ForumIslamBosnaTražiKontaktŠuraLoginRegistruj se

Privatni kutak

IB - Dućan:

Zadnji tekstovi:

Podrži IB:

Zadnji postovi:

Poruke dana
Aferim dana:
Bezze dana:


Statistika
Poruka: 617774
Tema: 65178
Članova: 57026
Najnoviji član: sraxvaon


Popularno

+  IslamBosna Forum
|-+  Forum na bosanskom jeziku
| |-+  Dijalog s nemuslimanima (Moderator: ummuSumejja)
| | |-+  Pitanje o dzamiji, hodzi, Allahu i t.d.
0 Članova i 1 Gost citaju ovu temu. « prethodno sljedeće »
Stranica: [1] 2 3 ... 6 Idi dolje Printaj
Tema: Pitanje o dzamiji, hodzi, Allahu i t.d.  (Čitanja 19253 puta)
ilje
Oflajn
53
Vidi Profil
« u: Avgust 20, 2008, 05:54:31 »


   Pozdrav svima.

Interesuje me kakva je uloga dzamije kod muslimana, zatim kakvu ulogu ima hodza u dzamiji, ko moze biti hodza, da li je neophodno da hodza zavrsi neku posebnu skolu (kao fakultet i sl.), mogu li se molitve u dzamiji vrsiti bez hodze, kakve se sve vrste molitava u dzamiji vrse, da li ima nekih molitava koje se mogu vrsiti samo u dzamiji i sl.?  Znam da je puno pitanja, ali se nadam da ce se na bar neka naci odgovor.

Nekoliko pitanja o muslimanskom bozanstvu: da li i na koji nacin musliman stupa u opstenje sa bogom (Alahom), da li od Alaha dobija neku posebnu pomoc i ako DA kako?  Da li Alah nakon objavljivanja kurana i dalje obznanjuje svoju volju i ako DA na koji nacin?  Opet dosta pitanja, no nakon odgovora bice jasnije.

Hvala.
« Last Edit: Avgust 25, 2008, 20:28:45 od Edo Alpasini »
*
0
*
0
Logged
n00gie

« Odgovori #1 u: Avgust 20, 2008, 07:05:44 »


Auu sto ga ti nakiti. Pa hajmo redom:

1. Dzamija kod muslimana ima ulogu mjesta gdje se obavlja zajednicka "molitva", gdje se poducava nauci vjerskoj i svjetskoj te mjesto gdje vladar moze drzati javne konsultacione skupove sa narodom.

2. Hodza je naucna i pocasna titula a naziv osobe koja predvodi namaz (muslimansku "molitvu") je IMAM. Njegova uloga je da predvodi dzemat (skupinu muslimana) u "molitvi" i on nije svecenik jer kod muslimana nejma svestenstva.

3. Imam moze biti bilo ko od onih koji prisustvuju zajednickoj "molitvi" s tim da je uslov da je mentalno zdrav. Preporuceno je da imam bude onaj ko je najuceniji u Kur'anu i islamskim propisima. Danas u mnogim muslimanskim zemljama ili zajednicama postoji ministarstvo ili institucija koja imenuje imame za pojedinacne dzamije da bi se taj teret i mogucnost nesporazuma otklonio od lokalne zajednice.

4. Nije neophodno da imam zavrsi neki specificni fakultet ali s obzirom da "molitvu" treba da predvodi onaj koji je najuceniji, najcesce su imami oni koji su se skolovali u islamskim naukama.

5."Molitve" se mogu (a i nerijetko je to tako) obavljati bez prisustva "sluzbenog" imama i tada oni koji su prisutni izaberu izmedju sebe jednog da predvodi namaz. Takodje u dzamiji se obavljaju individualne "molitve" u slucaju kada vjernik zeli da obavi neobaveznu "molitvu" ili zakasni na zajednicko obavljanje obavezne.

6. U dzamiji se obavljaju sve vrste "molitava" i strogo je preporuceno da se obavezne dnevne "molitve" obavljaju zajednou dzamiji.
7. Ne postoje molitve koje se MORAJU obaviti u dzamiji ali kao sto rekoh u prethodnom odgovoru obavezne dnevne su strogo preporucene da budu u dzamijama.

8. "Muslimansko bozanstvo" kako ga ti nazivas je Jedan Bog koji se objavio poslanik Muhammedu (mir sa njim) i poslanicima prije njega kao sto su Abraham, Mojsije, David, Solomon ili Isus (mir sa svima njima). Njegovo Ime u Kur'anu je Allah kao sto mu je ime u jevrejskim objavama Jahwe. Muslimani vjeruju istog Jednog Boga kao i Jevreji i krscani s tim da muslmani odbacuju kao laz da je On samo Bog jednog naroda (jevrejsko vjerovanje) odnosno da je tri-u-jednom (krscansko vjerovanje), nego vjeruju da je On Bog svega sto je stvorio i da je Jedan Jedini.

9. Musliman stupa u komunikaciju sa Bogom kroz dnevne naredjene i dobrovoljne namaze ("molitve"). Razlog sto sam ranije molitva stavljao u navodnike je taj da 5 dnevnih muslimanskih obreda nisu "molitve" nego bas komunikacije (arapska rijec za ovaj obred je "salat" sto znaci komunikacija - pa tako i telekom firme u arapskom svijetu se danas zovu etisalat od iste rijeci).

10. Molitva kod muslimana se zove dova i to je kada muslimani mole Boga za neku potrebu ili oprost. Dova se upucuje tako sto se dignu dlanovi prema nebu i ponizno se zamoli ono za cim je potreba.

11. Allah je ucinio Kur'an Svojom zadnjom objavom i tu su regulisani svi Njegovi propisi vezani za fizicko i duhovno bivstvovanje ljudi na ovom svijetu. Iz tog razloga nejma promjene u Zakonu. Medjutim muslimani ne vjeruju poput teista da je Bog nakon svega "okreno ledja" ovom svijetu nego cvrsto vjeruju da sve sto se zbiva i dogadja biva Njegovom Voljom i Njegovim Odredjenjem.
*
1
*
0
Logged
ilje
Oflajn
53
Vidi Profil
« Odgovori #2 u: Avgust 21, 2008, 06:32:39 »


Hvala n00gie, nakon tvojih odgovora mnoge svari su jasnije.

Iako nisam dosao ovdje da se raspravljam, vec da vas upoznam, ipak zelim reci par rijeci u vezi tvojih komentara 8 i 11.

