ForumIslamBosnaTražiKontaktŠuraLoginRegistruj se

Privatni kutak

IB - Dućan:

Zadnji tekstovi:

Podrži IB:

Zadnji postovi:

Poruke dana
Aferim dana:
Bezze dana:


Statistika
Poruka: 614867
Tema: 65051
Članova: 56108
Najnoviji član: ZjZGKniauB


Popularno

+  IslamBosna Forum
|-+  Forum na bosanskom jeziku
| |-+  Islam (Moderator: Ummu_abdullah)
| | |-+  Tezkijje(čišćenje duše)
0 Članova i 1 Gost citaju ovu temu. « prethodno sljedeće »
Stranica: [1] Idi dolje Printaj
Tema: Tezkijje(čišćenje duše)  (Čitanja 2735 puta)
abidaga
Oflajn
750
Vidi Profil
« u: Juli 06, 2009, 18:52:53 »


Tezkijje(čišćenje duše)
halalite ako ima gresaka u prepisivanju

(Ovo pismo je imam Rabbani.k.s napisao sejjidu Nakibu Feridu. U pismu se opisuje postojanje i jedinstvo Allaha Uzvisenog, sto je toliko očita činjenica, te o neophodnosti čišćenja nefsa)

Neka vas Uzvišeni Allah zadrži na putu vaših časnih predaka(sejjida, sadata). Upućujem naše dove i selame na prvog od njih  sejjida Muhameda.a.s- a zatim i na sve ostale članove njegove porodice.
Allah Uzvišeni postoji, On je Jedan, Muhammed je njegov poslanik, a sve  vijesti koje je on  donjio su isrina. To su činjenice jasne kao što je jasno sunce. Nad ovim se ne treba zamišljati , niti to treba dokazivati. Ko nema problema sa shvatanjem i ko nema duhovnih bolesti, on to jednostavno prihvata. Samo oni sa neispravnim i nezdravim shvatanjima promatraju ove cinjenice i razmisljaju o njima. Ako se srce rijesi duhovnih bolesti i ako se uklone zastori ispred ociju, sve ce biti jasno. Naprijemjer, bolesnik ne osjeća okus šećera. Takvom je neuphodno dokazati da je šećer sladak. Međutim kad se pacijent riješi bolesti , nema više potrebe za takvim dokazivanjem. Potreba za dokazivanjem slatkosti šećera bolesnom čovjeku ne umanjuje činjenicu da je šećer sladak. Čovjek sa odredjenom ocnom bolešću sve vidi dvostruko, pa tako vidi jednu osobu kao dvije i misli da su zaista ispred njega dvije osobe. Iako on vidi dvojicu i misli da su dvojica, pred njim je ipak samo jedan čovjek.
Ne može se shvatiti samo razmisljanjem i iznošenjem dokaza. Da bi se zadobio iman, potrebno je odstraniti bolesti srca, umjesto korištenja dokaza. Da bi se zadobio iman, potrebno je odstraniti bolesti srca, umjesto korištenja dokaza. Takav je slučaj sa bolesnom osobom. Umjesto da ga uvjeravate kako je šećer sladak, bolje je izliječiti ga od bolesti. Ma kako dobro dokazivali slatkoću šećera, njegovo uvjerenje u tu činjenicu će biti slabo ili nikakvo. Pošto je bolestan, šećer će ostati gorak okus na njegovom jeziku pa će ga smatrati gorkim i jedva će šrihvatiti uvjerenja da je sladak.
Samo slušanje govora neće navesti“dušu koja naredjuje zlo(nefsi emmare) da se povinuje odredbama šerijata, jer je njegova priroda nepodnesna za takvo povinovanje. Ako nefs i svijest neke osove odbija šerijat, tada je vrlo teško uvjeriti u suprotno, bez obzira na snagu dokaza koji objasnjavaju njegovu ispravnost. U takvom slučaju , nema drugog izlaza osim čišćenja nefsa i oslobadjanja od zla. Ovaj postupak se naziva tezkijje. Bez tezkijje(čišćenja duše) vrlo je teško zadoviti ikakvo pozitivno uvjerenje. To je sasvim jasno kazano u devetom i desetom ajetu
sure eš-Šems:“Uspjet će samo onaj ko je očisti, a biće izgubljen onaj ko je na stranputicu odvodi!.

Sasvim očito, bolesna je ona osoba koja ne vjeruje u jasni šerijat kao sto je bolesnik osoba koa ne osjeca slatkoću šećera.

