ForumIslamBosnaTražiKontaktŠuraLoginRegistruj se

Privatni kutak

IB - Dućan:

Zadnji tekstovi:

Podrži IB:

Zadnji postovi:

Poruke dana
Aferim dana:
Bezze dana:


Statistika
Poruka: 615008
Tema: 65063
Članova: 56376
Najnoviji član: cwexjkuufrho


Popularno

+  IslamBosna Forum
|-+  Forum na bosanskom jeziku
| |-+  Dijalog s nemuslimanima (Moderator: ummuSumejja)
| | |-+  Položaj muslimana u Srbiji
0 Članova i 1 Gost citaju ovu temu. « prethodno sljedeće »
Stranica: 1 [2] 3 4 ... 14 Idi dolje Printaj
Tema: Položaj muslimana u Srbiji  (Čitanja 39874 puta)
tenmon
Oflajn
Muško
314
Vidi Profil
« Odgovori #15 u: Februar 07, 2009, 04:06:45 »


Izgradnja džamije u Beogradu zavisi od gradskih vlasti? Čuo sam da je sagrađena jedna u Subotici!
*
0
*
0
Logged

I may be paranoid but not an android.
dangubicar
Oflajn
Muško
3324
Vidi Profil
« Odgovori #16 u: Februar 07, 2009, 12:16:42 »


Izgradnja džamije u Beogradu zavisi od gradskih vlasti?
ne vec od demokratije u Laosu i vodostaja rijeke Mekong....
*
0
*
0
Logged

Radim za onaj svijet ko' da cu svakog trena umrijeti, a za ovaj svijet radim ko' da cu vjecno zivjeti.
Zahf
*
Oflajn
5177
Vidi Profil
« Odgovori #17 u: Februar 07, 2009, 15:30:04 »


IZ u Beogradu podnijela je gradskim vlastima zahtjev za izgradnju još četiri vjerska objekta na teritoriji grada/ sa tim da kažu da su obezbijedili za 3 finansijska sredstva. Ti zahtjevi međutim nailaze na čitav niz birokratsko-političkih prepreka.
Beograd je u tursko doba imao čak 273 džamije. Danas postoji samo jedna, Bajrakli džamija u samom centru grada, koja više nije dovoljna da zadovolji potrebe. IZ Srbije je nekoliko puta obnovila zahtjev za izgradnju još 4 vjerska objekta na širem području grada. Zvaničan odgovor gradskih vlasti je da grad više ne dodjeljuje zemljište vjerskim zajednicama, i da ga one moraju same kupiti na tržištu. To je klasično prebacivanje odgovornosti sa jednih na druge, a ko će to prodati u Begešu zemljište da se na njemu izgradi džamija Huh?,a da bude bez pomoći gradskih struktura, a i državnih.
 Bolje da su rekli ne može još džamija u Begešu i tačka nego što prebacuju nadležnost sa jednih na druge, bezze.Gradske vlasti su rekle da nemaju nadležnost, da ga ima Zavod za urbanizam, a Zavod za urbanizam kaže, opet, da oni nemaju nadležnost već Direkcija za građevinsko zemljište. Direkcija za građevinsko zemljište kaže ne, nemamo mi, i tako ponovo u krug.
Postoje neslaganja o stvarnom broju muslimana u Beogradu, prema zvaničnom popisu u Beogradu živi preko 20 000 muslimana.  Međutim, nezvanični podaci IZ-a govore da ih je oko 100 000, a u opticaju su i brojke od 200 000 ljudi.
*
0
*
0
Logged

Zaista su naše riječi mrtve, sve dok ne umremo za njih, pa one ostanu žive među živima.
Mak_
Oflajn
Žensko
3997
Vidi Profil
« Odgovori #18 u: Februar 07, 2009, 18:08:51 »


A,sta je sa povratom vakufskog zemljista?

*
0
*
0
Logged
Zahf
*
Oflajn
5177
Vidi Profil
« Odgovori #19 u: Februar 07, 2009, 18:21:23 »


A,sta je sa povratom vakufskog zemljista?