Ne moze se reci da muslimani i hriscani vjeruju u jednog istog Boga, samo su im ispoljavanje vjere razliciti.  Ne, Hriscanski Bog nije Alah.  Hriscanski Bog je Bog Trojica.  To je jedno Bice koje se ispoljava u tri lica.  Dalje, ne moze se tvrditi ni da su Alah i Prvo Lice Svete Trojice (Bog Otac) isto Bice stoga sto Alah nije trojican, a Sveta Trojica je JEDNO Bice.
O ovome bi se imalo mnogo govoriti, ali za sad je dovoljno da istaknem kako stav da muslimani i hriscani vjeruju u istog Boga (samo razlicito vjeruju) - taj stav nije ispravan.  Biblijski Bog nije Alah.

U vezi objasnjenja pod 11 (a povezano je i sa 9) ostalo mi je nekoliko stvari nejasno.  Probacu da ih koliko-toliko jasno formulisem.
- Posto je muslimanska molitva vrsta komunikacije, da li je ona dvosmjerna?  T.j. da li Alah i danas otkriva svoju volju nekim ljudima?  (Ovo pitam jer me na to navodi rijec "komunikacija")
- Ako muslimani     cvrsto vjeruju da sve sto se zbiva i dogadja biva Alahovom voljom i njegovim odredjenjem,      da li to znaci bas SVE?  Smatram da nije bas tako, jer u ovom svijetu se desavaju i zlocini i druge razne stvari.
- Naucio sam da muslimani Alaha smatraju za svemudrog.  Da li to znaci da on tacno zna sta cu ja uraditi sjutra?  I ako on to tacno zna da li je moguce da ja sjutra uradim nesto drugo od onoga sto on unaprijed zna?  Ovo pitam jer si u odgovoru upotrijebio frazu "njegovo odredjenje".  Mozda zam nesto pogresno shvatio.  Ako jesam, molim razjasnjenje.

I za kraj, opet se zahvaljujem na odgovorima.  Verovatno ce mojih pitanja slicnim onim iz prethodnog pisma biti jos, pa se nadam da cete mi i na njih odgovoriti.

Hvala.
*
0
*
0
Logged
n00gie

« Odgovori #3 u: Avgust 21, 2008, 07:28:07 »


Bog u Kur'anu tacno kaze da je on Bog koji se objavljivao prjedjasnjim poslanicima Abrahamu, Mojsiju, Davidu, Solomonu, Isusu itd. Znaci ti ovdje nama nudis svoje rezonovanje i shvatanje kao nesto iznad onog sto Bog izricito kaze u svojoj Posljednjoj Objavi. Ne vidim tu neke logike. Ja nigdje nisam reko da je Allah identican sa onim sto krscani vjeruju ka Boga Oca. Ja sam rekao da jevreji, krscani i muslimani vjeruju u istog Boga ali da ga poimaju razlicito. Jevreji vjeruju u cistu Jednotu Boziju ali smatraju da su odabrana nacija da je to samo njihov Bog. Krscani kao sto ti to fino objasni vjeruju u istog Boga kao i jevreji ali smatraju da se on manifestira u tri lica, muslimani vjeruju u istog Boga (valjda ja ko musliman znam u sta vjerujem) samo sto smatramo da je vjerovanje u Boga koji je ogranicen na jedan narod ili Boga koji ima tri lica u stvari grozna devijacija od Istine.
Mislim da nije fer da nam ti nameces da mi neznamo u sta vjerujemo dok mi prihvatamo da ti znas u sta vjerujes. Jer ako ti kazes da vjerujes u trojstvo mi to prihvatamo jer ti najbolje znas sta je to sto tebe uci tvoja vjera, bezveze ti je nametat svoje misljenje ako nasa Sveta Knjiga kaze da je nas Bog, Bog Adamov i Noahov i Abrahmov i svih poslanih do zadnjeg Poslanika Muhammeda, Mir i Spas Boziji na sve njih.

Sto se tice muslimanskog dnevnog vjerskog obreda (salat ili namaz), to je dvosmjerna komunikacija u smislu da ti u obredu stojis pred Bogom i obracas Mu se. Njegova Komunikacija sa Nama je Njegova Posljednja Objava Kur'an koji se recituje u djelovima 5 dnevnih namaza.  Dakle mi vjerujemo da je Kur'an autentican direktan Boziji Govor i uz to vjerujemo da je Bozije Cudo jer je to Govor koji je Validan u svim vremenima i mjestima. Ultimativno svaki vjernik cita Kur'an kao da je njemu direktno objavljen, s tim da tumacenje vjerskih propisa ne rade svi vjernici nego samo oni obrazovani za to. Dakle da odgovrim direktno na tvoje pitanje o tome dali Bog otkriva svoju volju nekim ljudima i danas: Da On to cini svima preko svoje posljednje Objave Kur'ana. I ne, muslimani ne vjeruju da ima ili ce biti bilo kakvih poslanika od Boga nakon Muhammeda s.a.v.s.

Muslimani vjeruju da Bog odredjuje sve. I dobro i "lose", jer je On Svemoguci Stvoritelj i Vladar svega stvorenog i nejma druge snage ili moci osim Njegove. S obzirom da mi je besmisleno navoditi ti dokaze iz Kur'ana u koji ti ocigldeno ne vjerujes, iznjet cu neke racionalne dokaze od poznatih apologeticara:

Istina je da postojanje  ovog univerzuma i svega stvorenog u njemu jasno ukazuje da je Bog imao znanje o njima prije nego ih je stvorio. "Jer nemoguce je On mogao sve stvoriti a neznati o tome sta stvara. On je taj koji stvara Svojom Odredbom (Voljom) a oderedba ili volja zahtjeva prethodno zacetu ideju o zeljenoj stvari. Ova prethodno zaceta ideja o zeljenoj stvari je znanje zeljene stvari. Znaci stavaranje zahtjeva volju, volja zahtjeva znanje sto znaci da stvaranje zahtjeva znanje".

Muslimani vjeruju da je najveci grijeh pripisati nekome drugome bozanstvene atribute osim Jednom Bogu (shirk). Vjerovanje da je Bog stvorio samo dobro a da je neko drugi "stvorio" zlo je ocigledan shirk. Njima jedan od dokaza za ovakvo vjerovanje je Kur'an gdje Bog kaze u Poglavlju Gvozdze:
22. Nema nevolje koja zadesi Zemlju i vas, a koja nije, prije nego što je damo, zapisana u Knjizi, - to je Allahu, uistinu, lahko –

23. da ne biste tugovali za onim što vam je promaklo, a i da se ne biste previše radovali onome što vam On dade...

