ForumIslamBosnaTražiKontaktŠuraLoginRegistruj se

Privatni kutak

IB - Dućan:

Zadnji tekstovi:

Podrži IB:

Zadnji postovi:

Poruke dana
Aferim dana:
Re: Poskupljenje kafe od monogamni +4
Re: Poskupljenje kafe od Sparkle +3

Bezze dana:


Statistika
Poruka: 610477
Tema: 64840
Članova: 53301
Najnoviji član: Gregoryjags


Popularno

+  IslamBosna Forum
|-+  Forum na bosanskom jeziku
| |-+  Islam (Moderator: Ummu_abdullah)
| | |-+  Semerkand - kolijevka naše duhovnosti
0 Članova i 1 Gost citaju ovu temu. « prethodno sljedeće »
Stranica: [1] Idi dolje Printaj
Tema: Semerkand - kolijevka naše duhovnosti  (Čitanja 3984 puta)
abidaga
Oflajn
750
Vidi Profil
« u: Juni 30, 2009, 23:21:28 »


Semerkand - kolijevka naše duhovnosti
http://www.semerkand.ba/tekstovi/semerkand_kolijevka.html
 
hfz. Nedžad Ćeman

Semerkand, grad na rijeci Zerefšan smješten na teritoriji današnjeg Uzbekistana. Ova područja su još od davnina bila naseljena Turkmenima, a  stari perzijanci su ga nazivali Turan-Zemlja Turaka. Uže područje Turana je omeđeno rijekom Oksus (današnja Amu Darja) na jugu, rijekom Jaksartes (današnja Sir Darja) na sjeveru, Kaspijskim jezerom na zapadu i planinskim vijencima na istoku. Kroz historiju, ovo područje je mijenjalo imena. Tako je nazivano Transoksijana ili Transoksanija (grč. preko rijeke Oxus – Amu Darja), Ma veraun nehr (ar. s onu stranu rijeke – misli se na Amu Darju). Vremenom su se granice mijenjale, sve dok nije zaokruženo u jedinstvenu prirodnu, nacionalnu, jezičku i kulturnu cjelinu pod imenom Turkistan.

Obzirom da je smješten na Putu Svile, prastaroj trgovačkoj ruti, Semerkand i njegovo šire područje je oduvijek bio na meti raznih osvajača. Najstariji zapisi bilježe države Sogdijanu, Baktriju i Harezm i to 1000 godina p.n.e. Perzijanci su dugo vladali ovim područjem, još od 6. stoljeća p.n.e. Godine 320. p.n.e. Aleksandar Makedonski osvaja ova područja i razara Semerkand.

Na početku osmog stoljeća, godine 710. dolaze Arapi koje je predvodio sjajni vojskovođa Kutejbe bin Muslim sa kojima u ova područja dolazi islam. Muslimani u Semerkandu i Buhari zatiču budističke hramove. Lokalno stanovništvo je vjerovalo da će odmah umrijeti onaj ko se usudi samo taknuti idole u hramovima. Kutejbe bin Muslim je, čuvši za to, vlastoručno zapalio njihove idole i tako im, ostavši živ i zdrav, dokazao besmisao njihovog vjerovanja. Narod odmah masovno pređe na islam.

Zatim vlast preuzimaju islamizirani Turci Gokmeni izražavajući lojalnost Emevijskom halifi i postaju namjesnici Horosana. U 10. stoljeću dinastija Karahanija formira samostalnu državu na ovim prostorima, da bi ubrzo svojoj državi priključili teritorije koje su obuhvatale cijeli kasniji Turkistan. U 11. stoljeću ih smjenjuju Turci Seldžuci koji vladaju Turkistanom sve do 1220. godine, kada ovdje dolaze Mongoli predvođeni Džingis-hanom, razarajući  sve pred sobom.