Halalite na izrazu ali me asociralo na ono Zlobino-Malo morgen.
Nema šanse jer bi onda puno šta bilo kao i sa Orlovićkom,izmještanje previše objekata
*
0
*
0
Logged

Zaista su naše riječi mrtve, sve dok ne umremo za njih, pa one ostanu žive među živima.
Mak_
Oflajn
Žensko
3997
Vidi Profil
« Odgovori #20 u: Februar 07, 2009, 18:29:02 »


Pa da - oteli zemlju,koju nece da vrate - nego kazu :"Kupite sebi!". Pa do kada vise ta otimacina??
*
0
*
0
Logged
Lejlla
Oflajn
Žensko
499
Vidi Profil WWW
« Odgovori #21 u: Februar 07, 2009, 19:31:18 »


Dok god im se moze biti eto dotle .  Cry
*
0
*
0
Logged



Groblja nisu tamo gdje je prasina ili crna zemlja, groblja su tijela u kojima stanuju mrtva srca, koja ne velicaju svog  Stvoritelja .
Zahf
*
Oflajn
5177
Vidi Profil
« Odgovori #22 u: Februar 07, 2009, 20:00:16 »


Mali osvrt:Prema Evliji Čelebiji, koji je boravio u Beogradu 1660. godine, Beograd je tada imao oko 98 000 stanovnika, od kojih 21 000 nisu bili Muslimani.

Tada je u Beogradu pored javnih objekata bilo 7 javnih kupatila – hamama, oko 7000 kućnih banjica – hamama, 6 karavan saraja, 21 trgovački han i 217 mesdžida i džamija.

Evlija Čelebija je ostavio nazive za 35 džamija u kojima je obavljana zajednička služba – džuma i 12 mesdžida.

Osmanlijski geograf Hadži Kalfa, zabilježio je 100 džamija, a naš poznati orijentalista Hazim Šabanović, smatrao je da se tada u Beogradu nalazilo 75-80 džamija.U Beogradu su tada bile naseljene 41 mahale.

Beograd je već krajem XVI vijeka, po svojoj ljepoti i veličini, u mnogome nadmašivao Budim, Sofiju, Sarajevo, Skoplje i mnoge druge gradove evropskog dijela Otomanskog carstva. On postaje ”Darul-džihad” – Mjesto ratova, kako su Osmanlije nazivale Beograd.


Beograd, 1789. godine


Prilikom prvog austro-njemačkog osvajanja (1688-1690.) mnoge džamije su porušene, a one koje su preostale – neoštećene, pretvorene su u hrišćanske crkve. Za vrijeme kratke osmanlijske vladavine (1690-1717.) mnoge džamije su obnovljene, a neke su iz temelja izgrađene.
Kada su austro-njemačke armije pod zapovjedništvom nadvojvode Evgenija Savojskog (u čijem su sastavu bili vojnici raznih narodnosti: Nijemci, Francuzi, Talijani, Švajcarci, Portugalci, Španci, Mađari i drugi) po drugi put osvojile Beograd (1717-1739.) zatekle su u njemu oko dvije hiljade stambenih zgrada, mnoge džamije, javne banje, hanove i druge objekte.

Vitke munare džamija, napose u gornjem i donjem dijelu tvrđave, bile su porušene kako bi panorama grada izgledala više evropska. Mnoge džamije su pretvorene u crkve raznih hrišćanskih redova koji su došli zajedno sa vojskom i doseljenim življem: ”trinitarci”, ”franjevci”, ”jezuiti”, ”minoriti” i Jermeni katolici.  Trinitarci i franjevci su dobili po dvije džamije da preurede za crkve, kapucini, jezuiti, minoriti i Jermeni katolici po jednu. Ostale sačuvane džamije su upotrijebljene za vojne magazine, kao i za uskladištenje soli, sijena i poljoprivrednih proizvoda, a jedna je upotrebljavana za vojnu bolnicu.

Tada u Beogradu nije bilo muslimanskog stanovništva, jer je na osnovu člana III ”ugovora o kapitulaciji od 18. augusta 1717. godine...” dozvoljeno cijelom garnizonu da se povuče slobodno i sigurno sa ženama i djecom, oružjem i prtljagom uz udaranje doboša i sa razvijenim zastavama, što se odnosi i na stanovništvo, koje želi da iziđe u isto vrijeme, ma kakvog da je položaja, vjere ili narodnosti, kao i ranije roblje koje je primalo islamsku vjeru prije opsade.