Ova prethodno se odnosi i na Njegovo odredjenje i nasu slobodnu volju. Dakle On je taj koji je stvorio covjeka sa slobodom volje. Kao njegov Stvoritelj On je oduvijek znao kako ce ta slobodna volja biti upotrijebljena. (pogledaj logicki dokaz od prije)

*
0
*
0
Logged
ilje
Oflajn
53
Vidi Profil
« Odgovori #4 u: Avgust 23, 2008, 04:18:22 »


n00gie, hvala na odgovoru.

Kao sto sam vec rekao: nije mi namera da se prepirem o vjeri.  Nisam dosao da se prepisem nego da vas upoznam. No, ovo je forum namenjen razgovoru pa hajde da razgovaramo.

Ja ne kazem da vi ne znate u sta verujete.  Daleko bilo, pa ko ce znati u sta vi verujete ako ne vi sami.
Ako pazljivo procitas sta sam napisao vidjeces da kazem sta Hriscanski Bog jeste ili nije. Alaha ne znam i o njemu sam rekao samo ono sto sam od vas naucio (da nije trojican).  No, hriscanskog/biblijskog Boga znam i iznosim vam hriscansko glediste.  Ovo je forum za razgovor, zar ne.  A i u pravilima ovog foruma nasao sam da ucesnici imaju pravo iznositi razlicita misljenja, pa i ona koja negiraju ucenje drugih religija.

Znaci, hriscansko poimanje Boga je da taj Bog nije Alah.  Nema potrebe da ponavljam argumente iz mog prethodnog pisma.  Vi ste, svakako, slobodni da vjerujete u sta god hocete, pa i u to da imate istog boga sa hriscanima. No ako vas zanima hriscansko glediste ono je jasno: hriscanski Bog nije Alah.  A nadam se da se slazete da i ja kao hriscanin svog Boga poznajem i znam u sta vjerujem.

Nego, da nastavim sa upoznavanjem islama.
Iz tvoje prosle poruke sam shvatio nekoliko stvari, ali da bih bio siguran da sam dobro razumio, ja cu ih ponoviti, a ako sam negdje pogresio, ti me ispravi.

Muslimanu vjeruju da Alah odredjuje sve, i dobro i "lose".  Let's take an example.  10-og decembra 1980-e Mark David Chapman je iz pistolja ubio John Lennon-a.  Ubio ga je u prisistvu John-ove zene Yoko Ono i ostalih ispred zgrade gdje mu je zena zivjela, u New Yorku.  Ovo je samo jedan od mnogih zlocina koji se u svetu svakodnevno dogadjaju.  Sad se ja pitam:
1) da li muslimani vjeruju da su i ti zlocini odredjeni Alahovom voljom?  Iz tvog odgovora to ne mogu da zakljucim.

Jos u vezi Alaha i kurana: Ako sam dobro shvatio Alah vise nece objavljivati nista i kuran je njegova poslednja rec. 
2) Da li to znaci da sta god da muslimana interesuje, eto mu kurana pa neka cita; Alah je svoje rekao i vise nista nece dodavati.
3) Ali kako se resavaju stvari kojih nema u kuranu?  Recimo, ovih dana Iran gradi nuklearne elektrane.  Sumnjam da se u kuranu nalaze propisi o gradnji nuklearnih elektrana.  Kako se to regulise?

Hvala.
*
0
*
0
Logged
demhA

« Odgovori #5 u: Avgust 23, 2008, 12:14:30 »


n00gie, hvala na odgovoru.

Kao sto sam vec rekao: nije mi namera da se prepirem o vjeri.  Nisam dosao da se prepisem nego da vas upoznam. No, ovo je forum namenjen razgovoru pa hajde da razgovaramo.

Ja ne kazem da vi ne znate u sta verujete.  Daleko bilo, pa ko ce znati u sta vi verujete ako ne vi sami.
Ako pazljivo procitas sta sam napisao vidjeces da kazem sta Hriscanski Bog jeste ili nije. Alaha ne znam i o njemu sam rekao samo ono sto sam od vas naucio (da nije trojican).  No, hriscanskog/biblijskog Boga znam i iznosim vam hriscansko glediste.  Ovo je forum za razgovor, zar ne.  A i u pravilima ovog foruma nasao sam da ucesnici imaju pravo iznositi razlicita misljenja, pa i ona koja negiraju ucenje drugih religija.

Znaci, hriscansko poimanje Boga je da taj Bog nije Alah.  Nema potrebe da ponavljam argumente iz mog prethodnog pisma.  Vi ste, svakako, slobodni da vjerujete u sta god hocete, pa i u to da imate istog boga sa hriscanima. No ako vas zanima hriscansko glediste ono je jasno: hriscanski Bog nije Alah.  A nadam se da se slazete da i ja kao hriscanin svog Boga poznajem i znam u sta vjerujem.

Nego, da nastavim sa upoznavanjem islama.
Iz tvoje prosle poruke sam shvatio nekoliko stvari, ali da bih bio siguran da sam dobro razumio, ja cu ih ponoviti, a ako sam negdje pogresio, ti me ispravi.

Muslimanu vjeruju da Alah odredjuje sve, i dobro i "lose".  Let's take an example.  10-og decembra 1980-e Mark David Chapman je iz pistolja ubio John Lennon-a.  Ubio ga je u prisistvu John-ove zene Yoko Ono i ostalih ispred zgrade gdje mu je zena zivjela, u New Yorku.  Ovo je samo jedan od mnogih zlocina koji se u svetu svakodnevno dogadjaju.  Sad se ja pitam:
1) da li muslimani vjeruju da su i ti zlocini odredjeni Alahovom voljom?  Iz tvog odgovora to ne mogu da zakljucim.

Jos u vezi Alaha i kurana: Ako sam dobro shvatio Alah vise nece objavljivati nista i kuran je njegova poslednja rec. 
2) Da li to znaci da sta god da muslimana interesuje, eto mu kurana pa neka cita; Alah je svoje rekao i vise nista nece dodavati.
3) Ali kako se resavaju stvari kojih nema u kuranu?  Recimo, ovih dana Iran gradi nuklearne elektrane.  Sumnjam da se u kuranu nalaze propisi o gradnji nuklearnih elektrana.  Kako se to regulise?

Hvala.


Odgovor na pitanje 1: sve sto se dogadja, zbiva se Allahovom voljom i odredjenjem. Kao sto su u proteklom ratu u Bosni i Hercegovini neki kaznjeni, neki na kusnju stavljeni na sta su spremni a neki umrli kao sehidi.