Timur Lenk, islamizirani potomak Džingis-hana, čovjek sa čudnim vizijama islama, započinje osvajanja muslimanskih zemalja uz strašna rušenja, te tako proširuje granice carstva na Iran, Avganistan, Indiju, Anadoliju, Siriju i Irak. Nakon Timurove smrti njegova velika država se raspada. Njega nasljeđuju potomci, koji ubrzo Semerkandu i drugim gradovima daju veliki sjaj. Zatim, ovim prostorima vladaju brojne turske dinastije i tako ostaje sve do 19. stoljeća kada Rusi osvajaju ova područja i spaljuju grad za gradom pa tako i Semerkand. Nakon neuspjelog pokušaja oslobađanja od Ruskog jarma, sovjetska armija će pregaziti i spaliti ove krajeve da bi proglasila Turkestansku autonomnu sovjetsku republiku.

Poslije neuspjelih Uzbečkih ustanaka Sovjeti formiraju Sovjetsku Socijalističku Republiku Uzbekistan. Po raspadu SSSR-a, Uzbekistan godine 1991. proglašava samostalnost zemlje.

Zaštitni znak Semerkanda je trg Registan sa tri prelijepe medrese, Ulug-begova, Šir-dar i Tella-kari medresa. Neke od ovih medresa su primale po 100 učenika, što govori kolika je bila žeđ za znanjem. Tu je i kompleks Imama Buharija, turbe Kusam ibn Abbasa r.a., ashaba koji pade pri zauzimanju Semerkanda, turbe Timur Lenka, džamija Bibi Hatun, opservatorija Ulug-bega, karavan saraji, džamije, kupatila, tržnice i brojne građevine, koje svjedoče o važnosti ovog grada kroz historiju.

Najveći predstavnici akaida, hadisa i tesavufa potiču preko rijeke Amu Darje, iz gradova Semerkand, Buhara, Taškent, Tirmiz itd., pa to područje s pravom možemo nazvati kolijevkom znanja, tradicije, duhovnosti, kulture i civilizacije. Voda Allahove milosti će se iz tog bazena preliti na Anadoliju, a preko Istanbula sa Sultan Fatih Mehmedom i na Bosnu.

U Semerkandu, u III stoljeću islama, rodio se naš imam u akaidu Ebu Mensur el-Maturidi, o kome ćemo kasnije više progovoriti. Veliki hafiz hadisa, učitelj imama Buharije, Muslima, Nesaije, Ebu Davuda, Tirmizije i mnogih drugih, autor Sunena, Abdullah bin Abdurrahman ed-Darimi rođen je 181. godine po hidžri u Semerkandu. Njegov Sunen kod muhaddisa poznat je kao Musned, a mnogi ga nazivaju i Sahih te smatraju da zauzima šestu poziciju u Kutubu-s-Sitte, budući da sadrži manje slabih predaja od Ibn Madžinog Sunena. Bio je ne samo ekspert hadisa, nego i autoritet u tefsiru i fikhu.

Muhammed bin Beššar je rekao: „Četiri su hafiza na dunjaluku, Ebu Zur’a u Rejju, Muslim u Nejsaburu, Darimi u Semerkandu i Buhari u Buhari.” Kad je imamu Buhariji došla vijest o smrti imama Darimija, oborio je glavu, zatim ju je podigao i rekao: “Mi smo Allahovi i Njemu se vraćamo”. Suze su oblile njegove obraze, a potom je izgovorio stihove u kojima je izrazio tugu za ovim velikanom. Interesantno je napomenuti da je ovaj islamski autoritet iz Semerkanda preselio na Jevmi-t-tervije u četvrtak, a ukopan je na dan Arefata u petak 255. godine po Hidžri.

Semerkand je iznjedrio veliki broj učenjaka od kojih je i čuveni mufessir Ebu-l-Lejs es-Semerkandi. Njegov tefsir Bahru-l-Ulum, more je znanja, što odgovara njegovom naslovu. Njegov Tenbihu-l-Gafilin jedno je od najboljih djela u kojem nas autor budi iz raznih vrsta nemara.

Ubejdullah Ahrar, jedan je od najvećih šejhova Nakšibendijskog tarikata. Potomak je hazreti Omera. Rođen je u Taškentu 806. godine po hidžri. Kao i ostali nakšibendijski šejhovi, striktno se držao šerijata. Na Ahiret je preselio u Semerkandu 895. godine po Hidžri.

