“Nije došlo do pojeftinjenja robe široke potrošnje, što znači da još postoji trgovački lobi koji diktira cijene. To je paradoks koji je teško objasniti. Prodavači se ponašaju tako jer su kupci primorani kupovati. Možda bi najbolji odgovor na takvo ponašanje bio suzdržavanje i oprez pri kupovini”, mišljenja je Izudin Kešetović, profesor Ekonomskog fakulteta u Tuzli.

Slična saznanja, da efekti ukidanja carina po građane nisu pozitivni, iznijela nam je i ekonomski ekspert Svetlana Cenić.   

“Cijene na domaćem tržištu diktiraju ponuda i potražnja, što znači da će trgovci, dok god budu mogli da prodaju proizvode po ovoj cijeni, to i raditi. Zašto bi se “mučili” sa snižavanjem cijena, nakon čega moraju reklamama obavijestiti potrošače da se to desilo. Onog momenta kada ljudi ne budu kupovali, kada padne potražnja, onda će snižavati cijene”- tvrdi Cenić.   

Mesud Lakota, sekretar Udruženja za zaštitu interesa potrošača Kantona Sarajevo, kaže da je došlo do određenih pojeftinjenja automobila, tehnike i luksuzne robe, što ne predstavlja ništa za potrošače prosječne kupovne moći kakvih je većina.

“O sniženju hrane iz EU nema govora. Potrošači jedva čekaju da dođe do toga, ali za sada je sve na čekanju. Odranije je poznato da su osnovne životne namirnice kod nas skuplje nego u Evropi”- zaključuje Lakota.

Nepošteni trgovci

Dragovan Petrović, sekretar Udruženja potrošača RS, kaže u izjavi za “Dnevni avaz” da je osnovni razlog što cijene nisi snižene nepošteno ponašanje trgovaca.

“To i ne čudi jer ljudi koji se bave biznisom nisu školovani, nisu imali od koga da nauče posao, gledaju da nešto prodaju što skuplje, ne znaju za fer-plej, ne gledaju dugoročno, ne misle na potrošače… Međutim, to će im se vratiti kao bumerang, najprije jer pada platežna moć, pada potražnja, a u takvoj situaciji mnogi od njih neće moći opstati”- kaže Petrović.

Izvor: Avaz

Leave a Reply

*

captcha *