Odgovor na pitanje 2: ''I Mi u Knjizi nismo nista izostavili.'' (Al-An`am; 38)
Sve sto je ljudima potrebno za zivot je u Kur`anu. Ako nesto ne razumiju ima onda Sunnet (praksa) Poslanika s.a.w.s koja to objasnjava. Allah s.w.t kaze: "...Danas sam vam vjeru vašu usavršio i blagodat Svoju prema vama upotpunio i zadivoljan sam da vam islam bude vjera...“ (El-Maide, 3.) Znaci vjera je usavrsena nema vise dodavanja i oduzimanja. dakle to je odgovor na tvoje pitanje.

Odgovor na pitanje 3: opet ti slijedis svoje misli,a to je u vjeri zabranjeno. Vjera se osniva na vjerovanju i ubijedjenju a ne kako ti neke stvari umisljas.
Da postavim ja tebi jedno pitanje: kako se odnosi Biblija na upotrebu friteza? Ili eto na gradnju nuklearnih elektrana? Sigurno da  se ne odnosi i ako se odnosi njeni sljedbenici se ne pridrzavaju toga.
Svaki zdrav i razuman covjek ce iz konteksta Kjnige i prakse Poslanika s.a.w.s izvuci ono sto je ispravno i lijepo.
Npr. Koje cigare su dozvoljene u Kur`anu Marlboro ili Walter Wolf? Naravno ni jedne. jer u Kur`anu stoji "I ne ubijajte sami sebe" (En-Nisa; 29) sad se to moze na drugo nesto odnositi, ali kada pogledas da se odnosi i na cigare jer cigare ubijaju postepeno covjeka... neka ti potvrde doktori muslimani a i ne muslimani. dalje, u islamu postoji nesto sto se zove Israf (trosenje imovine na nekontrolisan nacin) koji je zabranjen. A Israf biva u halal (dozvoljenim) stvarima nikako u nedozvoljenim jer nedozvoljene svakako ne smijes raditi. Npr. ne smijes udijeljivati siromahu toliko mnogo da ti postanes siromah pa onda ste i ti i on siromasni. A kako onda smijes pretjerivati u tome da bacas svoje pare za cigare koje su svakako stetne po tvoj dzep, tebe i okolinu? Znaci pretjerujes u zabrani a znamo da cak ni u dozvoljenim stvarima ne smijes pretjerivati... Pa islam zabranjuje i udio u tome npr. za muslimana je zabranjeno raditi u fabrici cigara, jer pomazes siriti nesto lose po ljude. Isto tako ne stoji u Kur`anu da musliman ne smije raditi u kafani, ali ce svaki razuman covijek koji hoce da je pokoran Allahu razmisliti da je to lose jer stoji u hadisima Poslanika s.a.w.s itd... itd...
*
0
*
0
Logged
Akhi_N
Oflajn
4811
Vidi Profil
« Odgovori #6 u: Avgust 23, 2008, 12:19:12 »


Navod
Znaci, hriscansko poimanje Boga je da taj Bog nije Alah.  Nema potrebe da ponavljam argumente iz mog prethodnog pisma.  Vi ste, svakako, slobodni da vjerujete u sta god hocete, pa i u to da imate istog boga sa hriscanima. No ako vas zanima hriscansko glediste ono je jasno: hriscanski Bog nije Alah.  A nadam se da se slazete da i ja kao hriscanin svog Boga poznajem i znam u sta vjerujem.




Jel to znaci da oni krscani koji Boga zovu Allah nisu krscani? Ili? Znaci arapski krscani nisu krscani cim Boga zovu Allah?

Jel to isto znaci kada se Isus obracao svojim slijedbenicima na svom jeziku i kada je reko:

"Al teeth khalone, heefe MAHAHMA". =The HELPER will come.
...Bi hoda kashta bi ALLAH...= ..who revelales the thuth about GOD..

Da nije pricao o istome Bogu, jel?

« Last Edit: Avgust 23, 2008, 12:21:52 od *Saniyah* »
*
0
*
0
Logged

Allah has written, ‘I WILL BE VICTORIOUS, I AND MY MESSENGERS.’ Allah is Most Strong, All-Mighty.  (Surat Al-Mujadala: 21)
H@ris
Oflajn
Muško
5081
Vidi Profil WWW
« Odgovori #7 u: Avgust 23, 2008, 12:25:56 »


Mislim da on nije mislio na sam naziv. Nego, hoće da kaže da hrišćansko poimanje Boga (nevezano kako ga zvali) je različito od islamskog. Znači, bez sumnje, Bog je jedan, s tim što hrišćani Njemu pripisuju određene stvari koje On SWT sam Sebi nije pripisao, te se zbog toga vjerovanja u Bog SWT razlikuju. Poput dva insana koji imaju pred sobom kutiju cigara. Može jedan reći da su to cigare, može drugi reći da je to pljuga, trenutno nebitno, ali je bitno što jedan vjeruje da su cigare OK po zdravlje, a drugi kaže da ubijaju.

btw: Evo, ovo je Kur'an! Pokaži mi gdje je u njemu rješenje!
*
0
*
0
Logged

“Milost koju Allah podari ljudima niko je ne može spriječiti, a ako je On uskrati niko je ne može dati.” (Fatir, 2)

grmec1
Oflajn
Muško
863
Vidi Profil
« Odgovori #8 u: Avgust 23, 2008, 14:04:07 »


Esselamu Alejkum.

Stvar je u ovome:
Upitaj Kriscane, Jevreje i Muslimane, koliko ima bogova. Svi uglas kazu samo jedan. Ovo uopste nije sporno.
Upitaj opet sve navedene, koje su bozije osobine.
Je li on Svemoguci.
Je li Sveznajuci.
Je li vidi i cuje sve.
Je li on Svjetlo i Istina.
Je li Vjecan (oduvijek postojao i zauvijek ce postojati).
Je li on Stvoritelj svega sto postoji.
Je li Vladar svega sto postoji.
Je li on Neovisan o bilo cemu, a sve sto postoji ovisi o njemu.
ITD.

I svi Muslimani i Kriscani i Jevreji ce reci, JESTE TO JE TAKO.
I ovo uopste nije sporno.
Bog je samo jedan, i za Muslimane i za Kriscane i za Jevreje.

Ali sta je onda sporno? Zbog cega se raspravljamo?
Raspravljamo se o tome, ko istinski obozava tog Pravog i Jedinog Boga dz.sh.a ko obozava nesto drugo sto nije Bog.