Grad Buhara sa svojom okolinom pravi je rasadnik islamskih velikana. Imam Buhari, najveći autoritet u hadisu rođen je u Buhari u petak poslije džuma namaza 194. godine po Hidžri. Ovaj Imam je rekao: „Znam napamet 100.000 vjerodostojnih hadisa i 200.000 hadisa koji ne ispunjavaju kriterij ovih prvih.” Imam Muslim, zadivljen znanjem Imama Buharija, jednom prilikom mu se obratio: „Dopusti da ti poljubim nogu, učitelju svih učitelja, predvodniče muhaddisa, liječniče hadisa od skrivenih mahana.”

Husejn bin Muhammed es-Semerkandi kaže: „Buhariju su krasile, uz ostale lijepe osobine, tri koje ja posebno naglašavam, malo je govorio, nije bio pohlepan za onim što ljudi imaju i nije ga zanimalo šta drugi rade.” Cjelokupno njegovo zanimanje je bilo vezano za nauku. Svoj Sahih, zbirku isključivo vjerodostojnih hadisa, koji je najznačajnije hadisko djelo u historiji Islama uopće, Imam Buhari je 16 godina izabirao između 600.000 hadisa. Imam Buhari veli: „Nijedan hadis nisam uvrstio u Sahih, a da se prethodno nisam okupao i klanjao dva rekjata.” U ovu zbirku uvrstio je 9.082 vjerodostojna hadisa. Pred kraj života, nakon žestokih napada zavidne uleme, povukao se u Hartenk mjesto u blizini Semerkanda gdje je imao rodbinu. Nakon jednog noćnog namaza zamolio je Plemenitog Allaha da mu uzme dušu, naglasivši da je smrt bolja od života u fesadu koji vlada u vladajućim i naučnim krugovima tog vremena. Od tada nije prošlo ni mjesec dana, a Imam je preselio na Bolji svijet. Nakon što je ukupan, svi su osjetili kako njegov kabur miriše Miskom. Na licima onih koji su mu zavidjeli i koji su mu činili zulum, primjećivalo se kajanje i griža savjesti. Ovaj veliki Imam preselio je u noći uoči ramazanskog Bajrama 256. godine po Hidžri.

U mjestu Kasri Arifan, nadomak Buhare, rodio se jedan od najvećih tesavufskih učitelja Šah-i Nakšibend. Generalno, gdje se širio Ebu Hanifin mezheb sa njim je išao Maturidijev akaid i Nakšibendi tarikat. Islam se inače sastoji od akaida (iman), fikha (islam) i ahlaka i tesavufa (ihsan). Tako su se pored većih džamija uporedo gradile medrese i hanikjahi (tekije).

Iz okoline Buhare su potekli tesavufski autoriteti kao što su: Abdul-Halik el-Gudždevani, Arif er-Rivekeri, Havadže Azizan Ali er-Ramiteni i mnogi drugi.

U gradu Tirmizu, na rijeci Amu Darji, rođen je još jedan hadiski velikan, Muhammed bin Isa et-Tirmizi. Njegov Sunen spada u šest najpoznatijih hadiskih zbirki nazvanih Kutubu-s-sitte. Nakon što su učenjaci iz Hidžaza, Iraka i Horosana obavili recenziju njegovog Sunena, zadivljeni ovim djelom rekoše: “U čijoj kući se nađe ovo djelo, to je kao da Vjerovjesnik s.a.v.s. govori.” Imam Tirmizi je preselio na Ahiret u svom rodnom gradu Tirmizu 279. godine po Hidžri.

Bilo bi vrlo teško nabrojati sve velikane koji su potekli iz starog Turkistana. Ovim člankom smo htjeli ukazati na našu vjersku povezanost sa njima. Neka je Allahovo zadovoljstvo sa onima koji zabilježiše i objasniše u svojim knjigama ehli-s-sunnetsko učenje, a i sa onima koji ga u Bosnu donesoše.

El-Maturid, jedna je od Semerkandski mahala u kojoj se rodio Ebu Mensur el-Maturidi el-Ensari el-Hanefi es-Semerkandi, poznat po nadimku Imamu-l-Huda. Po završetku školovanja, kao temelj za svoja dalja proučavanja uzeo je djela Ebu Hanife, a posebno ona iz akaida. Boreći se za pravac ehli sunneta vel-džemaata (sljedbenika sunneta i zajednice) napisao je temeljna djela.

