Pismene obavijesti

Naprimjer, slanje pismenih opomena putem pošte o neplaćenoj kreditnoj rati neke banke naplatit će dužniku i žirantima po deset KM. “UniCredit banka” u spomenutom iznosu naplaćuje ovu uslugu, vjerovatno pravdajući to troškovima obrade, štampanja, pakovanja i poštarine, dok, naprimjer, “Union“, “Raiffeisen” i “ProCredit banka” besplatno obavljaju ovaj posao.

“Nije u skladu sa Zakonom o zaštiti potrošača da se ova usluga naplaćuje. Banke koje dodatno opterećuju svoje klijente tako što za troškove slanja opomene uvećavaju njihov ukupni dug, rade to protuzakonito”, rekao nam je Dragan Doko iz ureda državnog ombudsmena za zaštitu potrošača BiH.

Iz “UniCredit banke” su najavili da će svoje klijente obavijestiti o vraćanju kamatnih stopa na ugovoreni nivo. Ako ih budu obavještavali pismenim putem, tj. poštom, i na tome će, izgleda, zaraditi.

Gašenje računa

Na još jedan način neke banke će lagano zaraditi. Gašenje računa za fizička lica je jednostavna operacija, ali neke banke su je mistificirale pa neupućenim građanima za to traže neshvatljivo puno novca.

“ABS banka” za gašenje tekućeg računa uz vraćanje debitne kartice tražit će vam 20 KM! Zatvaranje tekućeg računa, žiro i deviznog računa otvorenog kod “UniCredit banke” za fizička lica iznosi 10 KM. Likvidaciju a vista i žiroračuna banka naplaćuje 10 KM, dok gašenje kartičnih računa “Raiffeisen banka” ne naplaćuje. Primijetili smo i neujednačeni cjenovnik u poslovnicama iste banke.

“Troškovi po tom osnovu moraju biti ujednačeni u svim poslovnicama i primjereni, na način da su u pravilu niski, toliko niski da ih neke banke uopće ne primjenjuju”, objasnio nam je ombudsmen Doko.

Izvor: Avaz

Leave a Reply

*

captcha *