Pa kad bi opet upitali vjernike iz ove tri vjere. Jeli nas Jedini i Istiniti Bog dz.sh., isto Bog i za Budiste, Hinduse, Pagane i sve ostale idolopoklonike?
Oni koji razumiju da je samo jedan Bog dz.sh. reci ce: Bog je samo jedan za sve.
A da li idolopoklonici, pagani, budisti, hindusi  obozavaju tog Jedinog Boga? Pa ne obozavaju, oni obozavaju nesto sto su sami izmislili i sto nije Bog.
Bog dz.sh. nije ni kamen niti likovi koji su napravljeni od kamena, niti je drvo niti likovi koji su napravljeni od drveta, a niti je bilo koja od zivotinja i bica koje oni obozavaju.

Za Muslimane, Kriscane i Jevreje ovo nije problem, svi se mi slazemo da ove druge navedene vjere obozavaju nekakve stvari koje nisu Bog.
Iako je Bog jedan isti koji je stvorio i nas i njih. Tj. oni ne obozavaju pravog Boga.

E sad pitanje vise nije jeli Bog jedan za sviju nas to je vec jasno,"jeste".
Pitanje je ko obozava Pravog i Jedinog Boga?

Muslimani obozavaju Boga koji je duh i nefizicko bice bez lika i oblika.
A Kriscani i Jevreji obozavaju boga koji ima lik covjeka, koji je stvorio Adema as. u svom liku.

Muslimani obozavaju Boga koji je Svemoguc i Nepobjediv.
A Kriscani i Jevreji obozavaju Boga koji se hrvao sa Jakupom as. i kojeg je Jakup as. pobjedio. A uz to Kriscani vjeruju da Svemoguci Bog nije mogao oprostiti ljudima grijehe.

Muslimani obozavaju Boga koji je iz svoje beskonacne mudrosti, znanja, milosti i ljubavi stvorio covjeka. Boga koji je znao sve sta ce i kako ce biti i kako ce se cijela istorija odvijati, jos u pocetku stvaranja.
A Kriscani i Jevreji obozavaju Boga koji se pokajao sto je stvorio covjeka, samim tim tvrdeci da Sveznajuci Bog nije znao na sta ce ljudski rod izici.

Muslimani obozavaju Jednog i Jedinog Boga, koji nema nikakve forme (kakvoce bica).
A Kriscani obozavaju Boga koji je "tri a jedan", samim time pridodaju mu nekakvu formu "tri a jedan".

Muslimani obozavaju Boga koji nije rodjen i nema djece.
A Kriscani obozavaju Boga koji ima dijete.

Muslimani vjeruju da covjek nemoze biti Bog.
A Kriscani vjeruju da je Isa as. koji je covjek, njihov Bog.

Eto toliko za sad, pa dobro razmislite i svi za sebe sami ocijenite, ko to obozava Pravog i Jedinog Boga, a ko obozava nesto sto nije pravi Bog.
Jer zasigurno ove tri vjere ne obozavaju istog Boga. A Istiniti Bog je samo jedan. I neko od nas zasigurno nije u pravu.

A SVEZNAJUCI ALLAH DZ. SH. ZNA NAJBOLJE.

Selam.
« Last Edit: Septembar 22, 2008, 04:02:12 od grmec1 »
*
1
*
0
Logged
ilje
Oflajn
53
Vidi Profil
« Odgovori #9 u: Avgust 25, 2008, 08:37:18 »


Pozdrav svima.

U vezi mojih pitanja (vidi moju prethodnu poruku):
1) da li muslimani vjeruju da su i ti zlocini odredjeni Alahovom voljom? 
2) Da li to znaci da sta god da muslimana interesuje, eto mu kurana pa neka cita; Alah je svoje rekao i vise nista nece dodavati.
3) Ali kako se resavaju stvari kojih nema u kuranu?  Recimo, ovih dana Iran gradi nuklearne elektrane.  Sumnjam da se u kuranu nalaze propisi o gradnji nuklearnih elektrana.  Kako se to regulise?

Ovako sam vas razumio (a vi ispravite ako nije tacno):
1) Da.  Sve sto se desava (pa i zlocini) su odredjeni Alahovom voljom.
2) Da.  Alah je svoje rekao u kuranu i nakon Muhameda nikome se vise obracati nece.
3) Sve stvari su recene u kuranu, samo ih treba naci.

A sad da prokomentarisem vase poruke koje se odnose na hriscansko poimanje Boga.

Prvo o imenu.
Kako je H@ris dobro primijetio nije poenta u imenu.  Hriscani pripadnici raznih naroda raznim imenima zovu svog Boga (neki ga zovu i Alah).  Ali bez obzira na ime svi hriscani time oznacavaju jedno Bice.  To Bice sam ja u svojim prethodnim porukama oznacavao sa "hriscanski Bog", ponekad i sa "Biblijski Bog".  Sa druge strane imenom "Alah" sam oznacavao ono bozanstvo koje muslimani postuju i o kome ucim ovdje od vas.  Nadam se da je sada jasno.

U vezi ostalih poruka:
Hriscani i muslimani na Balkanu zive kao komsije vjekovima i tako ce po svoj prilici biti i ubuduce.  Da bi se razumeli predrasude ne pomazu, treba se upoznati.  Upoznati se istinski ne mozemo ako ne razumemo temelj naseg bica - veru.
U razumevanju vere od presudne je vaznosti upoznavanje sa njom na samom njenom izvoru.  Otuda se ja raspitujem za Kuran i njegova tumacenja; tumacenja iz muslimanskih izvora.
Tako i vama savetujem: ako hocete da se upoznate sa hriscanstvom - izucite Sveto Pismo i njegova tumacenja. Tumacenja iz hriscanskih izvora.  Sve drugo vodi u predrasude koje ne pomazu razumevanju.

Primera radi, evo grmec1 mene hriscanina uci kako ja verujem.  On musliman mene hriscanina uci hriscanstvu?!  Mislio sam da smo to n00gie i ja vec razjasnili pre nekoliko dana...