Poslije pobjede nad austro-njemačkom vojskom 1739. godine kod Grocke, Osmanlije su ponovo zagospodarile Beogradom, i njime vladale 50 godina (1739-1789. godine). Za to vrijeme oni su popravili mnoge oštećene i povratili u prvobitno stanje mnoge džamije pretvorene u crkve, izgradili su i mnoge nove džamije.
Prema nekim savremenicima, u Beogradu je 80-tih godina XVIII vijeka bilo 50 džamija. U toku velikih borbi za Beograd 1739. godine, između 60 hiljada austro-njemačkih vojnika, koje je predvodio 74-godišnji maršal Laudon i 9000 Osmanlija branilaca grada, na čelu sa Osman-pašom i u toku okupacije (1789-1791. godine) stradalo je 30 džamija.

Svištovskim mirom od 4. augusta 1791. godine Leopold II, austrijski car morao je prepustiti Otomanskoj imperiji Beograd, Šabac, Ram i dio Srbije koji je bio osvojen. U planu Beograda, kojeg je izradio austrijski potporučnik Bruš 1789. godine, ucrtano je 15 džamija, ali sve nisu identificirane. U tom planu nije naznačena Batal džamija, koja je bila locirana u blizini sadašnje Savezne narodne skupštine. Taj se broj džamija uglavnom održao do Prvog srpskog ustanka.

U toku borbi za oslobođenje Beograda 1806. godine, mnoge džamije su stradale, a one preostale bile su pretvorene u bakalnice, u nekim su svinje zatvarane (držane), jedna je bila pretvorena u pravoslavnu crkvu, a Karađorđević je mnogim turskim ženama ”koje su nemilosrdno i nečovječno vojnici ostavljali nage... ukazao milosrđe i odredio im dvije džamije za stanovanje.

Povratkom Osmanlija u Beograd, počinje se sa obnavljanjem i popravkama manje oštećenih džamija, dok sa obnavljanjem više oštećenih i poluporušenih u minulim ratovima nije moglo da se otpočne zbog tadašnjih finansijskih prilika u Otomanskoj imperiji, a napose u Beogradskom pašaluku.

Prema Joakimu Vujiču, koji je boravio u Beogradu 1826. godine i, između ostalog, zabilježio: ”navodi se do 30 džamija koje su najvećim dijelom batal, porušene i povaljane”.

Srpske vlasti su 1836. godine popisale džamije u Beogradu, i u tom spisku se nalazilo 16 džamija.

Prema pripovjedaču Lazaru Komerčiću, u Beogradu je bilo: ”na nekih 15-16 džemata mahala (kvartova), a svaki džemat je imao svoju džamiju”.

Iako je broj džamija u Beogradu, u odnosu na ranije periode, mnogo smanjio ”kitnjasta i tanka minareta džamija, koja se blistaju na suncu”, unijela su Beograd u Majerov univerzum – Leksikon 1838. godine pod naslovom ”Najljepši vidici svijeta”. Početkom rata 1876. godine, gospodin Barbunti – Brodano je zabilježio 14 džamija.

Felix Kanitz, putopisac, arheolog, novinar i ilustrator, boraveći u Beogradu 1861. godine navodi: ”U gradu i varoši bilo je 15 munara”. Isti pisac konstatuje 1887. godine ”od 15 beogradskih džamija zatekao sam još samo jednu ’Bajrakli džamiju’ (džamiju sa bajrakom) u Jevremovoj ulici”, koju je podigao sultan Sulejman Veliki, gdje su se nekad skupljali hodočasnici koji su odlazili u Meku, izvaljenih prozora i vrata prepuštenu propadanju; dalje, manja ”Kardžamija” sa zadimljenim dimnjakom upotrijebljena za plinsku kotlovnicu za osvjetljenje Narodnog pozorišta.

Prema jednom turskom planu, beogradskog grada i varoši, do šanca koji potiče iz 1863. godine u kojem su ucrtane sve zgrade sa oznakom etničke pripadnosti njihovih vlasnika i 172 važnija razna objekta, među kojima 12 džamija i tri tekije, kako slijedi:

Hasan-pašina džamija u Donjem gradu,
Sultan Mehmeda džamija u Gornjem gradu,
Sultan Mustafina džamija,
Ali-pašina džamija,
Bajrakli džamija,
Reis-efendijina džamija,
Laz-oglije džamija,
Jahja-pašina džamija,
Deftedarova džamija,
Laz-hadži Mahmuda džamija,
Kizlar-agina džamija,
Bajram-begova džamija,
Šejh Hasana-efendije tekija,
Šejha Muhameda tekija,
Šejha Hafiza Mehmedova tekija.
U planu nisu ucrtane džamije koje su se nalazile na periferiji varoši.