U isto vrijeme kad je Imam Maturidi djelovao u Semerkandu (umro 333. godine po Hidžri), u Iraku je djelovao Imam el-Eš’ari (umro 330. godine po Hidžri), a u Egiptu Imam et-Tahavi (umro 321. godine po Hidžri). Sva trojica su do danas ostali neprikosnoveni imami u utemeljivanju, proučavanju i prezentovanju ispravnog vjerovanja.

Maturidi je bio i ostao hanefijski predstavnik akaida, Eš’ari je bio i ostao šafijski predstavnik akaida, dok se Tahavi preorjentisao sa šafijskog na hanefijski mezheb i napisao takvo djelo iz akaida koje će i u naše vrijeme predstavljati veliki misaoni doprinos i koje će biti prihvaćeno od sva četiri poznata mezheba islamskog pravnog učenja.

Semerkandski genij Imam Maturidi napisao je djelo Kitabu-t-Tevhid koje je temeljno djelo proučavanja maturidijske akaidske škole. Njegova djela će posebno razraditi Ebul-Mun’im en-Nesefi, a Omer en-Nesefi je napisao djelo El-akaidu-n-Nesefijje koje je poznato širom islamskog svijeta. Eš’arijski pravac su razradili Bakillani i Gazali. Između Maturidija i Eš’arija je neznatna razlika. Razilaze se u desetak pitanja, a po nekima na oko četrdeset pojedinosti, s tim da su u većini ova razilaženja samo prividna, jer u suštini postoji saglasnost stavova.

Kako je Imam Maturidi u fikhu pripadao hanefijskom mezhebu, to se njegov pravac u vjerovanju (akaid) i raširio među hanefijama i to istočno od Perzije, po sjevernoj Indiji, zatim po Maloj Aziji, djelimično po Siriji, a i među muslimanima Balkana. Imam Maturidi preselio je na Bolji svijet 333. godine po Hidžri, u Semerkandu gdje je i rođen.
*
0
*
0
Logged
alija09
Oflajn
20
Vidi Profil
« Odgovori #1 u: Juli 01, 2009, 15:13:31 »


 

  es selamu 'alejkum we rahmetullah we barekatuhu

 interesantan text abidaga !  

 kao prvo da navedem da sam po prilicno nov u vjeri  Wink   tj. od skoro sam poceo da praktikujem
 Islam i da polako    ucim

 svi znamo da ima ljudi koji    kada je govor o tom Islamskom ucenjaku Maturidiji r.h  Kazuu   da
 on nije imao neke velike veze sa Ebu Hanifinim r.h poducavanjem Aqaidu
 posto se ja ne razumijem toliko u te stvari ..samo mogu da posmatram   sta se sve govori  Roll Eyes
 malo sam zbunjen ..!!!  posto jedni kazu ovako a drugi nako .. al hairli bilo ..
 
 ako moze abide jarane  , objasni mi malo ..  zasto i cemu te razlicite price o tom insanu
 i ko su ti sto ga ne smekaju .. i zasto ga ne smekaju  Wink
 
 imam jos toliko tih pitanja na ovu temu ..al eto zadovoljit cu se sa ovim za pocetak  bra
 
 da te Allah   nagradi  unaprijed za tvoj trud  

 es selamu alejkum we rahmetullah we barekatuh  papa
*
0
*
0
Logged
Haqqani
Oflajn
6762
Vidi Profil WWW
« Odgovori #2 u: Juli 01, 2009, 15:36:10 »




  es selamu 'alejkum we rahmetullah we barekatuhu

 interesantan text abidaga !  

 kao prvo da navedem da sam po prilicno nov u vjeri  Wink   tj. od skoro sam poceo da praktikujem
 Islam i da polako    ucim

 svi znamo da ima ljudi koji    kada je govor o tom Islamskom ucenjaku Maturidiji r.h  Kazuu   da
 on nije imao neke velike veze sa Ebu Hanifinim r.h poducavanjem Aqaidu
 posto se ja ne razumijem toliko u te stvari ..samo mogu da posmatram   sta se sve govori  Roll Eyes
 malo sam zbunjen ..!!!  posto jedni kazu ovako a drugi nako .. al hairli bilo ..
 