I za kraj komentar na tezu da: "muslimani i hriscani imaju istog Boga samo ga razlicito veruju".
Od vas sam naucio da je Alah (o imenima sam vec pisao) svoju volju objavio u Kuranu i da se vise nece javljati.
Za razliku od toga hriscanski Bog, kao Otac kolji ljubi svoju decu, nalazi nacina da im se i dan danas javlja i obznanjuje svoju volju.  Hriscanski Bog je o Sebi Samom ljudima otkrio onoliko koliko im je dovoljno za spasenje.  To otkrovenje traje vec hiljadama godina: najpre Izrailjskom narodu preko Proroka, a zatim se On Sam (u svom Drugom Licu) otkrio celom svetu kroz covjeka Isusa Hrista.  Nakon Hristovog Vaznesenja Bog je nastavio da se u razna vremena i na razne nacine javlja ljudima i otkriva Svoju Volju.  To traje i do danas.
Jedna od stvari koji je Bog o Sebi otkrio ljudima je i ta da je On Trojican.  To znaci Jedno Bice koje se javlja u tri Lica.  Kako muslimanski bog (Alah) nije trojican (nema tri lica vec samo jedno) to hriscanski Bog nije isti kao muslimanski.  Znaci muslimani i hriscani nemaju istog boga.  To sam u svojim prethodnim porukama kratko zapisivao sa: Hriscanski Bog nije Alah. 
Nije u pitanju kako ko shvata Boga.  Radi se o tome da ta dva Bica nisu ista.
Kao sto sam u svojoj prethodnoj poruci rekao, vi ste, svakako, slobodni da vjerujete u sta god hocete, pa i u to da imate istog boga sa hriscanima. No ako vas zanima hriscansko glediste o hriscanskom Bogu - evo ja sam ga upravi iznio.

Na kraju: zahvaljujem se H@risu koji mi je u drugom jednom topic-u poslao link na Tefsirul-Kur'anil-Azim tako da cu vas jedno vreme ostaviti na miru citajuci ta tumacenja.  Javicu se, eventualno, sa pitanjima na koja ne nadjem odgovor tamo.

Pozdrav!
*
0
*
0
Logged
Allahu_akbar
Oflajn
31
Vidi Profil
« Odgovori #10 u: Avgust 25, 2008, 08:55:25 »


esselamu alejkum

mene zanima da li krscani sebe smatraju monoteistima? jer ako neko kaze "ja imam svog boga, ti imas svog i to nisu isti bogovi" (neuzubillah), taj nema veze sa monoteizmom.
*
0
*
0
Logged
ilje
Oflajn
53
Vidi Profil
« Odgovori #11 u: Avgust 31, 2008, 06:47:02 »


Vratio bih se jos jednom na moje prvo pitanje, iako (po odsustvu odgovora) izgleda da sam pogodio kakvo je muslimansko shvatanje Alahovog odredjenja: t.j. d on odredjuje sve, kako dobre, tako i lose stvari koje ce se desiti.

Tu me buni jedna stvar i pokusacu da je pojasnim.
U Iranu, Saudijskoj Arabiji i ostalim zemljama u kojima je snazi Serijat postoje zatvori, policija i sudovi koji kaznjavaju zlocince.  Zar ne?
No, ako Allah odredjuje i dobra i losa djela koja ce se desiti na osnovu cega ti sudovi kaznjavaju ljude?  Sta je sa vjerovanjem da se sve (pa i zlocini) desavaju po Alahovom odredjenju?  Zar tada sudovi ne kaznjavaju ono sto je odredjeno Alahovom voljom?

Evo primjera.  Alija, recimo ima komsiju Omera.  Njih dvojica su zajedno odrasli i bili su kao braca.  No, Omer se ozeni ljepoticom i dovede je u svoj dom.  Alija je nastavio da se druzi sa Omerom i dopadne mu se Omerova zena.  No, ona nece za Alijom, ali Alija hoce nju.  Sve se zavrsi tako sto Alija ubije Omera, otme mu zenu i pobjegne u drugi grad.

Sad se ja pitam: da li muslimani vjeruju da je i Omerovo ubistvo bio odredjeno Alahovom voljom?  
Nadam se da ne mislite tako.  A ako mislite onda pitanje: Ako je Omerovo ubistvo bilo odredjeno Alahovom voljom da li se ikako moglo desiti da Alija ne ubije Omera?  Gdje je tu Alijina slobodna volja?

Pozdrav!
*
0
*
0
Logged
sel
*
Oflajn
Muško
2326
Vidi Profil WWW
« Odgovori #12 u: Avgust 31, 2008, 07:39:08 »


Vjerovanje u Allahovo određenje je šesti temelj islamskog vjerovanja.

 

Definicija kadaa i kadera

 

Islamski učenjaci se razilaze po pitanju definicije kadaa i kadera. Jedni ih smatraju sinonimima, dok drugi kader definiraju drugačije od kadaa, govoreći da je kader Allahovo subhanehu ve te'ala znanje o tome šta će Njegova stvorenja činiti u budućnosti. A kada' - Allahovo subhanehu ve te'ala stvaranje stvorenja shodno Njegovom znanju i volji.

Pojedini, opet, kažu suprotno, pa definiciju kadaa pripisuju kaderu, a definiciju kadera kadau, što je nemoguće.

Imami Ahmed kada je upitan o kaderu, odgovorio je: "Kader je kudretu Rahman (moć Milostivog)"

Definicija Imami Ahmeda je sasvim potpuna i dovoljna, jer kader znači ono što Allah subhanehu ve te'ala tvrdi riječima: "Reci: o svemu odlučuje samo Allah."…i Njemu se sve vraća. "Pa neka je hvaljen Onaj u čijoj je ruci vlast nad svim. "Niko se neće moći zauzimati ni za koga bez dopuštenja Njegova."

Još je mnogo drugih ajeta koji govore o tome da se ništa u cijelom svemiru ne može desiti bez Allahove subhanehu ve te'ala dozvole i volje.

 

Temelji kadera

 

Kader se temelji na vjerovanju u Allahova savršena svojstva i Njegova lijepa imena kao što su: znanje, moć i volja.

Allah subhanehu ve te'ala u Kur'anu kaže: "On sve zna.", "On sve može.", "On radi sve što je Njemu volja."

Imami Tahavija u vezi kadera kaže: "Sve se odvija po Njegovom određenju i volji. Njegova volja se ostvaruje, a ne volja ljudi, izuzev što On htjedne. Pa ono što im On želi to će i biti, a ono što On ne želi neće im se ni desiti. Niko nije u stanju odbiti Njegovu odredbu, niti je izmijeniti ili na bilo koji način na nju uticati i niko ne može Allahovu odredbu nečijom drugom potisnuti."

Islamski učenjaci spominju da vjerovanje u kader sadržava četiri stvari:

1. Vjerovanje da je Allah subhanehu ve te'ala znao o svim stvarima Svojim praiskonskim znanjem prije nego su i stvorene: da je znao njihovu odredbu, njihovo vrijeme (u kome će se desiti), edžel (vrijeme nestanka), njihovu nafaku i ostalo.

