čovjeku boljitak. Zbog toga vrijedi njima težiti.

Dr. Šukrija Ramić

PITANJE: Učenik sam medrese. Kod nas je već nekoliko godina običaj da učenici uče hatme za pare. Ustvari, mi ne određujemo cijenu, ali, obično, ko želi da mu se hatma prouči donese, najčešće, 50 KM. Mi, među sobom, podijelimo džuzeve, proučimo ih, a novac ide u razrednu kasu za potrebe ekskurzije, itd. Da li je takav novac halal?



ODGOVOR : Prvo što treba znati jeste da se ne prenosi od Poslanika, s.a.v.s, da je učio Kur‘an umrlima, a Allah, dž.š, kaže: ”Vi u Allahovom poslaniku imate divan uzor za onoga koji se nada Allahovoj milosti i nagradi na onom svijetu, i koji često Allaha spominje.” (El-Ahzab, 21.) Uprkos toj činjenici, islamska ulema razišla se u vezi s pitanjem da li umrli ima koristi od takvog učenja. Razlog tom razilaženju je u činjenici da postoje vjerodostojni hadisi koji govore da sevapi za obavljeni hadž i post dolaze umrlom. Oni koji su rekli da umrli ima koristi od tog učenja, a to je preferirajuće mišljenje, analogizirali su učenje Kur‘ana s hadžom i postom. (Vidi opširnije u Šerhul-akide et-tahavije, 2/671-672.)

Međutim, što se tiče učenja Kur‘ana za pare o tom pitanju nema relevantnog razilaženja. Učenjaci se slažu da je zabranjeno (haram) Kur‘an učiti za pare. Poznati hanefijski učenjak Ibn Ebul-Izz, komentator Tahavijeve Poslanice kaže: ”Iznajmljivanje nekoga da uči Kur‘an i to poklanja umrlom nije radio niko iz prvih generacija muslimana (selefa), niti je to naredio neki od imama u vjeri, niti dao olakšicu u tom pogledu.” (Šerhul-akide et-tahavije, 2/672.) Ibn Abidin u Hašiji (6/56-57) navodi mišljenja hanefijskih učenjaka o tom pitanju, pa kaže da je Tadžuš-šeri‘a u komentaru Hidaje rekao: ”Učenjem Kur‘ana za pare sevap ne zaslužuje niti umrli niti onaj koji uči.” El-Ajni u komentaru Hidaje kaže: ”Treba spriječiti onoga koji uči za dunjaluk (tj. za pare). Onaj ko uzima i onaj koji daje su griješni...”, da bi rekao: ”Od onih koji su to izjavili je imam El-Berkevi na kraju (knjige) Et-Tarika el-Muhammedijje. Rekao je (Treće poglavlje): ″O novotarijama koje su batil (neosnovane, ništavne, lažne), a koje je svijet prihvatio misleći da su to dobra djela, u to se ubraja oporuka umrlog da se sprema hrana i ugošćuju gosti na dan njegove smrti ili poslije, zatim plaćanje nekog ko će učiti Kur‘an njegovoj duši, ili tespihati ili tehlil činiti (tj. govoriti Allahu ekber.). Sve su to novotarije, haram, i nevažeća (batil) djela. Ono što se za to uzme je haram onome ko to uzme, a on sam je nepokoran (asin) zbog toga što uči (Kur‘an) i zikr čini radi dunjaluka.”