 ako moze abide jarane  , objasni mi malo ..  zasto i cemu te razlicite price o tom insanu
 i ko su ti sto ga ne smekaju .. i zasto ga ne smekaju  Wink
 
 imam jos toliko tih pitanja na ovu temu ..al eto zadovoljit cu se sa ovim za pocetak  bra
 
 da te Allah   nagradi  unaprijed za tvoj trud  

 es selamu alejkum we rahmetullah we barekatuh  papa

Brzo ti dodje do Maturidije i akaida...

Čisti srce prvo par godina.
*
0
*
0
Logged

Beduini su najveći nevjernici i najgori licemjeri, i razumljivo je što ne poznaju propise koje Allah Svome Poslaniku objavljuje. A Allah sve zna i mudar je. (At-Tewba, 97)
sejfuddin

« Odgovori #3 u: Juli 01, 2009, 15:48:06 »


Čisti srce prvo par godina.

I kod vecine su rezultati nakon dugogodisnjog prociscavanja vise nego skromni...
*
0
*
0
Logged
alija09
Oflajn
20
Vidi Profil
« Odgovori #4 u: Juli 01, 2009, 17:43:27 »


Haqija  nidje veze care ,.   nisam ja dosao ni doceg ,.  samo kazem  sta  Cujem .. ccc

ako ne mozes pomoc nemoj ni odmagat ..  Roll Eyes

*
0
*
0
Logged
Senad
Oflajn
Muško
337
Vidi Profil WWW
« Odgovori #5 u: Juli 01, 2009, 17:57:50 »


Navod
samo kazem  sta  Cujem

Ima hadis u smislu da je dosta covjeku grijeha da isprica sve sto cuje...mozda djeluje van konteksta, ali nije toliko.
*
0
*
0
Logged
Monoteizam
Oflajn
1144
Vidi Profil WWW
« Odgovori #6 u: Juli 01, 2009, 22:59:37 »


Na stranici www.semerkand.ba  ima siitskih stavova,znanjem ili neznamjem,slucajno ili namerno,hotimicno ili nehotimisno,...

http://www.semerkand.ba/ehlibejt/prepiska.html

1- Prvo, sto se tice Ehli-bejta po sunitskom stavu pored Hasana,Husena,Fatime r.a. spadaju i zene Bozijeg Poslanika...za to suniti imaju  dokaz ajet u Kur'anu.

2- Drugo,hadis koji su na naveli (ostavljam vam 2 emaneta) ne govorio o tome da su Ehl-Bejt nepogresivi (maasumi) niti da se samo oni trebaju slediti, hadis je pojedinacan (ahad) i nemoze da se koristi kao dokaz u osnovama vere...a i koriste ga iskljucivo sije,...

3-Trece,Sunije uzimaju za dokaz hadis :

"Ostavio sam vam dve stvari (emaneta) posle mene ako ih se budete pridrzavali necete zalutati : Allahovu knjigu i moj sunet"

(muttefaqun alejhi)

Svi sunitski  ucenjaci  su slozni u tome da je Alija r.a. bolji od Muavije i da je Muavija r.a pogesio...i suniti ne raspravlaju o tome sta je bilo izmedju Ashaba zbog ajeta "I necete biti pitani za ono sto su oni radili" i zbog hadisa Muhameda .s.a.v.s u kome je predskazao da ce se dogoditi fitna izmedju Ashaba.