Allah subhanehu ve te'ala u Kur'anu kaže: "...Allah zaista sve zna. "U Njega su ključevi svih tajni, samo ih On zna, i On jedini zna šta je na kopnu i šta je u moru, i nijedan list ne opadne a da On za njeg ne zna: i nema zrna u tminama Zemlje niti ičeg svježeg, niti ičeg suhog, ničeg što nije u jasnoj Knjizi."

2. Vjerovanje da je sve od dobrog i lošeg, pokornosti i nepokornosti, edžela, nafake i ostalog zapisano u Levhi Mahfuzu.

Allah subhanehu ve te'ala u Kur'anu kaže: "Zar ne znaš da je Allahu poznato sve što je na nebu i na Zemlji? To je sve u Knjizi; to je uistinu Allahu lahko!"

Alija radijallahu anhu prenosi da je Poslanik sallallahu alejhi ve sellem rekao: "Nema ni jednog od vas a da mu nije zapisano njegovo mjesto u Džennetu ili Džehennemu.' Rekoše: Allahov Poslaniče, hoćemo li se osloniti na to a da ne radimo? Poslanik sallallahu alejhi ve sellem reče: 'Radite, a svakom će biti olakšano ono za šta je stvoren. Što se tiče sretnih, njima će biti olakšana djela sretnih, a što se tiče nesretnih njima će biti olakšana djela nesretnih."

3. Vjerovanje da se ne nalazi ništa u Allahovom carstvu što On ne želi, niti se išta može desiti na nebesima ili Zemlji bez Njegove volje.

Allah subhanehu ve te'ala u Kur'anu kaže: "A vi ne možete ništa htjeti ako to Allah, Gospodar svjetova, neće!"

4. Allah je Stvoritelj svega, jedino je On Stvoritelj, a sve ostalo su stvorenja.

Allah subhanehu ve te'ala u Kur'anu kaže: "Allah je sedam nebesa i isto toliko zemalja stvorio: Njegovo naređenje na sve se njih odnosi, a nek znate da je Allah kadar sve i da Allah znanjem Svojim sve obuhvata!"

Vjerujemo da je i dobro i zlo određeno od Allaha

Kao što smo već napomenuli, Allah je apsolutni Gospodar i Stvoritelj svega, svako dobro i zlo je stvorio Allah subhanehu ve te'ala, jer je On Jedini Stvoritelj, a sve ostalo su stvorenja. Međutim, ako nas zadesi neko dobro onda kažemo da je to od Allaha, a ako nas zadesi zlo ili nesreća, onda je to kazna zbog naših grijeha ili iskušenje od Allaha pomoću kojeg On učvršćuje Svoje robove.

Allah subhanehu ve te'ala u Kur'anu kaže: "Sreća koja ti se dogodi od Allaha je, a nesreću koja te zadesi sam si zaslužio."

Ibni Abbas povodom riječi: "A nesreću koja te zadesi sam si zaslužio" kaže: 'to znači: zbog tvojih grijeha, Ja sam ti je odredio."

Čovjek ima ograničen izbor i slobodu

Čovjek ima slobodu, ali ona nije potpuna. Čovjekova volja je podvrgnuta Allahovoj volji. Ona je ograničena raznim vanjskim i unutarnjim faktorima. Čovjek može zaželjeti što god hoće, ali ne može ostvariti sve što želi. Ima um kojim može prosuđivati materijalne stvari, razlikovati dobro od zla, is­pravno od neispravnog. Ima volju kojom može raditi dobro i zlo. Svaki pametan čovjek shvata da je namaz dobro, a da je blud zlo. Može, kad izađe iz kuće, ići udesno, u džamiju da klanja, ili ulijevo u kafanu da pije alkohol. Ako je moja ruka zdrava, mogu da je podignem. Mogu da podignem svoju ruku i dam novac siromahu, ili je podignem da udarim štapom nevi­nog. Učenik može ispuniti vrijeme učenjem i zalaganjem, a može provoditi vrijeme u igri i zabavi. Može pokrenuti ruku svojom voljom, jer mu je Allah subhanehu ve te'ala učinio njene mišiće pokornim, ali ne može upravljati mišićima srca i želuca. Učenik, na primjer, može biti oštrouman; jedanput pročita lekciju i zapamti je, a zatim se igra i zabavlja; a može biti mentalno zaostao, uči dan-noć, a ništa ne shvata i ne pamti. Može biti rođen u mirnom domu, da mu je otac učen, pa mu pomaže u učenju, a može se desiti da bude rođen u bučnom domu, od oca neznalice, pa mu to odmaže u učenju. Ne može sam sebi darovati inteligenciju, ne može birati sebi roditelje, niti vrijeme u kome će se roditi, niti zdravu sredinu u kojoj će provesti svoje djetinjstvo.

Prema tome čovjek, ima slobodnu volju u smislu izabiranja između dobra i zla, a nema uticaja kada se radi o stvarima kao što su: kada će se roditi i gdje, hoće li biti visok ili nizak, crn ili bijel, ružan ili lijep, siromašan ili imućan, ove ili one nacije i slično.

Pravdanje nevjernika i griješnika kaderom

Nevjernici i griješnici bi htjeli da opravdaju svoje nevjero­vanje i griješenje tako što tvrde da je Allah htio njihovo nevjerovanje - griješenje i da ga je On odredio, pa zato oni i jesu takvi, jer da to nije u skladu sa Allahovom voljom, oni i ne bi mogli raditi grijehe. Allah subhanehu ve te'ala to njihovo pravdanje odbacuje slijedećim ajetom: "Mnogobošci će govoriti: Da je Allah htio mi ne bismo Njemu druge ravnim smatrali, a ni preci naši, niti bismo išta zabranjeno učinili.Tako isto su oni prije njih poricali sve dok našu kaznu nisu iskusili. Reci: 'Imate li vi neki dokaz da nam iznesete? Vi se samo za pretpostavkama povodite i vi samo neistinu govorite."

Ovaj ajet sadrži dvije stvari koje sasvim jasno odbacuju tvrdnje nevjernika i griješnika:

1. Allah je prijašnje nevjernike kaznio žestokom kaznom zbog njihova nevjerovanja što je dokaz da su oni imali pravo izbora. Da nisu imali pravo izbora, Allah ih ne bi ni kaznio jer bi to bila nepravda. A Allah je sigurno pravedan.