Drugo što treba znati jeste da je običaj učenja Kur′ana za novac duboko ukorijenjen u tradiciju mnogih naših sredina, tako da možda većina naših muslimana smatra to vjerskim činom koji je propisan šerijatom. Slično je stanje i u mnogim dijelovima svijeta gdje žive muslimani. Štaviše, postoje tvrdnje da u pogledu dozvoljenosti učenja Kur′ana za novac postoji konsenzus muslimana. (Vidi fusnotu br. 3 u: Alauddin Abidin, El-Hedijje el-′allaijje, str. 355) Međutim, sama činjenica da nešto egzistira u muslimanskim sredinama, pa makar to postojalo i stotinama godina, ne znači automatski da je to šerijatom propisano i da ima utemeljenje u islamu. Pojedine prakse, stavovi, mišljenja, tumačenja itd. su, u prošlosti, možda, i mogli da se sačuvaju i odbrane uprkos činjenici da nemaju validnog utemeljenja. To je bilo moguće s obzirom da je pristup dokazima bio ograničen, dok u ovom, našem vremenu, vremenu globalizacije i ″širenja pera″ kako ga je Poslanik, s.a.v.s, nazvao (Ahmed, Musned, br. 3676), to je nemoguće zbog toga što su dokazi svima lahko dostupni. U takva pitanja spada i pitanje učenja Kur′ana za pare. Može to i danas neko braniti, ali je ta teza neodrživa zbog toga što su čovjeku pri ruci svi relevantni dokazi u tom pogledu, a u njima nema nešto što bi moglo poslužiti kao siguran oslonac. Ako mi, danas, sigurno znamo da tako nešto nije radio Allahov Poslanik, s.a.v.s, ako znamo da to nisu radile njegove prevedne halife, ako znamo da to nisu radili njegovi ashabi, kako da mi sebi to ušerijatimo, a sami želimo biti njihovi sljedbenici i živjeti i prakticirati islam koji su nam oni svojom praksom pokazali.

Dakle, odgovor u pogledu dozvoljenosti učenja Kur′ana za naknadu sasvim je jasan. Međutim, u procesu ispravljanja tog pogrešnog običaja smatram nužnim da postoji razumjevanje za one koji to tretiraju vjerskim propisom. Oni su to naučili i shvatili kao dio vjere, to se duboko ukorijenilo u njihovim dušama i sredinama i tu činjenicu treba imati u vidu kada se ta greška nastoji ispraviti. Greške treba ispravljati, ali to treba biti na najbolji i najbezbolniji način. Molim Allaha, dž.š, da nam pomogne da budemo sljedbenici a ne inovatori u
vjeri.

Dr. Šukrija Ramić

 U knjizi Tajna veza, Muhameda Isa Davuda, govori se da su muslimani naslijedili četeresnicu od jevrejskog Dedžala i faraona koji su se također okupljali nakon četrdeset dana od smrti njihovih bližnjih. U 40 dana je završen program rada šejtanske strategije itd. U našem narodu je običaj da se nakon 40 dana okuplja u džamiji i uči umrlom. čitanjem teksta iz pomenute knjige stekao sam dojam da je pravljenje četeresnice nakon nečije smrti šerijatski neutemeljeno i nešto što dolazi od samog šejtana. Da li je obilježavanje četeresnice opravdano?