Allah nam se smilovao i uputio nas na pravi put!!Amin!!
« Last Edit: Juli 01, 2009, 23:07:12 od Monoteizam »
*
0
*
0
Logged

abidaga
Oflajn
750
Vidi Profil
« Odgovori #7 u: Juli 03, 2009, 00:48:05 »




  es selamu 'alejkum we rahmetullah we barekatuhu

 interesantan text abidaga !  

 kao prvo da navedem da sam po prilicno nov u vjeri  Wink   tj. od skoro sam poceo da praktikujem
 Islam i da polako    ucim

 svi znamo da ima ljudi koji    kada je govor o tom Islamskom ucenjaku Maturidiji r.h  Kazuu   da
 on nije imao neke velike veze sa Ebu Hanifinim r.h poducavanjem Aqaidu
 posto se ja ne razumijem toliko u te stvari ..samo mogu da posmatram   sta se sve govori  Roll Eyes
 malo sam zbunjen ..!!!  posto jedni kazu ovako a drugi nako .. al hairli bilo ..
 
 ako moze abide jarane  , objasni mi malo ..  zasto i cemu te razlicite price o tom insanu
 i ko su ti sto ga ne smekaju .. i zasto ga ne smekaju  Wink
 
 imam jos toliko tih pitanja na ovu temu ..al eto zadovoljit cu se sa ovim za pocetak  bra
 
 da te Allah   nagradi  unaprijed za tvoj trud  

 es selamu alejkum we rahmetullah we barekatuh  papa

alejkumu selam we rahmetullah we berekatuhu da ti Allah podari svaki hajr i uputi nas zajedno na pravi put i jedini.
Zasto neko mrzi imama maturidiju i imama esarija evo ti odgovor od dr. Smajlovica

Maturidi – povjesnost i aktuelnost njegove misli

Kako ističe dr. Smajlović Imam Maturidi se ubraja u red velikih islamskih mislitelja akaida, zagovaratelja sunneta i branitelja Šerijata. Po dr. Smajloviću Imam Maturidi je jedan od velikana islamske akaidske misli koji ne samo da je tu misao obogatio, razradio i unaprijedio, nego ju je i inaugurirao u posebnu akaidsku školu poznatu pod imenom Maturidijska akaidska škola, kojoj pripadaju svi muslimani hanefijskog pravca u fikhu, a među njima svoje mjesto su našli i muslimani naših krajeva.

Poslije prikaza života i djela Imama Maturidija, dr. Ahmed Smajlović govori o njemu kao o jednom od trojice genijalnih islamskih istraživača koji su djelovali na polju akaida.
Glavna znanstvena preokupacija Imama Maturidija je bila akaidska pitanja i on je činio sve kako ističe Smajlović da sačuva izvornost, čistoći i originalnost islamskog vjerovanja. Na tom zadatku Maturidi se sukobio s mnogim sektama, posebice mu'tezilijama, keramijama, rafidijama i drugim. Imam Maturidi proučava mnoga akaidska djela, podučava druge osnovama islamskog učenja i vjerovanja, participira u znanstvenim dijalozima svoga vremena ubacujući se tako u žarište znanstvenih rasprava, dijaloga i proučavanja, prateći sva misaona kretanja svoga vremena. Sve će ovo, kao kaže dr. Smajlović, omogućiti Maturidijevom geniju da napiše djelo Kitabut-tewhid koje s pravom predstavlja temeljno djelo proučavanja maturidijske akaidske škole. Na kraju dr. Smajlović ističe da je Imam Maturidi bio ne samo racionalniji, nego i bliži ehlisunnetskom i džema'atskom vjerovanju islamskog poimanja imana od Imama Eš'arija što je po njegovom mišljenju i uočljivo i razumljivo.

Imam Ebu el-Hasan ibn Ismail el-Eš'ari

Rijetka su imena u islamskoj povijesti koja zauzimaju takvo mjesto kakvo zauzima Imam Eš'ari. Po dr. Smajloviću Imam Eš'ari je neprikosnoveni Imam ehli-sunnetskog i džemaatskog akaidskog učenja. Znanosti je naučio kod i'tizalskog imama Džubbaija, koji mu je pomogao da izraste ne samo u jednog od najvećih mislioca svoga doba, nego i da postane jedan od najvećih islamskih teoretičara svih pokoljenja. Po riječima dr. Smajlovića teško je proniknuti u prave razloge njegovog prelaska iz mu'tezilizma u ehli-sunnet i džemaat, ali je taj prelazak snažno utjecao na kasnije tokove islamske filozofske i akaidske misli.
Navodeći djela Imama Eš'arija dr. Smajlović navodi da mu njegovi učenici pripisuju više od tri stotine djela, drugi mu pripisuju pedeset i pet, a čuveni Ibn Asakir devedeset i devet djela teološkog i dijalektičkog karaktera, koja je u najviše slučajeva pisao kao odgovore mu'tezilijama razotkrivajući tako njihova akaidska zastranjivanja. Dr. Smajlović u ovom prikazu posebno ističe neka od Imamovih djela, kao što su: El-Mudžez, Kitab el-Lumma, Kitab Idah el-Burhan, El-Ibana an usuli dijana, El-Muhtazen, Maqalat el-islamijjin i druga.