Slučaj na Čukur česmi, ulične borbe i bombardiranje Beograda 1862. godine ubrzalo je zaključenje sporazuma o konačnom odlasku Turaka iz Beograda i tadašnje Srbije.

Po članu 1, stav 2, ”Kanličkim protokolom od 4.9.1862. godine bilo je predviđeno: da će vjerske građevine i grobovi koje ostavlja muslimansko stanovništvo, napuštajući mjesta koja je do sada držalo, na osnovu vjerskih prava, biti poštovani sa svima obzirima”.

Po članu 1, stav 3, predviđeno je rušenje jednog dijela varoši ”nastanjenog skoro isključivo muslimanima radi bezbjednosti beogradske tvrđave, a Porta se obavezala dati obeštećenje i turskim i srpskim vlasnicima”.

Prilikom toga ”čišćenja” 1863/64. godine porušene su i dvije džamije: Sultana Mustafe i Ali-paše.
Otkupna suma ”u ime sviju naknada” za muslimanska imanja iznosila je, prema ugovoru zaključenim sa Portom, 1865. godine 9 milijuna pjastera.

Iseljenjem ”turskog” življa iz Beograda 1867. godine (među kojima je veliki broj bio slavenskog porijekla sa prezimenima: Bajraktarević, Bošnjak, Smederevac, Kokić, Islamović i druga) počeo je žalosni neslućeni kraj beogradskih džamija. Kako navodi Felix Kanitz ”gde kad bi noću slučajno eksplodirale mine rušeći džamije koje su ometale regulaciju”.


« Last Edit: Februar 07, 2009, 21:01:48 od Zahf` »
*
0
*
0
Logged

Zaista su naše riječi mrtve, sve dok ne umremo za njih, pa one ostanu žive među živima.
istinoljub
Oflajn
Muško
902
Vidi Profil WWW
« Odgovori #23 u: Februar 07, 2009, 21:40:28 »


Navod
[ Zvaničan odgovor gradskih vlasti je da grad više ne dodjeljuje zemljište vjerskim zajednicama, i da ga one moraju same kupiti na tržištu./quote]
Ovo je proverena i tacna informacija.Ako nije pravoslavna crkva u pitanju,niko ne obezbedjuje zemljiste,i to ne zato sto je u pitanju islamska verska zajednica nego ne moze niko,Prema tome islamska zajednica nije u gorem polozaju nego ostale ne-pravoslavne.
Navod
To je klasično prebacivanje odgovornosti sa jednih na druge, a ko će to prodati u Begešu zemljište da se na njemu izgradi džamija ,a da bude bez pomoći gradskih struktura, a i državnih.

Kao sto sam napisao drzava sigurno nece pomoci,zato su iz ostalih verskih zajednica njihovi clanovi ustupali zemljiste i gradili svoje verske objekte,Zasto ne bi neko od pojedinaca muslimana u Beogradu a kazes da ima puno muslimana u Beogradu,ustupio svoje zemljiste za izgradnju dzamije?Onda ne bi bilo nikakvih problema,Pa nije ih bilo u Subotici,zaso bi u Beogradu?
*
0
*
0
Logged

"Misle li ljudi da mogu da kažu vjerovali smo, a da neće biti iskušani? Mi smo iskušali one prije njih, a zaista Allah zna istinoljubive a zna i lašce."
Zahf
*
Oflajn
5177
Vidi Profil
« Odgovori #24 u: Februar 08, 2009, 02:56:46 »


Navod
Zvaničan odgovor gradskih vlasti je da grad više ne dodjeljuje zemljište vjerskim zajednicama, i da ga one moraju same kupiti na tržištu.

Ovo je proverena i tacna informacija.Ako nije pravoslavna crkva u pitanju,niko ne obezbedjuje zemljiste,i to ne zato sto je u pitanju islamska verska zajednica nego ne moze niko,Prema tome islamska zajednica nije u gorem polozaju nego ostale ne-pravoslavne.

Navod
To je klasično prebacivanje odgovornosti sa jednih na druge, a ko će to prodati u Begešu zemljište da se na njemu izgradi džamija ,a da bude bez pomoći gradskih struktura, a i državnih.