Obilježavanje četeresnice, sedmine, godišnjice smrti itd, nije utemeljeno u šerijatu. To nije bila praksa Poslanika, s.a.v.s, niti njegovih ashaba, kao ni prve odabrane generacije muslimana. Ja sam na ovo pitanje detaljno odgovorio u Novim horizontima (br. 9, maj 2000.) i preporučujem vam da uz ovaj odgovor pročitate šta sam u tom odgovoru kazao. U njemu je između ostalog rečeno: ″Što se tiče sedmina, četeresnica, godišnjica, a vjerovatno ćemo uskoro imati i dvogodišnjica, trogodišnjica itd., to nije bilo poznato prvim generacijama muslimana. To su kršćanski običaji. Pogledajte “Tužna sjećanja”, na bilo kojoj lokalnoj televiziji pa ćete vidjeti kako se rodbina prisjeća svojih umrlih Jovana, Marka, Stjepana itd. obilježavajući sedmine, četeresnice i godišnjice njihove smrti. To su prihvatili i muslimani, tako da se i za Muhammede, Hasane i druge pripremaju sedmine, četeresnice i godišnjice. Istinu je rekao Poslanik, s.a.v.s, kada je kazao: “Vi ćete, uistinu, slijediti postupke onih koji su bili prije vas, pedalj po pedalj, aršin po aršin, tako da kad bi oni ušli u gušterovu rupu vi biste ih slijedili.” Rekli smo: “Allahov Poslaniče, jevreje i kršćane?” “A koga drugog”, odgovorio je.” (Buhari, Sahihul-Buhari, “El-I‘tisam bil-kitabi ves-sunne”, br. 6775.)″
Da li ti običaji imaju još dulju tradiciju o kojoj govori knjiga Tajna veza ili ne, ja nemam dokaza. Ono što sigurno znam i zašto imam dokaze jeste da to nije bila praksa našeg miljenika Muhammeda, s.a.v.s, njegovih ashaba i odabranih generacija. Uvođenje takve prakse kod nas, u periodu kada se muslimani nisu mogli okupiti da bi nešto naučili o islamu i ibadet džematile činili, osim povodom nečije smrti, možda se može pravdati, ali se ne može pravdati da danas kada muslimani slobodno mogu prakticirati islam, istinu o tom pitanju prešućujemo kako ne bismo došli u sukob sa, kako se to kaže, našom bošnjačkom tradicijom. Svaka tradicija, kultura i civilizacija imaju svoje mjesto u islamu samo pod jednim uslovom, a to je - da se ne kose s jasnim propisima šerijata. Muslimani, bilo kojoj naciji ili narodu pripadali, pa tako i Bošnjaci, dužni su njegovati svoju tradiciju, pa i nacionalnu, jer je to bogastvo, vrijednost, a ono što je vrijedno i korisno za ljude, po propisima islama, zabranjeno je upropaštavati. Prema tome, bilo čija tradicija koja se ne kosi s islamom je dobrodošla i muslimani je mogu njegovati, međutim, svaka tradicija, pa makar je Bošnjaci i prakticirali, ako je u suprotnosti sa islamom, za nju kažemo da nije muslimanska tradicija, a Bošnjacima koji žele slijediti Poslanika Muhammeda, s.a.v.s, kažemo da takvu tradiciju ne smatraju svojom i da je ne prakticiraju. Naravno, naših druženja, okupljanja itd, treba da ima daleko više od onih kojima su povod sedmine, četeresnice itd. Ali, danas tim druženjima treba dati suvremeni smisao, a isto tako povodi treba da budu suvremeni, u islamu utemeljeni. Džamija može i treba biti mjesto oko kojeg se sve to kreće. Dakle, moja preporuka jeste da se novotarija klonimo, ali da svakoj novotariji halal alternativu nađemo. Takva alternativa sigurno postoji u šerijatu. Vratimo džamijama našim njihovu ulogu, da bismo vratili imamima našim njihovo dostojanstvo. Kada bismo džamiji vratili ulogu koju ona inače ima u islamu, ne bismo imali vremena za mnogobrojne novotarije, a Allah, dž.š, najbolje zna.

Dr. Šukrija Ramić
*
0
*
0
Logged

"Smrt je jedna...pa neka bude na Allahovom putu." Šejh Abdullah Azam
Hajrullah
Oflajn
689
Vidi Profil
« Odgovori #13 u: Januar 18, 2010, 18:49:10 »


Navod
Pitanje: Molim vas da mi objasnite stav islama o učenju Kur‘ana (hatmi) za pare, zatim učenje tevhida, sedmina, četeresnica, godišnjica, učenja na kaburu itd. Da li umrli od toga imaju koristi?
nek kupe novi TAKVIM i znace odgovor  Grin
Obeco Milostivi dace ISTINA vazda biti gornja.
*
0
*
0
Logged
Stranica: [1] Idi gore Printaj 
« prethodno sljedeće »
Skoci na:  

Posjetilaca: 71318586
Copyright © IslamBosna.ba
Powered by SMF 1.1.15 | SMF © 2006, Simple Machines