« Last Edit: Juli 03, 2009, 01:24:35 od abidaga »
*
0
*
0
Logged
alija09
Oflajn
20
Vidi Profil
« Odgovori #8 u: Juli 03, 2009, 20:03:52 »


es selamu 'alejkum we rahmetullah 

da te Allah dzeleshenuhu nagradi abidaga   

ima li mozda ta knjiga kitabu  tewhid negdje na internetu za procitati ?

sad si me pravo zainteresovao -.
*
0
*
0
Logged
alija09
Oflajn
20
Vidi Profil
« Odgovori #9 u: Juli 03, 2009, 20:07:47 »


Brzo ti dodje do Maturidije i akaida...

Čisti srce prvo par godina.

Haqqijja !!!! Angry   de mi ti  reci otkud se pocinje ako ne od akide ?   

i ne znam dali se uopste moze cistit srce bez akide --  sto me coek   _`  zbuni    odzid
*
0
*
0
Logged
abidaga
Oflajn
750
Vidi Profil
« Odgovori #10 u: Juli 04, 2009, 21:53:21 »


es selamu 'alejkum we rahmetullah 

da te Allah dzeleshenuhu nagradi abidaga   

ima li mozda ta knjiga kitabu  tewhid negdje na internetu za procitati ?

sad si me pravo zainteresovao -.
selam ja ne znam da ima, trazio sam tu knjigu da kupim u ovim islamskim knjizarama kazu da nema, najvjerovatnije da nije ni prevedena, mozda neko bolje zna.
*
0
*
0
Logged
sejfuddin

« Odgovori #11 u: Juli 04, 2009, 21:54:59 »


najvjerovatnije da nije ni prevedena, mozda neko bolje zna.

jeste prevedena na bosanski, samo ne znam da li je ima u elektronskom izdanju
*
0
*
0
Logged
abidaga
Oflajn
750
Vidi Profil
« Odgovori #12 u: Juli 04, 2009, 23:18:36 »


najvjerovatnije da nije ni prevedena, mozda neko bolje zna.

jeste prevedena na bosanski, samo ne znam da li je ima u elektronskom izdanju
Da te Allah nagradi na odgovoru, samo ne znam imal tog prevoda igdje kupiti, ja sam obilazio knjizare kazu da nemaju, mozda je rasprodano a ne izlaze nova izdanja, ne znam.
« Last Edit: Juli 04, 2009, 23:47:42 od abidaga »
*
0
*
0
Logged
abidaga
Oflajn
750
Vidi Profil
« Odgovori #13 u: Juli 06, 2009, 04:18:05 »


Na stranici www.semerkand.ba  ima siitskih stavova,znanjem ili neznamjem,slucajno ili namerno,hotimicno ili nehotimisno,...

http://www.semerkand.ba/ehlibejt/prepiska.html

1- Prvo, sto se tice Ehli-bejta po sunitskom stavu pored Hasana,Husena,Fatime r.a. spadaju i zene Bozijeg Poslanika...za to suniti imaju  dokaz ajet u Kur'anu.

2- Drugo,hadis koji su na naveli (ostavljam vam 2 emaneta) ne govorio o tome da su Ehl-Bejt nepogresivi (maasumi) niti da se samo oni trebaju slediti, hadis je pojedinacan (ahad) i nemoze da se koristi kao dokaz u osnovama vere...a i koriste ga iskljucivo sije,...