Svrha duhovnog putovanja(sejri suluka)“čišćenja duše“(tezkijjei nefsa) i „glačanje srca“(tafsijji kalba) je ukanjanje duhovnih nesreća i odstranjivanje bolesti srca. Sve dok se ne izliječi srce koje je opisano u desetom ajetu sure el-Bekare:“Njihova srca su bolesna...“ iman se neće nastaniti u takvom srcu. Sve dok je ta kuga prisutna, iman koji je ušao u srce osobe nije pravi iman, on samo tako izgleda, jer se nefs i dalje suprostavlja i teži ka nevjerovanju.  Takav iman je slican uvjerenju bolesne osobe da je šećer sladak. Iako govori o slatkoći šećera, on ga zapravo smatra gorkim Kad se osoba izliječi, imat će stvarno uvjerenje  slatkoću šećera. Isto tako, stvarni iman dolazi tek nakon čišćenja i umirenja nefsa. Takav iman ne može biti više izgubljen.
Radosne vijesti su posjednicima stvarnog imana u šezdeset drugom ajetu sure Junus:“ I neka se ničega ne boje i neka za ničim ne tuguju Allahovi štićenici.“

Neka nas Uzvišeni Allah počasti takvim imanom. Amin
(Mektubati imama Rabbanija, 1.tom, 46 pismo)
Prepisao iz časopisa semerkand
*
0
*
0
Logged
abidaga
Oflajn
750
Vidi Profil
« Odgovori #1 u: Juli 21, 2009, 23:34:43 »


iz tarikatskog časopisa kelamulsifae broj17

prof.Mehmedalija Hadzic(Savjetnik reisul-uleme za serijatska pitanja)

Hvala Allahu, dzelle sanuhu, i neka je salavat na Njegovog Poslanika Muhammeda alejhisselam, na njegov
rod i sve ashabe.
Proucio sam dovu Bozijeg Poslanika koja bi u prijevodu glasila: "0 moj Boze, podaj mojoj dusi takvaluk (bo-
gobojaznost), ocisti je jer ti si onaj koji najbolje cistis ljudske duse, ti si njezin Gospodar i Upravitelj. Moj Go-
spodaru, uticem Ti se od znanja koje ne koristi, od srca koje nije skruseno, od duse koja je zastititi ne moze
i od dove koja kod Tebe primljena nece biti." Neka je salavat na njegova poslanika Muhammeda sallallahu
alejhi vesellem i blagoslov Allahov. Ja sam za ovu veceraSnju prigodu, rukovodeci se onom cuvenom izre-
kom: Svako mjesto trazi odreden govor ("Li kulli mekanin mekal") bio pripremio dvije stvari i pala je odluka
na ovu o kojoj cu sada nesto rećil.
To je:

VASIJJET (OPORUKA) DZAFERA SADIKA

Napomena: Ovo predavanje je odrzano u Hadzi Sinanovoj kaderijskoj tekiji u Sarajevu na mevlud, povodom vracanja tekije i tarikata u okrilje Islam-ske zajednice, 1989. Sticajem raznih okolnosti nepromjenjivog Kadera, Allah je htio da ovaj tekst bude neobjavljen sve do ratnih dana sehri Rama-zana 1995. i da prilikom posjete cijenjenog Prof. Mehmedalije ef. Hadzica Bosnjacima Muslimanima Svedske i Malmea bude nanovo pronaden i aktualiziran. (napomena Aska Gasija)
Ask Gasi je prvi put objavio ovo predavanje u glasilu bosnjaka Malmea (Svedska) «Musalla» (br. 18. februara 1995. godine) odakle ga, njegovom ljubaznoscu, prenosimo za citaoce Kelamu'l-Sifa'a. (napomena redakdje)