Kao sto sam napisao drzava sigurno nece pomoci,zato su iz ostalih verskih zajednica njihovi clanovi ustupali zemljiste i gradili svoje verske objekte,Zasto ne bi neko od pojedinaca muslimana u Beogradu a kazes da ima puno muslimana u Beogradu,ustupio svoje zemljiste za izgradnju dzamije?Onda ne bi bilo nikakvih problema,Pa nije ih bilo u Subotici,zaso bi u Beogradu?

A jel ti to misliš da muslimani u Beogradu imaju "neko" zemljište?
*
0
*
0
Logged

Zaista su naše riječi mrtve, sve dok ne umremo za njih, pa one ostanu žive među živima.
tenmon
Oflajn
Muško
314
Vidi Profil
« Odgovori #25 u: Februar 08, 2009, 08:15:06 »


Turci i njihova religija izgleda nisu bili prihvaćeni na ovim prostorima, slično kao muslimani u Španiji. Ali to nema mnogo veze sa temom.
*
0
*
0
Logged

I may be paranoid but not an android.
istinoljub
Oflajn
Muško
902
Vidi Profil WWW
« Odgovori #26 u: Februar 08, 2009, 10:00:40 »


Navod
A jel ti to misliš da muslimani u Beogradu imaju "neko" zemljište?
Pa nemoj mi reci da niko od toliko muslimana u Beogradu nema parce zemljista?Koliko ima muslimana u Beogradu?Jer su oni siromasni?
*
0
*
0
Logged

"Misle li ljudi da mogu da kažu vjerovali smo, a da neće biti iskušani? Mi smo iskušali one prije njih, a zaista Allah zna istinoljubive a zna i lašce."
dangubicar
Oflajn
Muško
3324
Vidi Profil
« Odgovori #27 u: Februar 08, 2009, 11:39:38 »


Turci i njihova religija izgleda nisu bili prihvaćeni na ovim prostorima, slično kao muslimani u Španiji. Ali to nema mnogo veze sa temom.
sta hoves time da kazes?
pa niije ni pravoslavlje ispupalo poput ruza....
*
0
*
0
Logged

Radim za onaj svijet ko' da cu svakog trena umrijeti, a za ovaj svijet radim ko' da cu vjecno zivjeti.
Zahf
*
Oflajn
5177
Vidi Profil
« Odgovori #28 u: Februar 08, 2009, 12:03:32 »


Turci i njihova religija izgleda nisu bili prihvaćeni na ovim prostorima, slično kao muslimani u Španiji. Ali to nema mnogo veze sa temom.
Čuj Turci i njihova religija Tongue.
Misliš da je sada islam prihvaćen, a ima sa temom kako da nema interesuje te položaj muslimana u Srbiji, zar ne?

Navod
A jel ti to misliš da muslimani u Beogradu imaju "neko" zemljište?
Pa nemoj mi reci da niko od toliko muslimana u Beogradu nema parce zemljista?Koliko ima muslimana u Beogradu?Jer su oni siromasni?

Vjerovatno da ima već "nikla" džamija ako ništa onda iz prkosa, a ne može se džamija izgraditi ispred kuće u bašči 3x3, za to neko materijalno stanje nisam baš sigurna
*
0
*
0
Logged

Zaista su naše riječi mrtve, sve dok ne umremo za njih, pa one ostanu žive među živima.
dangubicar
Oflajn
Muško
3324
Vidi Profil
« Odgovori #29 u: Februar 08, 2009, 12:28:06 »


Turci i njihova religija izgleda nisu bili prihvaćeni na ovim prostorima, slično kao muslimani u Španiji. Ali to nema mnogo veze sa temom.
samo da ti kazem i to da ima i Turaka pravoslavaca Gaguzi npr., a imas i Karamanide.... imas cak i Nezavisnu Tursku Patrijarsiju Tongue
*
0
*
0
Logged

Radim za onaj svijet ko' da cu svakog trena umrijeti, a za ovaj svijet radim ko' da cu vjecno zivjeti.
Stranica: 1 [2] 3 4 ... 14 Idi gore Printaj 
« prethodno sljedeće »
Skoci na:  

Posjetilaca: 67848629
Copyright © IslamBosna.ba
Powered by SMF 1.1.15 | SMF © 2006, Simple Machines