3-Trece,Sunije uzimaju za dokaz hadis :

"Ostavio sam vam dve stvari (emaneta) posle mene ako ih se budete pridrzavali necete zalutati : Allahovu knjigu i moj sunet"

(muttefaqun alejhi)

Svi sunitski  ucenjaci  su slozni u tome da je Alija r.a. bolji od Muavije i da je Muavija r.a pogesio...i suniti ne raspravlaju o tome sta je bilo izmedju Ashaba zbog ajeta "I necete biti pitani za ono sto su oni radili" i zbog hadisa Muhameda .s.a.v.s u kome je predskazao da ce se dogoditi fitna izmedju Ashaba.

Allah nam se smilovao i uputio nas na pravi put!!Amin!!

1 ulema ehliSuneta se razisla po tom pitanju.

Navod
Islamski učenjaci su podijeljenog mišljenja o to­me ko pripada Muhammedovom (a. s.) Ehli-bejtu. Oni se mogu podijeliti na četiri grupe:")

Prva grupa su oni koji pod sintagmom Ehli bejt podrazumijevaju Alejhisselamove žene, jer su one u njegovoj kući i zato što se u kontekstu ajeta, gdje se spominje Ehli bejt, govori o njima. Ovakvo mišljenje zastupa Ibni Abbas, Ikrtme i Ibni Saib.


Drugu, najbrojniju, grupu čine oni koji zastupaju tvrdnju da Ehlim bejt čine četiri osobe i to: h. Fatima, h. Alija, h. Hasan i h. Husein. Najpoznatiji autcr-riteti ovoga mišljenja su: Fahru Raži, Zamahšeri, Kurtubi, Eš-Ševkani, Taberi, Es-Sujuti, Ibn Hadžer el-Askalani, Hakim, Zehebi, Imam Ahmed ibni Han-bel, Ibn Tejmijje i dr. Njihovi argumenti su poznati hadisi koji upravo ograničavaju Ehli bejt na ove če­tiri osobe. Ovdje ćemo navesti jedan primjer: Kada

je objavljen ajet kojim se nasranije pozivaju na pro­klinjanje onih koji lažu (»Ko se bude s tobom prepi-rao, pošto ti jer nauk došao, ti reci: »Dođite pa da pozovemo mi naše sinove, a vi vaše sinove, mi na­še žene, a vi vaše žene, i da mi zovnemo sebe i vi zovnite sebe, pa ćemo se usrdno pomoliti i Allaho-vo prokletstvo na one koji neistinu govore priziva­ti!«), Muhammed (a. s.) je pozvao Aliju, Fatimu, Ha-sana i Huseina i rekao: »Moj Allahu, ovo je moj Ehl.«'*)
.
..


2. muslimani sljede i ehliBejt kao sto je to radio EbuHanife koji je  ucio vjeru od porodice resula.a.s kao i imam Malik, imam Safija bi govorio ako je ljubav prema ehliBejtu krivovjerstvo onda sam ja krivovjernik, imam Hanbel je izuzetno puno pisao o ljubavi prema porodici poslanika.a.s i najostrije je osudio one koji su izvrsili masakar na kerbeli


3.sunnet poslanika.a.s se ne kosi sa sunnetom ehliBejta,
« Last Edit: Juli 06, 2009, 04:23:19 od abidaga »
*
0
*
0
Logged
Monoteizam
Oflajn
1144
Vidi Profil WWW
« Odgovori #14 u: Juli 06, 2009, 20:05:13 »


1-Nema razilazenja uleme Ehli Sunneta po tom pitanju....

2- Suniti slede Ehli-Bejt i sunnet,sije samo slede njihov "Ehli Bejt",

3-Sije imaju veze sa Ehli Bejtom kao sto hriscani imaju veze sa Isa a.s.

4-Sije kad im treba da nesto tumace kako oni samo hoce,samo kazu (izmisle) da je to rekao jedan od Ehli Bejta i zavrsena stvar,posto su imami kod njih nepogresivi (maasumi)...
« Last Edit: Juli 06, 2009, 20:08:41 od Monoteizam »
*
0
*
0
Logged

Stranica: [1] Idi gore Printaj 
« prethodno sljedeće »
Skoci na:  

Posjetilaca: 63974677
Copyright © IslamBosna.ba
Powered by SMF 1.1.15 | SMF © 2006, Simple Machines