Pred kraj svog zivota Dzafer Es-Sadik se sklonio u Medi-nu, u grad Allahova Poslanika Muhammeda sallallahu alej-hi ve sellem, u zelji da se sacuva od iskusenja koja su vec ta-da bila zavladala, i da sebe i svoju vjeru sacuva od svih mo-gucih progona. I cim su ljudi culi da je Dzafer Es-Sadik do-sao u Medinu, pohrlili su sa svih strana da mu budu sto blazi, da se okoriste njegovim znanjem i njegovom uputom.
Od onih prvih koji mu je tada dosao bio je i Ammar, covjek u godinama, koji je pripadao onoj grupi ljudi koji svoj zivot provode u traganju za spoznajom, u zelji da za-dovolje svojim zivotom AlLaha, dzelle sanuhu. Covjek u go¬dinama, 94. godine zivota. Poslusajmo njegovo kazivanje:
"Slusao sam Malika sina Enesova vise godina, ali po-sto je u Medinu stigao Dzafer ibn Muhammed Es-Sadik, poceo sam njega obilaziti. Zelio sam da se okoristim i nje-govim znanjem kao sto sam se prethodno okoristio i Ma-likovim znanjem, pa mi on jednog dana rece:
'Ja sam trazen covjek, ali unatoc tome ja imam vird (evrad) koji ucim nocu i danju, pa nemoj me nicim zaba-viti od ovog moga virda. Uzmi od Malika znanje i njega po-sjecuj, kao sto si to i ranije cinio.'
To me jako rastuzilo. Izasao sam od njega i rekao sam u sebi: Da je primjetio kod niene neko dobro, sigurno me ne bi sprijecio da se s njime druzim. Pa sam usao u dza-miju Allahova Poslanika, sallallahu alejhi veselem, i na-zvao sam selam Allahovom Poslaniku. Sutra sam posjetio Revdu, ponovo u dzamiji Allahova Poslanika, klanjao sam u njoj dva rekata i rekao sam: Molim Te, o Allahu, da prema meni umilostivis srce Dzaferovo i da me opskrbis zna¬njem njegovim s kojim cu jos bolje id Tvojim pravim pu-tem!
Vratio sam se svojoj kuci ozaloscen, i nisam posjeci-vao Malik ibni Enesa jer mi je srce bilo napojeno Ijubav.'Iju prema Dzaferu.
I iz kuce nisam izlazio osim da kla-njam redovni namaz u dzamiji, sve dok sam mogao trpje-ti. A kad mi je to postalo tesko, obukao sam se i obuo i po¬novo se zaputio Dzaferu, nakon sto sam klanjao icindiju namaz.
Kad sam dosao do vrata njegove kuce, zatrazio sam dozvolu za ulazak. Izasao mi je jedan od njegove posluge i rekao: 'Sta zelis?' Odgovorih: 'Zelim da selam nazovem plemenitom (serif).' On mi rece: 'On klanja u svojoj mu-salli,' pa sam nasuprot njemu sjeo i cekao. Proslo je ma-lo vremena a on je izasao i rekao mi: 'Udi sa Allahovim blagoslovom,' pa sam usao i nazvao mu selam. Primio je i odgovorio na moj selam i rekao mi:
'Sjedi, neka ti Allah grijehe oprosti.' I ja sam sjeo. Ma-lo je zasutio, a zatim podigao glavu i rekao:
'Otac,   ciji?   (Tj.   kako  ti  je  nadimak,   ime).
Rekoh: Otac Abdulahov.
'Neka Allah ucvrsti tvoj nadimak i neka te Allah uputi na pravi put i odrzi na pravom putu, o oce Abdullahov. Sta trazis od mene? ' U sebi sam pomislio: Kada nista drugo ne bih imao od ove posjete osim ovog njegovog selama i ove njegove dove, bilo bi mi dovoljno. I prije nego sto sam mu odgovorio, podigao je glavu i rekao:
'Sta je tvoja zelja, tvoje potrazivanje?'
Rekoh:
'Molio sam Allaha da tvoje srce umilostivi prema me-ni i da me opskrbi od tvoga znanja i nadam se da mi je Allah ovu moju dovu uslisio.'
Ovo sam od njega trazio. On mi je rekao:
'Znanje se ne slice ucenjem, nego je to nur (svjetlo) koje pada na srce ill ulazi u srce onoga ko-ga Allah, dzelle sanuhu, zeli uputiti na Pravi put. Pa stoga, ako si istinski tragalac za znanjem, prvo u svom srcu zatrazi istinitost ubudijjeta (robovanja Allahu, dzelle sanuhu). Trazi znanje na taj nacin sto ces ga primjenjivati i moli Allaha da ti dadne da razumijes pa ce ti Allah dati da razumijes (znanje).'Rekao sam: '0, plemeniti,' a on rece: 'Ne zovi me ta-ko (o plemeniti), nego me zovi: o, Abdullahu' (o, Bozji robe). Poslusao sam ga i rekao:
'0 Abdullahu. A sto je to jos 'istinitost ubudijjeta' (robovanja i pokornosti, Allahu dzelle sanuhu) ', a on mi rece:
'Tri stvari: Prvo: Da covjek u svemu onome sto mu je Allah, dzelle sanuhu, dao da njime vlada i upravlja ne vidi da je on istinski gospodar toga. Jer, iskreni Allahovi robovi nejmaju svog vlasnistva. Imetak koji imaju i posjeduju smatraju Allahovim imetkom. I zato ga trose i stavljaju tamo gdje im je to Allah, dzelle sanuhu, naredio.