2. Onaj koji svoje nevjerovanje i griješenje pravda kaderom, o Allahu govori bez ikakva znanja i osnova. Kako će se neko pravdati kaderom prije nego učini grijeh kada je Allahovo određenje prije nego što se desi gajb?! Drugim riječima: kako čovjek može reći: Allah je odredio da ja ukradem, te ja odoh da izvršim Allahovu odredbu, kada znamo da on nije mogao zaviriti u Levhi Mahfuz.

Allah subhanehu ve te'ala kaže: "Kada urade neko ružno djelo govore: Zatekli smo pretke naše da to rade a i Allah nam je to zapovijedio. Reci: Allah ne naređuje da se rade ružna djela! Zašto o Allahu govorite ono što ne znate?"

Allah je u stanju da stvori ljude da po svojoj naravi svi budu vjernici, ali je On htio nešto drugo. Htio je da iskuša ljude tako što im je dao mogućnost da prihvate uputu ili zabludu, a On će onoga koji se opredijeli za uputu pomoći na tome, a onoga koji izabere zabludu pustiti da još više zaluta. Od nas se traži da spoznamo Allahova naređenja zato da bismo naređenja izvršavali a zabrana se klonili, a ne traži se od nas da u tančine saznamo Allahovu volju i kader, jer to i ne bismo mogli.

Treba izvršavati naređenja, a kloniti se zabrana prije nego se bilo šta uradi. A nakon što je učinjeno neko djelo: pa, ako je to dobro djelo sa kojim je Allah zadovoljan, dužnost je zahvaliti Mu na uputi, a ako je učinjeno ružno djelo, dužnost je pokajati se i vratiti Allahu, a zatim se osloniti na Allaha nadajući se Njegovom oprostu, ubijeđeni u Njegovu pravednost i mudrost.

Allah ne voli kufr niti griješenje, i nije zadovoljan njima:

"Ako vi budete nezahvalni, - pa, Allah od vas ne zavisi, ali On nije zadovoljan ako su robovi njegovi nezahvalni, a zadovoljan je vama ako budete zahvalni."
*
0
*
0
Logged

Nisu jednaki stanovnici Džehennema i stanovnici Dženneta; stanovnici Dženneta će ono što žele postići" (El-Hašr:20)
ilje
Oflajn
53
Vidi Profil
« Odgovori #13 u: Septembar 02, 2008, 05:38:12 »


Hvala sel.

Ipak, tvoj odgovor je nekako zbunjujuci i nejasan.  Iz nega se moze zakljuciti i da je Alah odredio da Alija ubije Omera i otme mu zenu (vidi moju prethodnu poruku) i da Alah to nije odredio vec da je to Alija ucinio mimo Alahove volje.

Hajdemo jos jednom, evo jednog stvarnog dogadjaja.

Tokom 2004-e godine izvjesni Mohammed Bijeh iz gradica Pakdasht, juzno od Teherana, namamio je u pustinju 15-toro djece (neki kazu i do 20) toboze da idu u lov i sl.  Tamo je djecu vezao, silovao, izivljavao se nad njima.  Zatim bi djecu ubio, raskomadao, spalio i ostatke zatrpao u za to pripremljene grobove.  Sva djeca su bila od 8 do 15 godina.

Mohammed je uhvacen, osudjen i pogubljen.
Evo i linkova na Iranske vijesti:
http://www.iranfocus.com/en/index.php?option=com_content&task=view&id=503
http://www.iranian.ws/cgi-bin/iran_news/exec/view.cgi/3/6050

Sad vas ja pitam (i molim odgovor na konkretno pitanje, bez "copy/paste" teorije) da li muslimani vjeruju da je Alah odredio da Mohammed Bijeh onako grozno iskasapi 15-toro djece?

Pozdrav!
*
0
*
0
Logged
sel
*
Oflajn
Muško
2326
Vidi Profil WWW
« Odgovori #14 u: Septembar 02, 2008, 07:59:50 »


Znaci: nije odredeno da ni Alija ni izvjesni Muhamed Bijeh ubije Allahovom dz.s. odredbom.
Procitaj ovo jos jednom:

Čovjek ima ograničen izbor i slobodu

Čovjek ima slobodu, ali ona nije potpuna. Čovjekova volja je podvrgnuta Allahovoj volji. Ona je ograničena raznim vanjskim i unutarnjim faktorima. Čovjek može zaželjeti što god hoće, ali ne može ostvariti sve što želi. Ima um kojim može prosuđivati materijalne stvari, razlikovati dobro od zla, is­pravno od neispravnog. Ima volju kojom može raditi dobro i zlo. Svaki pametan čovjek shvata da je namaz dobro, a da je blud zlo. Može, kad izađe iz kuće, ići udesno, u džamiju da klanja, ili ulijevo u kafanu da pije alkohol. Ako je moja ruka zdrava, mogu da je podignem. Mogu da podignem svoju ruku i dam novac siromahu, ili je podignem da udarim štapom nevi­nog. Učenik može ispuniti vrijeme učenjem i zalaganjem, a može provoditi vrijeme u igri i zabavi. Može pokrenuti ruku svojom voljom, jer mu je Allah subhanehu ve te'ala učinio njene mišiće pokornim, ali ne može upravljati mišićima srca i želuca. Učenik, na primjer, može biti oštrouman; jedanput pročita lekciju i zapamti je, a zatim se igra i zabavlja; a može biti mentalno zaostao, uči dan-noć, a ništa ne shvata i ne pamti. Može biti rođen u mirnom domu, da mu je otac učen, pa mu pomaže u učenju, a može se desiti da bude rođen u bučnom domu, od oca neznalice, pa mu to odmaže u učenju. Ne može sam sebi darovati inteligenciju, ne može birati sebi roditelje, niti vrijeme u kome će se roditi, niti zdravu sredinu u kojoj će provesti svoje djetinjstvo.

Prema tome čovjek, ima slobodnu volju u smislu izabiranja između dobra i zla, a nema uticaja kada se radi o stvarima kao što su: kada će se roditi i gdje, hoće li biti visok ili nizak, crn ili bijel, ružan ili lijep, siromašan ili imućan, ove ili one nacije i slično.

*
0
*
0
Logged

Nisu jednaki stanovnici Džehennema i stanovnici Dženneta; stanovnici Dženneta će ono što žele postići" (El-Hašr:20)
Stranica: [1] 2 3 ... 6 Idi gore Printaj 
« prethodno sljedeće »
Skoci na:  

Posjetilaca: 71266794
Copyright © IslamBosna.ba
Powered by SMF 1.1.15 | SMF © 2006, Simple Machines