I da covjek ne snuje kako ce u zivotu raditi i pos-tupati, nego da mu jedina briga bude da se zanima onim cime mu je Allah, dzelle sanuhu, naredio da se zanima i da izbjegava ono sto mu je Allah, dzelle sanuhu, naredio da izbjegava.
Zato, kada rob (covjek) ne bude smatrao da je vlasnik onoga sto mu je Allah, dzelle sanuhu, dao, tada ce mu lahko biti da taj Allahov imetak trosi ta-mo gdje mu je Allah, dzelle sanuhu, naredio. A ka-da covjek ravnanje svojim zivotom prepusti Gnome koji je istinski Ravnalac njegova zivota, sve zivotne teskoce ce mu biti lahke.
A kada se covjek bude zanio onim sto mu je Al¬lah, dzelle sanuhu, naredio i cuvao se onoga sto mu je Allah, dzelle sanuhu, zabranio, onda nec'e imati vremena da sa ljudima prica price i ponosi se onim sa cime se ljudi ponose.
I kada Allah, dzelle sanuhu, pocasti covjeka sa ove tri stvari koje sam gore izrekao, on ce se lahko odnositi prema ovom svijetu, nece mu ovaj svijet bi¬ti jedina briga.
Nece on ovaj svijet traziti da bi sto ponositiji bio, niti ce traziti od ljudi ono sto ljudi imaju da bi se ti¬me stekao nekakav ponos na ovom svijestu, niti ce svoje dane provoditi uzalud.
Ovo je prvi stupanj covjeka muttekije, jer Allah, dzelle sanuhu, kaze: 'To je buduci svijet koji mi da-jemo onima koji ne zele da se uznose na ovome svi¬jetu niti da razvrat cine, a istinski zavrsetak pripa-da muttekijama,'
Zatim sam rekao:
'0 Abdullahu, daj mi jedan savjet.'
On rece: 'Savjetujem ti devet stvari, a to je moja oporuka svakom muridu koji hoce da slijedi tarik (put) koji vodi Allahu, dzelle sanuhu, Molim Allaha, dzelle sanuhu, da ti podari znanje da primjenjujes tih devet stvari u svome zivotu. Tri od tih devet stva¬ri odnose se na rijadu nefsa (vjezbanje ljudske du-se), a druge tri odnose se na hilm (razboritost ili razumnost), a ostale tri odnose se na znanje (ilm). Zato ih dobro zapamti i cuvaj se da ih olahko ne pri-hvatis.'
Ammar nastavi: Svoje sam srce potpuno predao nje-mu, da cujem koje su to tri stvari, a on mi rece:
'Sto se tice one tri koje se odnose na rijadu ili vjezbanje duse, cuvaj se da nikad ne jedes ono sto ti dusa ne pozeli, jer u torn slucaju, ako to budes pre-krsio, to ce ti dati blesavost i tupoglavnost. I jedi sa-mo onda kada za to potrebu i glad osjetis. A kada hoces da jedes, jedi ono sto je halal i spomeni Alla-hovo ime, i uvijek se sjeti rijeci Allahova Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem: Covjek ne moze napuni-ti nijednu goru posudu od svoga trbuha. A ako vec trebas da napunis svoj trbuh. neka trecina trbuha bude napunjena hranom, trecina picem, a trecina neka bude slobodna da covjek moze slobodno izdi-saje i udisaje da vrsi.'
'A sto se tice one tri stvari koje se odnose na ra¬zboritost, ko tebi kaze: Ako kazes jednu, cuces de-set, a ti njemu reci: Ako ti kazes deset, neces nije-dne cuti. Ko te bude psovao i grdio, ti mu reci: Ako istinu govoris u tome sto kazes, molim Allaha da mi oprosti, a ako istinu ne govoris, molim Allaha da te¬bi oprosti. Ko tebi bude pozelio neku bestidnost, ti njemu uputi lijep savjet i dovu. A sto se tice ove po-sljednje tri stvari koje se odnose na znanje, one su: Pitaj ulemu, ucena covjeka, o onome sto ne znas, a dobro pazi da ga nikad ne upitas o oiiom sto bi ga moglo dovesti u nepriliku i da provjeris koliko on zna. Cuvaj se da ista radis po svom vlastitom naho-denju i budi oprezan u svemu u sta mozes biti oprezan. Kloni se da fetve izdajes kao sto bi pobje-gao ispred lave. Nemoj da tvoj vrat bude most pre-ko koga ce drug! svijet gaziti."
'A sada, o Ammaru, idi od mene. 0 oce Abdullahov,
pruzio sam ti savjet, a nemoj mi moj vird poremetiti, jer
sam ja covjek koji pazi na svoju dusu (skrt prema svojoj
dusi). I neka je selam na onoga koji slijedi Allahovu
uputu!'[/b]   •

Preveo s arapskog i priredio Prof. Mehmedalija ef. Hadzic
*
1
*
0
Logged
Stranica: [1] Idi gore Printaj 
« prethodno sljedeće »
Skoci na:  

Posjetilaca: 67637936
Copyright © IslamBosna.ba
Powered by SMF 1.1.15 | SMF © 2006, Simple Machines